Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90584
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Система оцінювання роботи судів в умовах судової реформи |
Other Titles |
The system of evaluating the work of judges under the conditions of the judicial reform |
Authors |
Bondarenko, Olha Serhiivna
Utkina, Maryna Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2288-1393 http://orcid.org/0000-0002-3801-3742 |
Keywords |
суди суды courts судова влада судебная власть judiciary оцінювання суддів оценка судей evaluation of judges |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90584 |
Publisher | Запорізький національний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Бондаренко О. С., Уткіна М. С. Система оцінювання роботи судів в умовах судової реформи // Юридичний науковий електронний журнал. 2022. № 11. С. 397-400. DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2022-11/94 |
Abstract |
Відповідно до основних правових принципів побудови демократичної держави, що знайшли своє закріплення у Конституції України,
влада здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. При чому всі гілки влади є рівними, адже функціонують на
основі системи взаємних стримувань та противаг. Важливо відмітити, що роль судової влади у цьому владному трикутнику надзвичайно
суттєва, адже саме на неї покладено завдання зі здійснення правосуддя, захисту правових принципів та захисту інтересів всієї держави
і кожного окремого громадянина. Враховуючи значущість цього завдання, особливого значення набуває кадрове питання у судовій владі.
Так, до особи, яка претендує на посаду судді висувається ряд освітніх, кваліфікаційних, моральних та психологічних вимог. Крім того,
завдання держави за таких умов забезпечити не лише первинний кваліфікований добір суддів, а й розробити дієву систему заходів
постійного моніторингу та оцінювання професійних та особистих якостей вже діючих суддів. В Україні це питання стоїть особливо гостро,
оскільки рівень довіри до судової влади надзвичайно низький. Враховуючи викладене, розроблення та провадження дійсно ефективної
системи оцінювання роботи суддів є надзвичайно важливим та нагальним завданням, що стало одним із пріоритетних під час чергового
етапу судової реформи в Україні.
Наголошено, що запорукою ефективності оцінювання роботи суддів є визначення та належна реалізація критеріїв такого оціню-
вання. Методологія професійного оцінювання закріплена Рішенням Ради суддів України від 11 грудня 2015 року № 14. Згідно з якою кри-
теріями кваліфікаційного оцінювання судді є: 1) професійна компетентність; 2) особиста компетентність; 3) соціальна компетентність; 4)
здатність підвищувати свій фаховий рівень; 5) здатність здійснювати правосуддя у суді відповідного рівня; 6) відповідність судді етичним
критеріям; 7) відповідність судді антикорупційним критеріям.
Наголошено, що запровадження процедури оцінювання суддів як один із заходів судової реформи спрямоване на підвищення довіри
до судової системи в цілому та окремих суддів зокрема. Поза тим, розроблення самої вимоги не є запорукою успіху, не менш важли-
вим є і вибудування чіткої системи та раціональних механізмів оцінювання різними суб’єктами та відповідністю оцінювання засадам
об’єктивності, гласності та прозорості. Чинні критерії оцінки роботи суддів, на нашу думку, є цілком виваженими, проте потребують про-
цесуальної деталізації способів, методів та конкретних заходів їх реалізації. В соответствии с основными правовыми принципами построения демократического государства, нашедшими свое закрепление в Конституции Украины, власть осуществляется на основе ее разделения на законодательную, исполнительную и судебную. Причем все ветви власти равны, ведь функционируют на основе системы взаимных сдержек и противовесов Важно отметить, что роль судебной власти в этом властном треугольнике чрезвычайно существенная, ведь именно на нее возложены задачи по осуществлению правосудия, защите правовых принципов и защите интересов всего государства и каждого отдельного гражданина Учитывая значимость этой задачи, особое значение приобретает кадровый вопрос в судебной власти. Так, к лицу, претендующему на должность судьи, выдвигается ряд образовательных, квалификационных, моральных и психологических требований. Кроме того, задачи государства при таких условиях обеспечить не только первичный квалифицированный отбор судей, но и разработать действенную систему мер постоянного мониторинга и оценки профессиональных и личных качеств уже действующих судей. В Украине этот вопрос стоит особенно остро, поскольку уровень доверия к судебной власти очень низок. Учитывая изложенное, разработка и производство действительно эффективной системы оценки работы судей является чрезвычайно важной и неотложной задачей, что стало одной из приоритетных во время очередного этапа судебной реформы в Украине Отмечено, что залогом эффективности оценки работы судей является определение и надлежащая реализация критериев такой оценки. вание. Методология профессиональной оценки закреплена Решением Совета судей Украины от 11 декабря 2015 года № 14. Согласно которой кри- териями квалификационного оценивания судьи являются: 1) профессиональная компетентность; 2) личная компетентность; 3) социальная компетентность; 4) способность повышать свой профессиональный уровень; 5) способность осуществлять правосудие в суде соответствующего уровня; 6) соответствие судьи нравственным критериям; 7) соответствие судьи антикоррупционным критериям. Отмечено, что введение процедуры оценки судей как одна из мер судебной реформы направлено на повышение доверия к судебной системе в целом и отдельным судьям в частности. Кроме того, разработка самого требования не является залогом успеха, не менее важ- им является и выстраивание четкой системы и рациональных механизмов оценивания различными субъектами и соответствием оценивания принципам объективности, гласности и прозрачности Действующие критерии оценки работы судей, по нашему мнению, вполне взвешены, однако требуют о- цесуальной детализации способов, методов и конкретных мер их реализации. In accordance with the basic legal principles of building a democratic state, which have been enshrined in the Constitution of Ukraine, power is exercised based on its division into legislative, executive and judicial. Moreover, all branches of government are equal, because they function based on a system of mutual checks and balances. It is important to note that the role of the judiciary in this power triangle is extremely important because it is entrusted with the task of administering justice, protecting legal principles, and protecting the interests of the entire state and every individual citizen. Given the importance of this task, the issue of personnel in the judiciary is of particular importance. Thus, several educational, qualification, moral and psychological requirements are put forward to a person applying for the position of a judge. In addition, the task of the state under such conditions is to ensure not only the primary qualified selection of judges, but also to develop an effective system of measures for constant monitoring and evaluation of the professional and personal qualities of existing judges. In Ukraine, this issue is particularly acute, as the level of trust in the judiciary is extremely low. Considering the above, the development and implementation of a truly effective system for evaluating the work of judges is an extremely important and urgent task, which has become one of the priorities during the next stage of judicial reform in Ukraine. It was emphasized that the key to the effectiveness of the evaluation of the work of judges is the definition and proper implementation of the criteria for such an evaluation. The professional evaluation methodology is established by the Decision of the Council of Judges of Ukraine dated December 11, 2015, No. 14. According to which, the criteria for the qualification evaluation of a judge are: 1) professional competence; 2) personal competence; 3) social competence; 4) the ability to improve one’s professional level; 5) the ability to administer justice in a court of the appropriate level; 6) compliance of the judge with ethical criteria; 7) compliance of the judge with anti-corruption criteria. It was emphasized that the introduction of the procedure for evaluating judges as one of the measures of judicial reform is aimed at increasing trust in the judicial system as a whole and individual judges. In addition, the development of the requirement itself is not a guarantee of success, it is equally important to build a clear system and rational mechanisms of evaluation by various subjects and compliance of the evaluation with the principles of objectivity, openness, and transparency. In our opinion, the current criteria for evaluating the work of judges are quite balanced, but they require procedural detailing of methods and specific measures for their implementation. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
China
8570
France
1
Indonesia
1
Ireland
1
Ukraine
489008
United Kingdom
62552
United States
416040
Unknown Country
976175
Downloads
Canada
8569
China
51198
Indonesia
1
Ukraine
28493
United Kingdom
62553
United States
489008
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bondarenk_judiciary.pdf | 368.04 kB | Adobe PDF | 639822 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.