Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90557
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Is Ppp the New Firepower For Islamic Finance That Will Accelerate Progress Towards (SDGS)?
Authors Nsouli, Z.
ORCID
Keywords базові інфраструктурні послуги
базовые инфраструктурные услуги
basic infrastructure services
цілі сталого розвитку
цели устойчивого развития
sustainable development goals
сукук
sukuk
приватні інвестиції
частные инвестиции
private investment
державно-приватне партнерство
государственно-частное партнерство
public-private partnership
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90557
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Nsouli, Z. (2022). Is Ppp the New Firepower For Islamic Finance That Will Accelerate Progress Towards (SDGS)?. Financial Markets, Institutions and Risks, 6(4), 125-133. https://doi.org/10.21272/fmir.6(4).125-133.2022
Abstract Наявність доступу до основних інфраструктурних послуг має ключове значення для створення економічних можливостей і надання соціальних послуг бідним. Їх дефіцит призводить до ряду негативних наслідків і втрачених можливостей (Світовий банк вказує, що наразі 1 мільярд людей живе без електрики, 663 мільйони людей не мають доступу до безпечної питної води, 840 мільйонів людей знаходяться на відстані більше 2 кілометрів від всепогодних доріг). , а 4 мільярди людей не мають доступу до Інтернету). Систематизація результатів дослідження Світового банку показала, що країни з низьким і середнім рівнем доходу повинні витрачати в середньому 4,5 відсотка ВВП на надання інфраструктурних послуг і досягнення пов’язаних з інфраструктурою цілей сталого розвитку (ЦСР). Актуальність вирішення цієї проблеми полягає в тому, що в багатьох країнах високі обсяги інвестицій, необхідні для інфраструктури, не можуть бути профінансовані лише з державного бюджету. Тому урядам цих країн варто звернути увагу на приватні інвестиції як інструмент додаткового залучення коштів. У статті наведено результати аналізу, які довели, що приватно-державне партнерство все більше стає загальною структурою для надання громадської інфраструктури. Він пропонує урядам і неурядовим організаціям можливість досягти більш ефективних проектів шляхом розподілу ризиків і надання приватному сектору шансу внести інновації в проектування, будівництво, експлуатацію та обслуговування громадської інфраструктури. Дослідження теоретично доводить, що державно-приватне партнерство пропонує грошові та немонетарні переваги для державного сектору, зокрема: дозволяє розподіляти державні кошти на інші місцеві пріоритети, розподіляючи проектні ризики як на державний, так і на приватний сектори, покращує ефективність та реалізацію проекту. процесів надання послуг населенню, наголошується на цінності грошей (VfM) – зосередження на зменшенні витрат, кращому розподілі ризиків, швидшому впровадженні, покращенні послуг і можливому отриманні додаткового доходу. У документі на основі порівняльного аналізу звичайних облігацій та сукук (ісламських облігацій) було зроблено висновок, що звичайні облігації представляють собою чистий борг емітента, тоді як останні пропонують численні переваги: меншу вартість коштів завдяки вищому рейтингу за рахунок підвищення кредиту, доступ до ринків капіталу, диверсифікація джерел фінансування, позабалансове фінансування (через сек’юритизацію), покращення фінансових показників та зниження потенційного ризику.
Having access to essential infrastructure services is pivotal in creating economic opportunities and bringing social services to the poor. Their deficiency leads to a number of negative consequences and lost opportunities (the World Bank indicates that currently 1 billion people live without electricity, 663 million people lack access to safe drinking water, 840 million people are located more than 2 kilometers from all-weather roads, and 4 billion people cannot access the Internet). The systematization of the results of World Bank research proved that lower-and middle-income countries need to spend on average 4.5 percent of GDP to deliver infrastructure services and achieve the infrastructure-related Sustainable Development Goals (SDGs). The urgency of solving this problem lies in the fact that in many countries, the high levels of investment required for infrastructure cannot be financed by the public purse alone. Therefore, the governments of these countries should pay attention to private investments as a tool for additional fundraising. The article presents the results of the analysis, which proved that the Private-Public Partnership has increasingly become a common structure for the delivery of public infrastructure. It offers the opportunity for governments and nongovernmental bodies to achieve more efficient projects by sharing risks and giving the private sector a chance to bring innovation to the design, construction, operation, and maintenance of public infrastructure. The study theoretically proves that public-private partnership offers monetary and non-monetary advantages for the public sector, in particular: allowing the allocation of public funds for other local priorities, distributing project risks to both public and private sectors, improved efficiency and project implementation processes in delivering services to the public, emphasizes Value for Money (VfM) – focusing on reduced costs, better risk allocation, faster implementation, improved services and possible generation of additional revenue. In the paper, based on a comparative analysis of conventional bonds and Sukuk (Islamic bonds), it was concluded that conventional bonds represent the issuer’s pure debt, while the latter offers multiple benefits: lower costs of funds due to higher rating via credit enhancement, access to the capital markets, diversification of funding sources, off-balance sheet financing (via securitization), improvement of financial ratios, and potential risk reduction.
Appears in Collections: Financial Markets, Institutions and Risks (FMIR)

Views

Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
1
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
103815
Kuwait Kuwait
1
Malaysia Malaysia
369337
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
34971
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
34973
United Kingdom United Kingdom
76
United States United States
192322
Unknown Country Unknown Country
738672

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
China China
52
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
103816
Israel Israel
1
Malaysia Malaysia
1
Nigeria Nigeria
9
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Qatar Qatar
1
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
546
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
103815
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Nsouli_fmir_4_2022.pdf 587.52 kB Adobe PDF 208248

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.