Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91511
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Development of Digital Business Communications and Innovation Transfer as a Challenge of the Covid-19 Pandemic
Authors Samoilikova, Anastasiia Viktorivna  
Valkova, A.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8639-5282
Keywords цифрові бізнес-комунікації
цифровые бизнес-комуникации
digital business comunications
трансфер інновацій
трансфер инноваций
innovation transfer
Covid-19
глобальний виклик
глобальный вызов
global challenge
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91511
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Samoilikova, A., Valkova, A. The Development of Digital Business Communications and Innovation Transfer as a Challenge of the Covid-19 Pandemic // Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Sumy, November 14-15, 2022. Sumy : Sumy State University, Р. 136-137.
Abstract E-commerce, which should be understood as mobile commerce, is becoming increasingly relevant to consumers worldwide, and it should be used to facilitate economic development and growth based on new digital technologies and connected devices that contribute to the consumers’ well-being. The COVID-19 pandemic has undoubtedly affected business communications and e-commerce, giving it a significant advantage over offline commerce. Today these impacts can contribute to the strengthening of international coopetition and purchases-deliveries on the Internet. E-commerce is an engine for onomic growth, the level of international trade increasing the economy’s competitiveness, it is an important tool and support for small business, and it is a good solution for consumers.
Електронна комерція, яку слід розуміти як мобільну комерцію, стає все більш актуальною для споживачів у всьому світі, і її слід використовувати для сприяння економічному розвитку та зростанню на основі нових цифрових технологій і підключених пристроїв, які сприяють добробуту споживачів. Пандемія COVID-19, безсумнівно, вплинула на бізнес-комунікації та електронну комерцію, надаючи їй значну перевагу над офлайн-комерцією. Сьогодні ці впливи можуть сприяти зміцненню міжнародної конкуренції та покупок-доставок в Інтернеті. Електронна комерція є двигуном ономічного зростання, рівень міжнародної торгівлі підвищує конкурентоспроможність економіки, це важливий інструмент і підтримка для малого бізнесу, і це гарне рішення для споживачів.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
474
United Kingdom United Kingdom
42
United States United States
14955
Unknown Country Unknown Country
33128

Downloads

Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
474
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
14954
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Samoilikova_innovation_transfer.pdf 1.11 MB Adobe PDF 15431

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.