Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91352
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінювання якості надання послуг у сфері охорони здоров'я
Authors Бойчин, В.М.
ORCID
Keywords медична послуга
медицинская услуга
medical service
соціальний маркетинг
социальный маркетинг
social marketing
амбулаторний прийом
амбулаторный прием
outpatient appointment
ринок послуг
рынок услуг
services market
Type Masters thesis
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91352
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Бойчин В. М. Оцінювання якості надання послуг у сфері охорони здоров'я : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 281 – публічне управління та адміністрування / наук. кер. Т. В. Бондар. Суми : Сумський державний університет, 2023. 61 с.
Abstract В даній роботі буде розглянуто основні теоретичні та практичні аспекти надання медичних послуг на ринку України. Розглянуто особливості розвитку ринку України та досліджено концепцію соціального маркетингу як важливого інструменту поліпшення якості надання медичних послуг на рівні первинної медичної допомоги. На прикладі закладу первинної ланки , а саме КНП «Центральна АЗПСМ с. Нижня Сироватка» НСР, буде проведено аналіз надання медичних послуг населенню Нижньосироватської ОТГ Сумського району. На основі проведеного статистичного аналізу, буде виявлено рівень якості надання медичних послуг населенню громади підрозділами закладів первинної медичної допомоги, а саме АЗПСМ с. Старе Село та АЗПСМ с. Нижня Сироватка, на основі цього запропоновано заходи по поліпшенню якості надання медичних послуг населенню. Ключові слова: медична послуга, соціальний маркетинг, амбулаторний прийом, ринок послуг.
This work examines the main theoretical and practical aspects of providing medical services on the market of Ukraine. The peculiarities of the development of the Ukrainian market have been considered and the concept of social marketing as an important tool for improving the quality of medical services at the level of primary medical care has been investigated. On the example of the institution of the primary link, namely KNP "Central AZPSM v. Nizhnya Syrovatka" of the NSR, an analysis of the provision of medical services to the population of Nizhnya Syrovatka OTG of the Sumy district has been conducted. On the basis of the conducted statistical analysis, the level of quality of providing medical services to the population of the community by the divisions of primary medical care institutions, namely the AZPSM of Stare Selo and AZPSM of Nizhnya Sirovatka has been identified. On the basis of this measures to improve the quality of providing medical services to the population habe been proposed. Key words: medical service, social marketing, outpatient reception, service market.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
303
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1348546
United Kingdom United Kingdom
1972
United States United States
937822
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
937821
Poland Poland
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1348546
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2288648
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Boychin_mag_rob.pdf 1.15 MB Adobe PDF 4575021

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.