Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91246
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students
Authors Levenok, Inna Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3423-7175
Keywords методологічні основи
методологические основы
methodological background
мовна компетентність
языковая компетентность
language competence
іноземні студенти
иностранные студенты
international students
Type Book chapter
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91246
Publisher Primedia eLaunch
License In Copyright
Citation Levenok І. S. European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students // Theoretical foundations of pedagogy and education : collective monograph / O. Kazachiner, Y. Boychuk, A. Halii – etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2022. P. 461-468.
Abstract У розділі відображено європейські та українські наукові підходи, методичні основи професійної мовної підготовки іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Окреслено положення основних методичних підходів до формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей : особистісно-розвивального, системного, компетентнісного, комунікативного, соціокультурного та текстоцентрованого. Cхарактеризовано основні підходи, такі як: системний, комунікативний, соціокультурний, деонтологічний та інші.
European and Ukrainian scientific approaches, methodological backgrounds to the professional language training of international students of medical specialties of higher education institutions are reflected in the chapter. The provisions of the main methodological approaches to the formation of Ukrainian-language professional competence of international students of medical specialties of higher education institutions: personal development, system, competence, communication, socio-cultural and text-oriented were outlined. The ground approaches, such as: systemic, communicative, socio-cultural, deontological, etc. were described.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Japan Japan
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
20976
Ukraine Ukraine
1151
United Kingdom United Kingdom
270
United States United States
20974
Unknown Country Unknown Country
2737

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
8486
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
12649
United States United States
20975
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Levenok_language_competence.pdf 2.93 MB Adobe PDF 42115

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.