Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91227
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Hotel chains in Ukraine: current state and perspectives of operation |
Other Titles |
Готельні ланцюги в Україні: сучасний стан та перспективи функціонування |
Authors |
Ilnytska-Hykavchuk, H.Ya.
|
ORCID | |
Keywords |
готельний ланцюг франчайзинг інновації краудсорсинг готель hotel chain franchising nnovation crowdsourcing hotel |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91227 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Ilnytska-Hykavchuk, H. (2023). HOTEL CHAINS IN UKRAINE: CURRENT STATE AND PERSPECTIVES OF OPERATION. Mechanism of an Economic Regulation, (1(99), 41-45. https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.07 |
Abstract |
Готельні ланцюги мають велике значення для якісного функціонування ринку готельних послуг, оскільки мають вста-новлені стандарти обслуговування, мають достатньо фінансових ресурсів, широко поширені на світовому ринку. У свою чергу потрібні заходи щодо підвищення ефективності їх діяльності. У статті розглянуто сутність готельних ланцюгів, їх переваги на ринку готельних послуг. Розкрито способи організації готельних мереж. Найбільш поширеними є франчайзингові відносини, якими охоплено приблизно 80 % усіх готелів, визначено їх переваги і недоліки. Подано рейтинг найбільших готель-них ланцюгів світу станом на 2021 р. Встановлено, що лідером за кількістю готелів у світі є індійський оператор OYO, а за кількістю проданих номерів - Marriott International. Основними сильними сторонами готельних ланцюгів є відповідна якість послуг, спільна рекламна політика, єдині стандарти обслуговування, наявність фінансових ресурсів, можливість отримання консультацій в мережі, впровадження інновацій, підтримка соціальних проєктів, єдині системи навчання персоналу, широ-кий асортимент послуг, наявність програм лояльності споживачів. Виділено основні проблеми розвитку готельних мереж в Україні: спад діяльності через пандемію COVID-19 та воєнні дії, пошкодження готелів, втрата клієнтів, порушення лан-цюгів постачання, проблеми з відключенням електропостачання, нерівномірний територіальний розподіл готельних ланцю-гів, недостатня кількість мереж та готелів, низький рівень розвитку супутньої інфраструктури, низька зацікавленість інвесторів та відсутність гарантій захисту інвестицій у розвиток інфраструктури підприємств сфери гостинності, недо-статня кількість та неналежний рівень підготовки кадрів для готельного господарства. Визначено перспективи розвитку готельних мереж в Україні: впровадження інновацій (екологізація діяльності, цифрові технології, маркетингові інновації, краудсорсинг та інше), диверсифікація та персоналізація послуг, підвищення безпеки гостей. Hotel chains are of great importance for the high-quality functioning of the hotel services market, as they have established service standards, sufficient financial resources, and are widely distributed on the world market. In turn, measures are needed to increase the efficiency of their activities. The article examines the essence of hotel chains, their advantages in the market of hotel services. Methods of organizing hotel chains are revealed. Franchise relations are the most common, which cover approximately 80% of all hotels, and their advantages and disadvantages are defined. The ranking of the largest hotel chains in the world is submitted. It is established that the Indian operator OYO is the leader in terms of the number of hotels in the world, and Marriott International is the leader in terms of the number of rooms sold. The main strengths of hotel chains are the appropriate quality of services, a joint advertising policy, uniform service standards, the availability of financial resources, the possibility of obtaining consultations in the network, the implementation of innovations, support for social projects, uniform staff training systems, a wide range of services, and the availability of consumer loyalty programs. The main problems of the development of hotel chains in Ukraine are highlighted: decline in activity due to the COVID-19 pandemic and military operations, damage to hotels, loss of customers, disruption of supply chains, problems with power outages, uneven territorial distribution of hotel chains, insufficient number of chains and hotels, low level of development of associated infrastructure, low interest of investors and lack of guarantees of protection of investments in the development of the infrastructure of hospitality enterprises, insufficient number and inadequate level of training of personnel for the hotel industry. The prospects for the development of hotel chains in Ukraine have been determined: the introduction of innovations (greening of activities, digital technolo-gies, marketing innovations, crowdsourcing, etc.), diversification and personalization of services, increasing the safety of guests. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views

1

-1561917078

1

1

11320

-1207423178

-1872230973

1563957867

1

1

-1561917079

1

1

744081354

507896881

1

-1207423180

1

1743307664

507896877

1

769950615

1

1

247026309

425671432

507896888

1

507896879

-1870716863

-944805778

1

71506144
Downloads

-1561917077

1

1

-1870716860

744081341

-1167279707

507896887

1

1

256

1

1

-1167279708

1

228146

1

1

1

247026310

247026307

1

769950614

744081355

71506146

507896885

739722329

841355
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ilnytska-Hykavchuk_mer_1_2023.pdf | 434.74 kB | Adobe PDF | -1186935410 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.