Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90981
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розробка telegram-бота для реалізації цифрових продуктів
Other Titles Development of a telegram bot for the sale of digital products
Authors Софронов, В.С.
ORCID
Keywords економічна ефективність
цифрові продукти
цінова дискримінація
economic efficiency
digital products
price discrimination
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90981
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Софронов В. С. Розробка telegram-бота для реалізації цифрових продуктів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 051 - економіка / наук. кер. В. В. Койбічук Суми : Сумський державний університет, 2022. 60 с.
Abstract У першому розділі «Цифрові технології та їх роль у найпоширеніших формах цінової дискримінації» досліджено еволюцію компаній до персоналізованих цін та розглянуто проблему платоспроможності клієнтів. У другому розділі «Аналіз досвіду створення ринків цифрових товарів світового масштабу на основі власних платформ» проведено аналіз прос’юмерів та мікропідприємців; розглянуто ігри як складову економічної системи, як валюту в сфері цифрових послу; досліджено роль «скінів» у Fortnite: Battle Royale і Counter-Strike: Global Offensive; порівняно досвід ключових компонентів платформ Steam та Epic. У третьому розділі «Економічна ефективність при реалізації цифрових продуктів» розглянуто види взаємодій між піратством та продажами, а також відмінності між типами контенту; розроблено методологічні засади використання пошукових систем і соціальних медіа та розроблено програмне забезпечення для моніторингу товару що рекламується.
The first chapter, "Digital Technologies and Their Role in the Most Common Forms of Price Discrimination," explores the evolution of companies toward personalized pricing and examines the issue of customers' ability to pay. In the second chapter "Analysis of the experience of creating global digital goods markets based on own platforms" an analysis of prosumers and micro-entrepreneurs was carried out; considered games as a component of the economic system, as a currency in the field of digital ambassadors; examined the role of "skins" in Fortnite: Battle Royale and Counter-Strike: Global Offensive; compared the experience of the key components of the Steam and Epic platforms. The third chapter, "Economic efficiency in the implementation of digital products", considers the types of interactions between piracy and sales, as well as the differences between types of content; developed methodological principles for using search engines and social media and developed software for monitoring the advertised product.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Germany Germany
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
17553
United Kingdom United Kingdom
375
United States United States
15374
Unknown Country Unknown Country
899

Downloads

Australia Australia
85
Brazil Brazil
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
17551
Indonesia Indonesia
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
1
Switzerland Switzerland
33
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
17551
United States United States
17553
Unknown Country Unknown Country
34206

Files

File Size Format Downloads
Sofronov_mag_rob.pdf 1.02 MB Adobe PDF 86986

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.