Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91516
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вибір стратегії управління хімічними компаніями в кризові періоди |
Authors |
Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9236-8587 |
Keywords |
стратегія стратегия strategy хімічна промисловість химическая промышленность chemical industry компанія компания company криза кризис crisis |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91516 |
Publisher | Klaipėdos universitetas |
License | In Copyright |
Citation | Опанасюк Ю. А. Вибір стратегії управління хімічними компаніями в кризові періоди // Iššūkiai vadybos moksle ir studijose : Tezių ir straipsnių rinkinys. Klaipėda : Klaipėdos universiteto, 2023. Р. 62-65. |
Abstract |
Хімічні компанії здебільшого працюють за моделлю «бізнес-бізнес», продаючи продукти, які використовуються їх клієнтами для створення іншого набору продуктів. Таким чином, маркетинг хімічної промисловості базується на принципах маркетингу В2В, але має свої особливості
через небезпечність деяких виробництв, а також розгалуженість напрямів цієї галузі. Компанії в секторі хімічних речовин та устаткування дуже повільно адаптуються до нових стратегій, в основному
покладаючись на особисті продажі через торгових представників. Робота за стандартними моделями має не дає конкурентні переваги через масову комерціалізацію продукції, глобальну конкуренцію,
озеленення економіки та завищенні вимоги безпеки. Таким чином, вибір сучасних стратегій розвитку набуває суттєвого значення, особливо в
кризових умовах, які постійно змінюються. Пандемія COVID-19 показала не стабільність більшості галузей економіки та пришвидшила розвиток електронної комерції, що може стати основою при формування стратегій розвитку хімічних виробництв. hemical companies mostly operate on a business-to-business model, selling products that are used by their customers to create another set of products. Thus, the marketing of the chemical industry is based on the principles of B2B marketing, but has its own characteristics due to the danger of some industries, as well as the branching of this industry. Companies in the chemicals and equipment sector have been very slow to adapt to new strategies, relying mainly on personal selling through sales representatives. Working according to standard models does not give competitive advantages due to mass commercialization of products, global competition, greening of the economy and excessive safety requirements. Thus, the choice of modern development strategies acquires significant importance, especially in crisis conditions, which are constantly changing. The COVID-19 pandemic showed the instability of most sectors of the economy and accelerated the development of electronic commerce, which can become the basis for the formation of strategies for the development of chemical industries. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Germany
91
Ireland
6
Italy
1
Japan
1
Netherlands
4346
Nigeria
1
Singapore
1
Ukraine
1583
United Kingdom
400
United States
19383
Unknown Country
1
Downloads
Italy
25
Lithuania
25816
Netherlands
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
2173
United States
25815
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Opanasiuk_chemical_industry.pdf | 3.21 MB | Adobe PDF | 53833 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.