Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90494
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Неймінг англомовних брендів: аспект перекладу
Authors Грінченко, М.В.
ORCID
Keywords номінація
номинация
naming
бренд
brand
переклад
перевод
translation
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90494
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Грінченко М. В. Неймінг англомовних брендів: аспект перекладу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 – філологія / наук. кер. О. М. Медвідь. Суми : Сумський державний університет, 2022. 71 с.
Abstract Мета: вивчити таксономію сучасного брендінгу, ідентифікувати та аналізувати лінгво-прагматичні аспекти неймінгу та методи створення власних назв. Для досягнення мети дослідження також потрібно вирішення таких завдань дослідження: • з’ясувати різницю та сферу вживання таких понять як «назва компанії», «бренд», «власна назва»; • дослідити методику та алгоритм створення власних назв зарубіжних компаній та підприємств; • встановити, які засоби використовуються в процесі неймінгу та їхню значущість у процесі навчання перекладачів. Теоретичне значення: наразі в сучасному світі створюється багато нових підприємств, компаній, брендів. Завдяки цьому на ринку переважає дуже велика конкуренція. Для такого бізнесу дуже важливо виділятися на фоні інших, мати свою індивідуальність та неповторність. Теоретична цінність роботи пов'язана з апробацією методів та принципів створення назв брендів. Також матеріали наукової роботи можуть використовуватись у навчальних дисциплінах: «Теорія перекладу»; «Галузевий переклад»; «Практичний курс перекладу англійської мови» або, може бути створено додатковий курс для слухачів курсів підвищення кваліфікації, для ознайомлення з ономастикою та онімами, з особливостями перекладу власних імен та створення назв із допомогою зазначених у роботі методів.
Goal: to study the taxonomy of modern branding, to identify and analyze linguistic-pragmatic aspects of the naming and methods of creation of proper names. To achieve the goal of the research, the following objectives of the research should also be addressed: • to find out the difference and the sphere of use of such concepts as «name of the company», «brand», and «proper name»; • to study the methodology and algorithm for the creation of proper names of foreign companies and enterprises; • establish what tools are used in the process of naming and their significance in the process of training translators. Theoretical meaning: nowadays many new enterprises, companies, and brands are being created in the modern world. Due to this, very large competition prevails in the market. For such a business, it is very important to stand out against the background of others, to have their individuality and uniqueness. The theoretical value of work is connected with the approbation of methods and principles of brand name creation. Also, materials of scientific work can be used in educational disciplines: "Translation Theory"; "Technical Translation"; "Translation Practice" or an additional course may be created for the learners of courses of qualification improvement, for acquaintance with onomastics and onyms, peculiarities of proper names translation and creation of names using the methods specified in the work.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
36913
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Mongolia Mongolia
1
Poland Poland
525701
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
130829472
United Kingdom United Kingdom
16825021
United States United States
130829470
Unknown Country Unknown Country
285559525

Downloads

Belarus Belarus
1
Brazil Brazil
1
China China
65677585
Czechia Czechia
1
France France
525699
Germany Germany
1618261
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
525702
Russia Russia
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
370
Ukraine Ukraine
130829473
United Kingdom United Kingdom
19947
United States United States
525700
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hrinchenko_mag_rob.pdf 1.9 MB Adobe PDF 199722745

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.