Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91352
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінювання якості надання послуг у сфері охорони здоров'я |
Authors |
Бойчин, В.М.
|
ORCID | |
Keywords |
медична послуга медицинская услуга medical service соціальний маркетинг социальный маркетинг social marketing амбулаторний прийом амбулаторный прием outpatient appointment ринок послуг рынок услуг services market |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91352 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Бойчин В. М. Оцінювання якості надання послуг у сфері охорони здоров'я : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 281 – публічне управління та адміністрування / наук. кер. Т. В. Бондар. Суми : Сумський державний університет, 2023. 61 с. |
Abstract |
В даній роботі буде розглянуто основні теоретичні та практичні аспекти надання медичних послуг на ринку України. Розглянуто особливості розвитку ринку України та досліджено концепцію соціального маркетингу як важливого інструменту поліпшення якості надання медичних послуг на рівні первинної медичної допомоги.
На прикладі закладу первинної ланки , а саме КНП «Центральна АЗПСМ с. Нижня Сироватка» НСР, буде проведено аналіз надання медичних послуг населенню Нижньосироватської ОТГ Сумського району. На основі проведеного статистичного аналізу, буде виявлено рівень якості надання медичних послуг населенню громади підрозділами закладів первинної медичної допомоги, а саме АЗПСМ с. Старе Село та АЗПСМ с. Нижня Сироватка, на основі цього запропоновано заходи по поліпшенню якості надання медичних послуг населенню.
Ключові слова: медична послуга, соціальний маркетинг, амбулаторний прийом, ринок послуг. This work examines the main theoretical and practical aspects of providing medical services on the market of Ukraine. The peculiarities of the development of the Ukrainian market have been considered and the concept of social marketing as an important tool for improving the quality of medical services at the level of primary medical care has been investigated. On the example of the institution of the primary link, namely KNP "Central AZPSM v. Nizhnya Syrovatka" of the NSR, an analysis of the provision of medical services to the population of Nizhnya Syrovatka OTG of the Sumy district has been conducted. On the basis of the conducted statistical analysis, the level of quality of providing medical services to the population of the community by the divisions of primary medical care institutions, namely the AZPSM of Stare Selo and AZPSM of Nizhnya Sirovatka has been identified. On the basis of this measures to improve the quality of providing medical services to the population habe been proposed. Key words: medical service, social marketing, outpatient reception, service market. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Germany
303
Netherlands
1
Poland
1
Spain
1
Ukraine
1348546
United Kingdom
1972
United States
937822
Unknown Country
1
Downloads
Germany
1
Lithuania
1
Netherlands
937821
Poland
1
Spain
1
Ukraine
1348546
United Kingdom
1
United States
2288648
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Boychin_mag_rob.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | 4575021 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.