Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах |
Other Titles |
Features of Modern Advertising Texts in Social Networks |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
заголовок headline ЗМІ СМИ media реклама advertising рекламний текст рекламный текст advertising text соціальні мережі социальные сети social networks цільова аудиторія целевая аудитория target audience |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91368 |
Publisher | Видавнича група «Наукові перспективи» |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Яненко Я. В. Особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія». 2023. № 3(9). С. 295-306. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-3(9)-295-306 |
Abstract |
В статті визначено особливості сучасних рекламних текстів у соціальних мережах, що дозволило детально розглянути структуру текстів реклами та вплив на неї змін у сучасному медіа-середовищі. Серед найважливіших особливостей відзначено використання першої фрази рекламного тексту як засобу привернення уваги, неформальний стиль текстів реклами у соціальних мережах, використання цифр у заголовках. В статье определены особенности современных рекламных текстов в социальных сетях, что позволило подробно рассмотреть структуру текстов рекламы и влияние на нее изменений в современной медиа-среде. Среди наиболее важных особенностей отмечено использование первой фразы рекламного текста как средства привлечения внимания, неформальный стиль текстов рекламы в социальных сетях, использование цифр в заголовках. The article defines the features of modern advertising texts in social networks. This allowed us to consider in detail the structure of advertising texts and the impact on it of changes in the modern media environment. Among the most important features are the use of the first phrase of the advertising text as a means of attracting attention, the informal style of advertising texts in social networks, the use of numbers in headings. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

1

1

1

1

-1755117832

1

1

2082366851

27159

1

1

-1755117833

2114936551

-1755117829

40741
Downloads

1

312188408

5785962

9050

1054869

1

2082366848

1

-1869944351

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_advertising_text.pdf | 1.6 MB | Adobe PDF | 531460790 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.