Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91233
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Business tourism: a prospective direction of tourist activity |
Other Titles |
Діловий туризм: перспективний напрям туристичної діяльності |
Authors |
Makar, O.P.
|
ORCID | |
Keywords |
діловий туризм MICE-туризм світова економіка туристичні регіони світу економічний та іміджевий розвиток глобалізація ринок туристичних послуг індустрія туризму туристичні потоки конвеншн-бюро конгрес-бюро бізнес-заходи business tourism MICE-tourism world economy tourist regions of the world economic and image development globalization tourist services market tourism industry tourist flows convention bureau congress bureau business events |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91233 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Makar, O. (2023). BUSINESS TOURISM: A PROSPECTIVE DIRECTION OF TOURIST ACTIVITY. Mechanism of an Economic Regulation, (1(99), 86-92. https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.14 |
Abstract |
У статті досліджено сферу ділового туризму в Україні та світового ринку. Досліджено основні показники світового ринку туристичних послуг і сегменту ділового туризму як одного з його найважливіших складників, проведено аналіз дина-міки розвитку ділового туризму на прикладі провідних країн світу. Проаналізовано фактичні статистичні показники діло-вого туризму країн світу,показники обліку ділових поїздок. У результаті дослідження виявлено зміни в рейтингах показ-ників функціонування сфери ділового туризму в деяких країнах. Визначено місця ділового туризму у розвитку туристичної індустрії країн світу. Названо провідних експортерів та імпортерів туристичної продукції, визначено позицію України на окремих сегментах ринку ділового туризму. Охарактеризовано вплив активізації сектору ділових послуг на регіональний роз-виток України. Зазначено ключові перешкоди для розвитку ділового туристичного бізнесу в Україні та запропоновано основні завдання щодо їх подолання. The article examines the sphere of business tourism in Ukraine and the world market. The main indicators of the world market of tourist services and the segment of business tourism as one of its most important components were studied, and an analysis of the dynamics of the development of business tourism was carried out on the example of the leading countries of the world. The actual statistical indicators of business tourism of the countries of the world, indicators of accounting of business trips are analyzed. As a result of the study, changes in the ratings of indicators of the functioning of the sphere of business tourism in some countries were revealed. The places of business tourism in the development of the tourist industry of the countries of the world have been determined. The leading exporters and importers of tourist products are named, and the position of Ukraine in certain segments of the business tourism market is determined. The influence of the activation of the business services sector on the regional development of Ukraine is characterized. The key obstacles to the development of the business tourism business in Ukraine are indicated and the main tasks to overcome them are proposed. It was determined that business tourism, as a large part of the tourism industry in the future, is the basis for the image and economic progressiveness of the entire country. The factors that create obstacles for the development of business tourism in Ukraine, the prospects for the development of the national tourism market have been studied. The strengths and weaknesses facing the business tourism industry of Ukraine at the current stage are considered, and recommendations are given for increasing the competitiveness of the national tourism product. The potential for the development of business tourism in certain regions has been determined. Thus, business tourism is a strategic tool of both the foreign and domestic policy of our country as a whole and a key to the success of the development of regions, because all over the territory of our country there is a diverse business.The classification of business tourism by specific directions, the concept of "business tourism" has been improved. The main groups of participants in the field of business tourism are highlighted and the most dynamic segment of the business travel market is highlighted. The distribution of foreign tourists served by tour operators and travel agents in Ukraine is analyzed. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Argentina
1
Brazil
1
China
1
Cyprus
23914650
Czechia
30
Georgia
1
Greece
95658553
Hong Kong SAR China
1
India
55994
Indonesia
1
Ireland
1
Japan
1752361031
Kenya
6834953
Macao SAR China
23914654
Malaysia
242516745
Netherlands
1
Portugal
442146
Romania
191317001
Singapore
1
Slovenia
1
South Africa
1
Spain
111965
Switzerland
1
Thailand
1906
Turkey
884297
Ukraine
-1807104856
United Arab Emirates
1
United Kingdom
15428
United States
-790247138
Unknown Country
-2065527765
Uzbekistan
884293
Vietnam
15421
Downloads
Brazil
1
China
15420
Czechia
1
Finland
1
Germany
-2065527764
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
13669908
Iran
1
Ireland
1
Italy
1
Japan
1
Malaysia
6834956
Netherlands
1898
Romania
191317003
South Korea
1
Spain
111966
Thailand
55992
Turkey
1
Ukraine
-1807104855
United Arab Emirates
15430
United Kingdom
1
United States
-2065527765
Unknown Country
1
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Makar_mer_1_2023.pdf | 511.61 kB | Adobe PDF | -1431170500 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.