Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91246
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students |
Authors |
Levenok, Inna Serhiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3423-7175 |
Keywords |
методологічні основи методологические основы methodological background мовна компетентність языковая компетентность language competence іноземні студенти иностранные студенты international students |
Type | Book chapter |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91246 |
Publisher | Primedia eLaunch |
License | In Copyright |
Citation | Levenok І. S. European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students // Theoretical foundations of pedagogy and education : collective monograph / O. Kazachiner, Y. Boychuk, A. Halii – etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2022. P. 461-468. |
Abstract |
У розділі відображено європейські та українські наукові підходи, методичні основи професійної мовної підготовки іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Окреслено положення основних методичних підходів до формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей : особистісно-розвивального, системного, компетентнісного, комунікативного, соціокультурного та текстоцентрованого. Cхарактеризовано основні підходи, такі як: системний, комунікативний, соціокультурний, деонтологічний та інші. European and Ukrainian scientific approaches, methodological backgrounds to the professional language training of international students of medical specialties of higher education institutions are reflected in the chapter. The provisions of the main methodological approaches to the formation of Ukrainian-language professional competence of international students of medical specialties of higher education institutions: personal development, system, competence, communication, socio-cultural and text-oriented were outlined. The ground approaches, such as: systemic, communicative, socio-cultural, deontological, etc. were described. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Japan
1
Russia
1
Singapore
20976
Ukraine
1151
United Kingdom
270
United States
20974
Unknown Country
2737
Downloads
Canada
1
China
1
Germany
8486
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
12649
United States
20975
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Levenok_language_competence.pdf | 2.93 MB | Adobe PDF | 42115 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.