Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91135
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Побудова занять з фізичної рекреації спортсменів і студентів закладів вищої освіти
Authors Дьяченко, С.В.
ORCID
Keywords фізична рекреація
physical recreation
рекреаційно-оздоровча діяльність
recreational and recreational activity
рухова активність
motor activity
Type Masters thesis
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91135
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Дьяченко С. В. Побудова занять з фізичної рекреації спортсменів і студентів закладів вищої освіти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 017 - фізична культура і спорт / наук. кер. Л. П. Пилипей. Суми : Сумський державний університет, 2023. 71 с.
Abstract Розроблено та науково обґрунтовано методи організації занять фізичним вихованням рекреаційної спрямованості з спортсменами та студентами закладів вищої освіти, що включає завдання самостійного вибору засобів фізичної рекреації та величини навантаження у другій полові дня після навчального процесу. Удосконалено існуючі теоретико-методичні засади застосування рекреаційних технологій у процесі фізичного виховання у закладах вищої освіти. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що застосування експериментальної методики значно підвищує рівень фізичної та розумової працездатності, що позитивно впливає на якість застосування самостійних занять студентами різними рекреаційними формами рухової активності. Практичні рекомендації щодо використання моделей розвитку рухових якостей, оптимізації психофізичного стану можуть використовувати в закладах вищої освіти, медичних та оздоровчих закладах, спортивно-оздоровчих центрах.
The methods of organizing recreation-oriented physical education classes with athletes and students of higher education institutions have been developed and scientifically substantiated, which includes the task of independently choosing the means of physical recreation and the amount of exercise in the afternoon after educational process. The existing theoretical and methodological principles of the application of recreational technologies in the process of physical education in institutions of higher education have been improved. The practical significance lies in the fact that the application of the experimental method significantly increases the level of physical and mental performance, which positively affects the quality of the use of independent classes by students in various recreational forms of motor activity. Practical recommendations on the use of quality development models, optimization of psychophysical condition can be used in institutions of higher education, medical and recreational facilities, sports and recreation centers.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (НН МІ)

Views

Belgium Belgium
1
Germany Germany
44898
Ireland Ireland
29
Japan Japan
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
3449397
United Kingdom United Kingdom
2008
United States United States
2090904
Unknown Country Unknown Country
7144

Downloads

Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
17415
Germany Germany
3449399
Ireland Ireland
1
Netherlands Netherlands
2090906
Poland Poland
1
Romania Romania
111
Ukraine Ukraine
5594387
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3449397
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Dyachenko_athletes.pdf 1.3 MB Adobe PDF 14601622

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.