Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90921
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування зеленого бренду підприємства |
Authors |
Лобанова, А.М.
|
ORCID | |
Keywords |
бренд brand зелений бренд green brand брендинг branding корпоративна соціальна відповідальність corporate social responsibility грінвошинг greenwashing охорона довкілля environmental protection |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90921 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Лобанова А. М. Формування зеленого бренду підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 – маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2022. 60 с. |
Abstract |
Актуальність. Сильний бренд це найцінніший актив компанії, інструмент створення її довгострокових конкурентних переваг. Наявність бренду значить, що навіть при наближено рівних споживчих та інших властивостях товар будуть купувати більше. А наявність зеленого бренду покращить усвідомленість людей та ще більше розширить частку нових потенційних споживачів. Бренд це засіб вирізнення товару чи групи товарів, що допомагає власнику досягнути бажаних позицій на ринку.
Метою дослідження є обґрунтування теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій у сфері зеленого брендингу для ПрАТ «Карлсберг Україна».
Завданнями дипломної роботи: дослідження теоретичних аспектів брендингу та поняття зеленого бренду компанії, аналіз зеленого бренду та роботи підприємства в цілому, аналіз досвіду закордонних компаній у аспекті зелених ініціатив, надання практичних рекомендацій аналізованому підприємству.
Об’єкт дослідження - ПрАТ «Карлсберг Україна».
Предмет дослідження - зелений бренд ПрАТ «Карлсберг Україна».
Методи дослідження - аналітичний, абстрактно-логічний, порівняльний, метод спостереження, індукції та дедукції, а також пояснення та класифікація.
Інформаційна база - вітчизняня і зарубіжна література, інтернет-видання, періодична література, статистична і аналітична інформація, та на планово-звітній документації ПрАТ «Карлсберг Україна».
Наукова новизна. Розроблені у дипломній магістерській роботі теоретичні положення та практичні рекомендації далуть змогу збільшити ефективність в роботі ПрАТ «Карлсберг Україна» та дозволять покращити фінансове становище компанії.
У першому розділі було досліджено теоретичні основи бренду та брендингу, їх переваги, а також проаналізовано суть зеленої ініціативи, наведені статистичні дані у вигляді рисунків.
У другому розділі було проаналізовано систему менеджменту, стратегію компанії, а також проведено свот аналіз підприємства. Окрім того було проаналізовано ініціативи компанії у сфері охорони природи, а також досліджено корпоративну соціальну відповідальність.
У третьому розділі досліджено досвід охорони довкілля та зелених ініціатив закордонних компаній, наведено поради щодо покращення власного зеленого бренду для аналізованого підприємства, а також наведений приклад зелених ініціатив та соціальних відповідальності основного конкурента підприємства. Topicality. A strong brand is the company's most valuable asset, a tool for creating its long-term competitive advantages. The presence of a brand means that even with approximately equal consumer and other characteristics, the product will be bought more. And the presence of a green brand will improve people's awareness and further expand the share of new potential consumers. A brand is a means of distinguishing a product or a group of products, which helps the owner to achieve desired positions in the market. The purpose of the study is to substantiate theoretical aspects and develop practical recommendations in the field of green branding for PJSC "Carlsberg Ukraine". The tasks of the thesis are: the study of theoretical aspects of branding and the concept of the green brand of the company, the analysis of the green brand and the work of the enterprise as a whole, the analysis of the experience of foreign companies in the aspect of green initiatives, the provision of practical recommendations to the analyzed enterprise. The object of the study is PJSC "Carlsberg Ukraine". The subject of the study is the green brand of PJSC "Carlsberg Ukraine". The work uses such methods of research as analytical, abstract-logical, comparative, the method of observation, induction and deduction, as well as explanation and classification. The research information base is based on domestic and foreign literature, internet articles, periodical press materials, statistical and analytical information, and the planning and reporting documentation of PJSC "Carlsberg Ukraine". Scientific novelty. The theoretical provisions and practical recommendations developed in the master's thesis will make it possible to increase the efficiency in the work of PJSC "Carlsberg Ukraine" and improve the company's financial position. The first chapter explored the theoretical foundations of the brand and branding, their advantages, and also analyzed the essence of the green initiative, presented statistical data in the form of figures. The second chapter analyzed the management system, the company's strategy, and also carried out a SWOT analysis of the enterprise. In addition, the company's initiatives in the field of nature protection were analyzed, as well as corporate social responsibility was investigated. The third chapter examines the experience of environmental protection and green initiatives of foreign companies, gives advice on improving its own green brand for the analyzed enterprise, and also gives an example of green initiatives and social responsibility of the main competitor of the enterprise. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Germany
10017138
Lithuania
5004
Mongolia
1
Norway
1
Poland
1
Slovakia
1
Ukraine
57775655
United Kingdom
873
United States
5744645
Unknown Country
73695161
Downloads
Austria
1
Bulgaria
1
Egypt
1
Estonia
75969
Finland
1
France
527380
Germany
73695167
Lithuania
301671
Netherlands
2416937
Poland
301669
Slovakia
1
Spain
1
Ukraine
73695160
United Kingdom
1
United States
73695168
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lobanova_mag_pob.pdf.pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | 224709129 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.