Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91497
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Stakeholders’ Engagement in the Company’s Management as a Driver of Green Competitiveness within Sustainable Development
Authors Liulov, Oleksii Valentynovych  
Chygryn, Olena Yuriivna  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Kwilinski, Aleksy  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0002-4007-3728
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0001-6318-4001
Keywords інклюзивне економічне зростання
инклюзивный экономический рост
inclusive economic growth
стійке зростання
устойчивый рост
sustainable growth
економічний розвиток
экономическое развитие
economic development
зелені продукти
зеленые продукты
green products
комунікації
коммуникация
communication
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91497
Publisher MDPI
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Lyulyov, O.; Chygryn, O.; Pimonenko, T.; Kwilinski, A. Stakeholders’ Engagement in the Company’s Management as a Driver of Green Competitiveness within Sustainable Development. Sustainability 2023, 15, 7249. https://doi.org/10.3390/su15097249.
Abstract Перехід світу до зеленого економічного зростання, враховуючи Порядок денний сталого розвитку, провокує відповідні структурні зміни на світовому ринку. Отже, це підвищує здатність бізнес-сектору включати зелені виміри у свою політику розвитку, щоб посилити свою екологічну конкурентоспроможність на ринку. У цьому випадку необхідно визначити відповідні показники, які впливають на екологічну конкурентоспроможність компанії. Таким чином, зацікавлені сторони та керівництво можуть посилити або знизити екологічну конкурентоспроможність компанії залежно від ефективності спілкування між ними. Стаття має на меті проаналізувати роль залучення зацікавлених сторін до управління компанією у підвищенні екологічної конкурентоспроможності. Дані дослідження були зібрані на основі анкетування 75 респондентів, які представляють керівництво української компанії. Дослідження застосовує PLS-SEM для перевірки гіпотез дослідження. Емпіричні результати дозволяють зробити висновок, що залучення стейкхолдерів до управління компанією позитивно впливає на екологічну конкурентоспроможність компанії. Найбільш статистично значущий вплив на екологічну конкурентоспроможність компанії має досвід спілкування зі стейкхолдерами та управління конфліктами стейкхолдерів із коефіцієнтами навантаження 0,802 та 0,806 відповідно. Отримані результати показують, що для покращення екологічної конкурентоспроможності керівництво компанії має розвивати цільові комунікації із зацікавленими сторонами та розширювати знання та обізнаність щодо інтересів і цінностей зацікавлених сторін. У той же час керівництво має враховувати пропозиції та рекомендації зацікавлених сторін, сприяючи екологічній конкурентоспроможності компанії.
Переход мира к зеленому экономическому росту с учетом Повестки дня в области устойчивого развития провоцирует соответствующие структурные изменения на мировом рынке. Следовательно, это повышает способность делового сектора включать экологические аспекты в свою политику развития, чтобы усилить свою зеленую конкурентоспособность на рынке. В этом случае необходимо определить соответствующие показатели, влияющие на зеленую конкурентоспособность компании. Таким образом, заинтересованные стороны и руководство могут усилить или снизить зеленую конкурентоспособность компании в зависимости от эффективности коммуникации между ними. Статья направлена на анализ роли участия заинтересованных сторон в управлении компанией в повышении зеленой конкурентоспособности. Данные исследования были составлены из анкетирования 75 респондентов, представляющих руководство украинской компании. В исследовании применяется PLS-SEM для проверки гипотез исследования. Эмпирические результаты позволяют сделать вывод о том, что участие заинтересованных сторон в управлении компанией положительно влияет на зеленую конкурентоспособность компании. Наиболее статистически значимое влияние на зеленую конкурентоспособность компании оказывает опыт общения с заинтересованными сторонами и управления конфликтами заинтересованных сторон с коэффициентами загрузки 0,802 и 0,806 соответственно. Результаты показывают, что для повышения зеленой конкурентоспособности руководство компании должно развивать целевые коммуникации с заинтересованными сторонами и расширять знания и осведомленность об интересах и ценностях заинтересованных сторон. В то же время руководство должно учитывать предложения и рекомендации заинтересованных сторон при продвижении зеленой конкурентоспособности компании.
The world’s transition to green economic growth, considering the Agenda for Sustainable Development, provokes relevant structural changes in the world market. Consequently, it boosts the business sector’s ability to incorporate green dimensions into their development policies to intensify their green competitiveness in the market. In this case, it is necessary to identify the appropriate indicators that affect a company’s green competitiveness. Thus, stakeholders and management could intensify or decline a company’s green competitiveness depending on the efficiency of communication between them. The paper aims to analyze the role of stakeholders’ engagement in the company’s management in enhancing green competitiveness. The research data were compiled from a questionnaire of 75 respondents, who represent the Ukrainian company’s management. The study applies PLS-SEM to test the hypotheses of the investigation. The empirical results allow us to conclude that stakeholders’ engagement in the company’s management positively affects the company’s green competitiveness. The most statistically significant impact on the company’s green competitiveness is experience in communication with stakeholders and managing stakeholders’ conflicts, with loading factors of 0.802 and 0.806, respectively. The findings show that to improve green competitiveness, the company’s management should develop targeted stakeholder communications and extend knowledge and awareness of stakeholder interests and values. At the same time, management should incorporate stakeholders’ suggestions and recommendations when promoting a company’s green competitiveness.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
1
China China
429915735
Egypt Egypt
10
France France
1
Germany Germany
1691412782
India India
168
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
6
Italy Italy
107478934
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
28250162
Malaysia Malaysia
28250164
Mongolia Mongolia
1
Nigeria Nigeria
124068
Philippines Philippines
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
214957867
South Africa South Africa
1
Taiwan Taiwan
-926267650
Thailand Thailand
36931
Turkey Turkey
1070098
Ukraine Ukraine
7361499
United Kingdom United Kingdom
9699
United States United States
859831472
Unknown Country Unknown Country
-1852535301
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Albania Albania
1
China China
179
Germany Germany
124069
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
1
Jordan Jordan
1
Malaysia Malaysia
924
Nigeria Nigeria
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Slovakia Slovakia
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
859831470
United Arab Emirates United Arab Emirates
14125916
United States United States
-926267649
Unknown Country Unknown Country
-1852535300

Files

File Size Format Downloads
Liulov_sustainable_growth.pdf 486 kB Adobe PDF -1904720379

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.