Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90912
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Удосконалення надання адміністративних послуг на основі впровадження інноваційних технологій (на прикладі регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області) |
Authors |
Бірюков, В.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
головний сервісний центр МВС главный сервичный центр МВД the main service center of the ministry of internal affairs публічно-сервісна діяльність публично-сервисная деятельность public service activity адміністративна послуга административная услуга administrative service |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90912 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Бірюков В.Ю. Удосконалення надання адміністративних послуг на основі впровадження інноваційних технологій (на прикладі регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 281 - публічне управління та адміністрування / наук. кер. Ю. А. Опанасюк. Суми : Сумський державний університет, 2022. 56 с. |
Abstract |
В роботі досліджено особливості надання адміністративних послуг сервісними центрами МВС України. Виділені особливості та зарубіжний досвід надання таких послуг. Виділено інноваційні особливості надання таких послуг через інформатизацію та запровадження єдиного порталу «Дія». Запропоновані заходи підвищення якості адміністративних послуг на основі використання інноваційних методів, таких як діджиталізація та «тайний клієнт». The work examines the peculiarities of the provision of administrative services by service centers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Features and foreign experience of providing such services are highlighted. The innovative features of the provision of such services through informatization and the introduction of a single portal "Action" are highlighted. Proposed measures to improve the quality of administrative services based on the use of innovative methods, such as digitalization and the "secret client". |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Germany
1
Ireland
77611
Poland
5939
Russia
1
Ukraine
52153
United Kingdom
226
United States
19287
Unknown Country
155223
Downloads
Armenia
1
Austria
52153
Belarus
1
Czechia
1
Estonia
1
France
77614
Georgia
1
Germany
52154
Ireland
1
Italy
1
Latvia
1196
Lithuania
1200
Luxembourg
1
Netherlands
77615
Poland
52152
Russia
11874
Spain
52153
Switzerland
11878
Ukraine
77613
United Kingdom
52156
United States
52155
Unknown Country
155225
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Biriukov_mag_rob.pdf | 1.69 MB | Adobe PDF | 727146 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.