Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | CRM-системи у підприємництві |
Authors |
Sotnyk, Iryna Mykolaivna
Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5787-2481 http://orcid.org/0000-0002-0408-0269 |
Keywords |
CRM-система CRM system підприємництво предпринимательство entrepreneurship продаж продажа sale клієнт клиент client автоматизація автоматизация automatization бізнес-процес бизнес-процесс business process |
Type | Textbook |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582 |
Publisher | Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сотник І. М., Завражний К. Ю. CRM-системи у підприємництві // Підприємництво, торгівля та біржова діяльність : підручник / за заг. ред. О. В. Димченко; [О. В. Димченко, О. Д. Панова, В. В. Коненко та ін.]; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. С. 146-168. |
Abstract |
Визначено основні поняття та елементи CRM-системи на підприємстві. Висвітлено питання планування у CRM, формування плану продажів. Розглянуто сучасні можливості автоматизації бізнес-процесів для CRM, використання роботів та тригерів для автоматизації продажів. Проаналізовано етапи впровадження CRM на підприємстві, інструменти CRM-аналітики та CRM-маркетингу. Определены основные понятия и элементы CRM системы на предприятии. Освещены вопросы планирования в CRM, формирования плана продаж. Рассмотрены современные возможности автоматизации бизнес-процессов для CRM, использования роботов и триггеров для автоматизации продаж. Проанализированы этапы внедрения CRM на предприятии, инструменты CRM-аналитики и CRM-маркетинга. The main concepts and elements of the CRM system at the enterprise are defined. The issue of planning in CRM, in particular, the formation of a sales plan are covered. Modern opportunities for business process automation for CRM, the use of robots and triggers for sales automation are considered. The stages of CRM implementation at the enterprise, tools of CRM analytics, and CRM marketing are analyzed. |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1069961535
Czechia
1
Estonia
1
France
1
Germany
1069961538
Ireland
-1238120485
Israel
1
Japan
1
Netherlands
39878
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Slovakia
1
Switzerland
1
Ukraine
-878970086
United Kingdom
47839565
United States
1958818564
Unknown Country
582238815
Downloads
Austria
1
China
1069961536
France
1
Georgia
1
Germany
161453642
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
702300565
Poland
1
Russia
-1238120481
Switzerland
1
Ukraine
1958818566
United Kingdom
4924082
United States
1069961541
Unknown Country
582238816
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zavrazhnyi_Sotnyk_rozdil_CRM.pdf | 808.35 kB | Adobe PDF | 16570978 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.