Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90973
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення організації маркетингової діяльності на підприємстві
Authors Халабурська, К.І.
ORCID
Keywords система управління маркетинговою діяльністю
marketing activity management system
маркетинг
marketing
ринкові можливості
market opportunities
аналіз ринку
market analysis
маркетинговий аналіз
marketing analysis
конкурентне середовище
competitive environment
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90973
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Халабурська К. І. Удосконалення організації маркетингової діяльності на підприємстві : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 073 – менеджмент / наук. кер. Т. В. Бондар. Суми : Сумський державний університет, 2022. 79 с.
Abstract У роботі досліджено теоретико-методичні засади системи управління маркетинговою діяльністю ПрАт “Малинська паперова фабрика - Вайдманн”. Визначено, що аналізуючи різні показники маркетингової активності, підприємство повинне виявити найбільш уразливі і дефектні зони і виробити рішення, які допоможуть підтримувати вже досягнуті високі показники або поліпшити поточні, тобто здійснювати регулювання маркетингової активності. Виявлено проблеми, які виникають в умовах глобалізації економіки та високого рівня конкуренції. Вивчено сучасні особливості глобалізації та її вплив на маркетингову діяльність промислових підприємств, досліджено внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства. Проведено маркетинговий аналіз та складено прогнози щодо обсягів продажу трансформаторного картону на 2022 рік. Запропоновані стратегічні ініціативи та комплекс заходів щодо ефективного використання виявлених резервів, реалізація яких призведе до підвищення рівня конкурентоспроможності ПрАт “Малинська паперова фабрика - Вайдманн”.
В работе исследованы теоретико-методические основы системы управления маркетинговой деятельностью ЧАО "Малинская бумажная фабрика - Вайдманн". Определено, что анализируя различные показатели маркетинговой активности, предприятие должно выявить наиболее уязвимые и дефектные зоны и выработать решения, которые помогут поддерживать уже достигнутые высокие показатели или улучшить текущие, то есть осуществлять регулирование маркетинговой активности. Выявлены проблемы, возникающие в условиях глобализации экономики и высокого уровня конкуренции. Изучены современные особенности глобализации и ее влияние на маркетинговую деятельность промышленных предприятий, исследованы внутренняя и внешняя среда предприятия. Проведен маркетинговый анализ и составлены прогнозы по объемам продаж трансформаторного картона на 2022 год. Предложены стратегические инициативы и комплекс мероприятий по эффективному использованию выявленных резервов, реализация которых приведет к повышению уровня конкурентоспособности ЧАО "Малинская бумажная фабрика - Вайдманн".
The theoretical and methodological principles of the marketing activity management system of Malynska Paper Factory - Weidmann have been examined in the thesis. It was determined that by analyzing various indicators of marketing activity, the company should identify the most vulnerable and defective areas and develop solutions that will help to maintain already achieved high indicators or improve current ones, that is, to regulate marketing activity. The problems that arise in the conditions of economic globalization and a high level of competition have been identified. Modern features of globalization and its influence on the marketing activity of industrial enterprises have been studied, the internal and external environment of the enterprise has been studied. A marketing analysis was conducted and forecasts were made for the volume of sales of transformer cardboard for 2022. Strategic initiatives and a set of measures for the effective use of identified reserves, the implementation of which will lead to an increase in the level of competitiveness of Malinska Paper Factory - Weidmann PJSC, have been offered.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Finland Finland
1
Germany Germany
13958
Gibraltar Gibraltar
801
Indonesia Indonesia
1
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
41
Ukraine Ukraine
307135
United Kingdom United Kingdom
798
United States United States
214064
Unknown Country Unknown Country
539819

Downloads

Austria Austria
214063
Czechia Czechia
120991
Finland Finland
8488
Germany Germany
539818
Gibraltar Gibraltar
802
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
97
Portugal Portugal
12
Singapore Singapore
539821
Slovakia Slovakia
27915
Ukraine Ukraine
539818
United States United States
539819
Unknown Country Unknown Country
214061

Files

File Size Format Downloads
Khalaburska_mag_rob.pdf 1.71 MB Adobe PDF 2745706

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.