Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90912
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення надання адміністративних послуг на основі впровадження інноваційних технологій (на прикладі регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області)
Authors Бірюков, В.Ю.
ORCID
Keywords головний сервісний центр МВС
главный сервичный центр МВД
the main service center of the ministry of internal affairs
публічно-сервісна діяльність
публично-сервисная деятельность
public service activity
адміністративна послуга
административная услуга
administrative service
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90912
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Бірюков В.Ю. Удосконалення надання адміністративних послуг на основі впровадження інноваційних технологій (на прикладі регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 281 - публічне управління та адміністрування / наук. кер. Ю. А. Опанасюк. Суми : Сумський державний університет, 2022. 56 с.
Abstract В роботі досліджено особливості надання адміністративних послуг сервісними центрами МВС України. Виділені особливості та зарубіжний досвід надання таких послуг. Виділено інноваційні особливості надання таких послуг через інформатизацію та запровадження єдиного порталу «Дія». Запропоновані заходи підвищення якості адміністративних послуг на основі використання інноваційних методів, таких як діджиталізація та «тайний клієнт».
The work examines the peculiarities of the provision of administrative services by service centers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Features and foreign experience of providing such services are highlighted. The innovative features of the provision of such services through informatization and the introduction of a single portal "Action" are highlighted. Proposed measures to improve the quality of administrative services based on the use of innovative methods, such as digitalization and the "secret client".
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
77611
Poland Poland
5939
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
52153
United Kingdom United Kingdom
226
United States United States
19287
Unknown Country Unknown Country
155223

Downloads

Armenia Armenia
1
Austria Austria
52153
Belarus Belarus
1
Czechia Czechia
1
Estonia Estonia
1
France France
77614
Georgia Georgia
1
Germany Germany
52154
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Latvia Latvia
1196
Lithuania Lithuania
1200
Luxembourg Luxembourg
1
Netherlands Netherlands
77615
Poland Poland
52152
Russia Russia
11874
Spain Spain
52153
Switzerland Switzerland
11878
Ukraine Ukraine
77613
United Kingdom United Kingdom
52156
United States United States
52155
Unknown Country Unknown Country
155225

Files

File Size Format Downloads
Biriukov_mag_rob.pdf 1.69 MB Adobe PDF 727146

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.