Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91258
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A Country's Green Brand and the Social Responsibility of Business |
Authors |
Ziabina, Yevheniia Anatoliivna
Dzwigol-Barosz, M. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0832-7932 |
Keywords |
зелений бренд зеленый бренд green brand корпоративна соціальна відповідальність корпоративная социальная ответственность corporate social responsibility бренд країни бренд страны country brand грінвошінг гринвошинг greenwashing |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91258 |
Publisher | Institute for International Cooperation Development |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Ziabina, Y., & Dzwigol-Barosz, M. (2022). A Country's Green Brand and the Social Responsibility of Business. Virtual Economics, 5(3), 31-49. https://doi.org/10.34021/ve.2022.05.03(2) |
Abstract |
Останнім часом тема вуглецевої нейтральності набирає обертів. Такі тенденції в основному пов’язані з прийняттям важливих глобальних угод, таких як Європейська зелена угода, а також виконанням Цілей сталого розвитку. Такі тенденції позитивно впливають на країни, але в таких ситуаціях держави повинні швидко реагувати на виклики та потреби світу та мати розуміння, як на ці тенденції реагувати. На сьогоднішній день існує багато рейтингів, за якими можна сформувати портрет країни (інвестиційний, соціальний, екологічний та ін.), але наразі все більшої актуальності набуває рейтинг зеленого бренду країни. Є проблеми щодо його вдосконалення та наповнення, але це нова оцінка країни на цей період часу. Актуальним сьогодні є дослідження природи та архітектури концепції зеленого бренду, а також пошук основних детермінант його впливу. Метою статті є аналіз публікацій з метою виявлення закономірностей розвитку зеленого бренду та соціальної відповідальності бізнесу. У статті наведено бібліометричний аналіз досліджень у сфері зеленого брендингу та корпоративної соціальної та екологічної відповідальності. Автори відібрали понад 10 000 робіт, опублікованих у 2000–2021 роках, індексованих наукометричними базами Scopus, Web of Science та Google Scholar. За допомогою VOSviewer результати бібліометричного аналізу були візуалізовані на карті визначення. Це дозволило виділити сім кластерів, які поєднують 58 термінів. У результаті дослідження за допомогою побудованої бібліографічної карти виявлено зв’язок між термінами «зелений бренд» і «корпоративна соціальна відповідальність». Recently, the topic of carbon neutrality has been gaining momentum. Such trends are mainly related to the adoption of important global agreements, such as the European Green Deal, as well as the implementation of the Sustainable Development Goals. Such trends have a positive effect on countries, but in such situations, states must quickly respond to the challenges and needs of the world and have an understanding of how to respond to these trends. To date, there are many ratings that can be used to form a portrait of a country (investment, social, environmental, etc.), but currently the rating of the green brand of a country is becoming more relevant. There are problems regarding its improvement and filling, yet this is a new evaluation of a country for this period of time. It is relevant today to study the nature and architecture of the concept of a green brand, as well as the search for the main determinants of its impact. The purpose of the article is to analyse publications in order to identify patterns in the development of the green brand and the social responsibility of business. The article provides a bibliometric analysis of research in the field of green branding and corporate social and environmental responsibility. The authors selected more than 10,000 works published in 2000–2021 indexed by the scientometric databases Scopus, Web of Science and Google Scholar. Using VOSviewer, the results of the bibliometric analysis were visualized on the definition map. This made it possible to identify seven clusters that combine 58 terms. As a result of the research, using the constructed bibliographic map, the connection between the terms ‘green brand’ and ‘corporate social responsibility’ was revealed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
153
Bangladesh
1
Belgium
1
China
1
Colombia
2302
Egypt
1
Ghana
1
Iran
1
Malaysia
1
Pakistan
1
Singapore
1
Taiwan
1
Turkey
4603
Ukraine
112337
United Kingdom
298
United States
351751
Unknown Country
471456
Downloads
Australia
152
China
1
Egypt
1
Ethiopia
1
Germany
16577
Iran
1
Italy
1
Maldives
155
Mexico
1
Portugal
1
Turkey
8317
Ukraine
16576
United Kingdom
1
United States
471456
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ziabina_greenwashing.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | 513242 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.