Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90512
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | How to Sustain Businesses in the Post-COVID-19 Era: A Focus on Innovation, Sustainability and Leadership |
Authors |
Oe, H.
Yamaoka, Y. Duda, K. |
ORCID | |
Keywords |
електромобіль электромобиль electric vehicle інновації инновации innovation дифузійна модель диффузионная модель diffusion model Covid-19 цілі сталого розвитку (ЦСР) цели устойчивого развития (ЦУР) sustainable Development Goals (SDGs) |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90512 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Oe, H., Yamaoka, Y., & Duda, K. (2022). How to Sustain Businesses in the Post-COVID-19 Era: A Focus on Innovation, Sustainability and Leadership. Business Ethics and Leadership, 6(4), 1-9. https://doi.org/10.21272/bel.6(4).1-9.2022 |
Abstract |
Це дослідження має на меті обговорити універсальну та важливу тему того, як інновації підтримують ріст глобальних компаній, покладаючись на два питання: впровадження технологій та стійкість на глобальному ринку. Іншими словами, головна мета цього дослідження — показати, як глобальне управління інноваціями може реагувати на складні ринкові умови та підтримувати стійкість бізнесу шляхом вирішення проблем. Сектор електромобілів був обраний об’єктом дослідження, оскільки він зіткнувся з безпрецедентними викликами, спричиненими COVID-19. Сектор електромобілів став новою моделлю в автомобільному секторі з накопиченням інноваційних технологій, і йому судилося продовжувати розвиватися з точки зору досягнення Цілей сталого розвитку (ЦСР), підкріплених політичними втручаннями. Методологічним інструментарієм проведеного дослідження були методи кабінетного дослідження, аналізу первинних і вторинних даних, бібліометричного аналізу літератури. У статті наведено результати емпіричного дослідження на основі збору та аналізу первинних даних, узагальнення наукової роботи щодо впливу інновацій на забезпечення сталого розвитку бізнесу. На основі порівняльного аналізу основних моделей проведення інноваційних досліджень, таких як дифузійна модель, інноваційна бізнес-модель та модель управління змінами Левіна, визначено найбільш успішні інноваційні рішення та кращі практики їх впровадження на конкретних підприємствах. Внесок цього дослідження полягає в тому, щоб спиратися на попередні висновки та наукові дискусії в галузі інновацій, проаналізувати приклади успішної реалізації сталого бізнесу за допомогою інноваційних дій у відповідь на безпрецедентні труднощі, спричинені недавньою пандемією COVID-19. Найбільший внесок полягає в обговоренні шляхів успішного розвитку інновацій на прикладах конкретних компаній, а також у представленні практичного порядку денного обговорення, який надаватиме пропозиції шляхом стимулювання подальшого обговорення в майбутніх дослідженнях. This study aims to discuss the universal and important theme of how innovation supports the growth of global firms, relying on two issues: technology adoption and sustainability in the global marketplace. In other words, the main goal of this research is to show how global innovation management can respond to difficult market conditions and maintain sustainability of businesses through problem solving. The electric vehicle sector was chosen as the object of the study as it faced unprecedented challenges brought about by COVID-19. The electric vehicle sector has emerged as a new model in the automotive sector with accumulations of innovative technologies and is destined to continue to evolve, from the perspective of achieving the Sustainable Development Goals (SDGs) backed up by policy interventions. The methodological tools of the conducted research were the methods of office research, analysis of primary and secondary data, bibliometric analysis of literature. The article presents the results of an empirical study based on primary data collection and analysis, the generalization of scientific work on the impact of innovations on ensuring sustainable business development. Based on a comparative analysis of the main models of conducting innovative research, such as the diffusion model, business model innovation, and Lewin’s change management model, the most successful innovative solutions and the best practices of their implementation at specific companies are determined. The contribution of this study is to build on previous findings and academic discussions in the innovation field, analyse case studies of successful realization of sustainable business through innovative actions in response to unprecedented difficulties caused by the recent COVID-19 pandemic. The greatest contribution is to discuss the paths that innovation has successfully taken, with examples of specific companies, and to present a practical discussion agenda that will provide suggestions through stimulating further discussion in future research. |
Appears in Collections: |
Business Ethics and Leadership (BEL) |
Views
Australia
1052538342
Austria
1
Bangladesh
68686
Botswana
1
Brazil
33718
Canada
90236
China
350888360
Colombia
1
Czechia
1
Ecuador
1
Ethiopia
1
Falkland Islands
1
France
1052538343
Germany
95016
Greece
1
Hong Kong SAR China
24
India
126835
Indonesia
1
Iran
37564
Ireland
129793
Italy
108973
Japan
21039651
Kenya
64109
Malaysia
1234379605
Mauritius
194917
Nepal
1
Netherlands
140379
New Zealand
150895
Nigeria
136351
Norway
94893
Oman
1
Pakistan
42494
Philippines
161543
Portugal
1
Romania
88
Saudi Arabia
159570
Singapore
-407301589
Slovakia
1
South Africa
166045
South Korea
135007
Taiwan
1
Thailand
144050
Tunisia
1
Turkey
1
Uganda
1
Ukraine
-1000859447
United Arab Emirates
220117
United Kingdom
101087
United States
1361087083
Unknown Country
2113242037
Vietnam
213035
Zambia
798723502
Downloads
Australia
-1137480194
Botswana
1
Canada
59219
China
350888359
Finland
1
France
254240577
Germany
92943
Ghana
1
India
153675
Iran
130977
Ireland
201460
Israel
194193
Japan
191641
Kenya
124424
Malaysia
350888359
Netherlands
1
New Zealand
1
Nigeria
74857
Pakistan
1
Philippines
1
Romania
1
Singapore
-407301588
South Africa
1
South Korea
1
Sri Lanka
216159
Sweden
1
Taiwan
372864712
Tanzania
1
Thailand
1
Trinidad & Tobago
1
Ukraine
-1137480194
United Arab Emirates
180294
United Kingdom
2119277033
United States
1361087086
Unknown Country
132039
Uzbekistan
505616
Vietnam
61427
Zimbabwe
56567
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oe_bel_4_2022.pdf | 458.49 kB | Adobe PDF | 2129359655 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.