Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | CRM-системи у підприємництві |
Authors |
Sotnyk, Iryna Mykolaivna
![]() Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5787-2481 http://orcid.org/0000-0002-0408-0269 |
Keywords |
CRM-система CRM system підприємництво предпринимательство entrepreneurship продаж продажа sale клієнт клиент client автоматизація автоматизация automatization бізнес-процес бизнес-процесс business process |
Type | Textbook |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90582 |
Publisher | Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сотник І. М., Завражний К. Ю. CRM-системи у підприємництві // Підприємництво, торгівля та біржова діяльність : підручник / за заг. ред. О. В. Димченко; [О. В. Димченко, О. Д. Панова, В. В. Коненко та ін.]; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. С. 146-168. |
Abstract |
Визначено основні поняття та елементи CRM-системи на підприємстві. Висвітлено питання планування у CRM, формування плану продажів. Розглянуто сучасні можливості автоматизації бізнес-процесів для CRM, використання роботів та тригерів для автоматизації продажів. Проаналізовано етапи впровадження CRM на підприємстві, інструменти CRM-аналітики та CRM-маркетингу. Определены основные понятия и элементы CRM системы на предприятии. Освещены вопросы планирования в CRM, формирования плана продаж. Рассмотрены современные возможности автоматизации бизнес-процессов для CRM, использования роботов и триггеров для автоматизации продаж. Проанализированы этапы внедрения CRM на предприятии, инструменты CRM-аналитики и CRM-маркетинга. The main concepts and elements of the CRM system at the enterprise are defined. The issue of planning in CRM, in particular, the formation of a sales plan are covered. Modern opportunities for business process automation for CRM, the use of robots and triggers for sales automation are considered. The stages of CRM implementation at the enterprise, tools of CRM analytics, and CRM marketing are analyzed. |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1069961535

1

1

1

1069961538

-1238120485

1

1

39878

1

1

1

1

1

-878970086

47839565

1958818564

346332559
Downloads

1

1069961536

1

1

161453642

1

1

702300565

1

-1238120481

1

1958818566

4924082

1069961541

582238816
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zavrazhnyi_Sotnyk_rozdil_CRM.pdf | 808.35 kB | Adobe PDF | 16570978 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.