Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах
Other Titles Features of Modern Advertising Texts in Social Networks
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords заголовок
headline
ЗМІ
СМИ
media
реклама
advertising
рекламний текст
рекламный текст
advertising text
соціальні мережі
социальные сети
social networks
цільова аудиторія
целевая аудитория
target audience
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368
Publisher Видавнича група «Наукові перспективи»
License Copyright not evaluated
Citation Яненко Я. В. Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія». 2023. № 3(9). С. 295-306. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-3(9)-295-306
Abstract В статті визначено особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах, що дозволило детально розглянути структуру текстів реклами та вплив на неї змін у сучасному медіа-середовищі. Серед найважливіших особливостей відзначено використання першої фрази рекламного тексту як засобу привернення уваги, неформальний стиль текстів реклами у соціальних мережах, використання цифр у заголовках.
В статье определены особенности современных рекламных текстов в социальных сетях, что позволило подробно рассмотреть структуру текстов рекламы и влияние на нее изменений в современной медиа-среде. Среди наиболее важных особенностей отмечено использование первой фразы рекламного текста как средства привлечения внимания, неформальный стиль текстов рекламы в социальных сетях, использование цифр в заголовках.
The article defines the features of modern advertising texts in social networks. This allowed us to consider in detail the structure of advertising texts and the impact on it of changes in the modern media environment. Among the most important features are the use of the first phrase of the advertising text as a means of attracting attention, the informal style of advertising texts in social networks, the use of numbers in headings.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
Cyprus Cyprus
1
France France
1
Germany Germany
-1755117832
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2082366851
Italy Italy
27159
Japan Japan
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
-1755117833
United Kingdom United Kingdom
2114936551
United States United States
-1755117829
Vietnam Vietnam
40741

Downloads

Cyprus Cyprus
1
France France
312188408
Germany Germany
5785962
Italy Italy
9050
Poland Poland
1054869
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2082366848
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1869944351
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_advertising_text.pdf 1.6 MB Adobe PDF 531460790

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.