Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90518
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics |
Authors |
Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
![]() Samoilikova, Anastasiia Viktorivna ![]() Herasymenko, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3540-7922 http://orcid.org/0000-0001-8639-5282 |
Keywords |
бібліографічний огляд библиографический обзор bibliographic review Бібліометрикс Библиометрикс Bibliometrix Закон Бредфорда Bradford’s Law бізнес бизнес business кооперація кооперация coopetition освіти образование education Індекс Джині Индекс Джини Gini index Індекс Хірша Индекс Хирша Hirsch index трипільна ділянка трехпольный участок three-field plot |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90518 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Koibichuk, V., Samoilikova, A., & Herasymenko, V. (2022). Education and Business in Conditions of Coopetition: Bibliometrics. Business Ethics and Leadership, 6(4), 49-60. https://doi.org/10.21272/bel.6(4).49-60.2022 |
Abstract |
Вивчення взаємозв’язку освіти та бізнесу є дуже актуальним питанням, коли освіта та бізнес є ключовими чинниками розвитку та піднесення економіки. Освіта є основою для створення бізнесу, оскільки ефективна діяльність неможлива без потужної інформаційної бази. Метою дослідження є бібліографічний огляд наукових публікацій, присвячених взаємозв’язку бізнесу та освіти, на основі матеріалів, індексованих базами даних Scopus, Web of Science та Mendeley, з використанням вбудованих функцій програми Bibliometrix та програмування R мову. Логіка дослідження реалізується за допомогою трьох етапів: на першому – аналіз літературних джерел щодо бібліометричного аналізу, а також про бізнес та освіту, взаємозалежність освіти та бізнесу, які були опубліковані у видавництві. здійснено дім наукових журналів МДПІ з відкритим доступом. Методологічним інструментарієм більшості проаналізованих публікацій у відкритому доступі бази даних MDPI є методи опитування та інтерв’ю. Дослідження проводиться мовою R з використанням засобів бібліометричного аналізу VOSViewer. Для аналізу зв’язку між освітою та бізнесом використовувалися різні якісні та кількісні методи, такі як аналіз ефективності, наукове відображення та тематичний аналіз, моделювання структурних рівнянь та статистика Z-показника. На другому етапі були вивчені основні функції пакету Bibliometrix, країни, ключові слова, побудовані трипольовий графік, і рік публікації цитованих посилань, щоб відобразити частку тем дослідження для кожної країни та свіжість цитованих статей. Кластеризацію джерел за допомогою закону Бредфорда також використовували для визначення найкращих журналів для публікації власних досліджень і пошуку найбільш актуальної наукової інформації. Крім того, на другому етапі було детально досліджено індекси Хірша та Джіні відібраної вибірки публікацій. Індекс Хірша є кількісним показником продуктивності, заснованим на аналізі опублікованих публікацій і цитувань. Розподіл авторства оцінюється за допомогою індексу Джіні. На третьому етапі аналізувалися ключові слова та складалася таблиця з найбільш часто вживаними словами, щоб зменшити кількість згадуваних ключових слів. Проведений комплексний аналіз наукових публікацій підтвердив тісний взаємозв’язок парадигм бізнесу та освіти в умовах кооперації сучасності. The study of the relationship between education and business is a very relevant issue when education and business are key factors in developing and uplifting the economy. Education is the foundation for creating a business since the effective activity is impossible without a strong information base. The purpose of this research is a bibliographic review of scientific publications devoted to the relationship between business and education, based on materials indexed by the Scopus, Web of Science, and Mendeley databases using the built-in functions of the Bibliometrix application and the R programming language. The logic of the research is implemented with the help of three stages: at the first stage, an analysis of literary sources related to bibliometric analysis, as well as about business and education, the interdependence of education and business, which were published in the publishing house of MDPI scientific journals with open access, was carried out. Survey and interview methods are the methodological tools of most of the analyzed publications in the open access of the MDPI database. The research is conducted in the R language, using VOSViewer tools for bibliometric analysis. Various qualitative and quantitative methods were used to analyze the relationship between education and business, such as performance analysis, scientific mapping and thematic analysis, structural equation modelling, and Z-score statistics. At the second stage, the main functions of the Bibliometrix package were studied, countries, keywords constructed a three-field plot, and the year of publication of cited references to reflect the proportion of research topics for each country and the freshness of cited articles. Source clustering through Bradford’s Law was also used to identify the best journals for publishing own research and searching for the most relevant scientific information. In addition, the Hirsch and Gini indexes of the selected sample of publications were examined in detail within the second stage. The Hirsch index is a quantitative measure of productivity based on analyzing published publications and citations. The distribution of authorship is estimated using the Gini index. At the third stage, keywords were analyzed, and a table was built with the most frequently used words to decrease the number of keywords mentioned. The conducted comprehensive analysis of scientific publications confirmed the close correlation of paradigms of business and education in the conditions of coopetition in modernity. |
Appears in Collections: |
Business Ethics and Leadership (BEL) |
Views

1

1840519

1

1

2102

1

16347

14179605

1

16340

1

1

1

45163462

1

136539

16318

106602971

503990908
Downloads

1

1

16322

1

8930322

1

1

106602972

40

16346

1

1

16341

1

17

1

1

1

1

136540

16319

45163461

168042483
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Koibichuk_bel_4_2022.pdf | 880.77 kB | Adobe PDF | 328941175 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.