Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91582
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Comparative Analysis of Marketing Communications Changes under the Influence of Covid-19 |
Other Titles |
Порівняльний аналіз змін маркетингових комунікацій під впливом Covid-19 |
Authors |
Nesterenko, Volodymyr Ivanovych
![]() Syhyda, Liubov Oleksiivna ![]() Rosokhata, Anna Serhiivna ![]() Moskalenko, A.O. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1792-9823 http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 http://orcid.org/0000-0001-6944-1515 |
Keywords |
marketing communication COVID-19 online marketing social media sustainable economic growth promoting sustainable industrialization and innovation маркетингові комунікації інтернет-маркетинг соціальні мережі стале економічне зростання сприяння сталій індустріалізації та інноваціям |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91582 |
Publisher | Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького |
License | In Copyright |
Citation | Comparative analysis of marketing communications changes under the influence of COVID-19 / V. Nesterenko and other // Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Сер. Економічні науки. 2021. №4. С. 4-12. |
Abstract |
В роботі проаналізовано основні особливості періоду пандемії. Була виявлена аудиторія цифрового середовища по всьому світу. Було визначено роль цифрових технологій у допомозі людям під час пандемії COVID-19. Було проаналізовано використання соціальних медіа для дослідження бренду. Було проведено порівняння рекламної аудиторії Instagram, LinkedIn і Tik-Tok в період пандемії. Також було визначено використання WhatsApp в різних регіонах. Було виявлено очікування споживачів щодо покупок в Інтернеті серед споживачів різних вікових груп. Згідно з рекламними інструментами Facebook, бренди можуть охопити понад 1 мільярд людей через рекламу в Instagram. Рекламне охоплення Instagram зросло на 111 мільйонів нових користувачів за периший квартал із настанням пандемії COVID19, що є квартальним збільшенням більш ніж на 10%. Це означає, що рекламна аудиторія Instagram на початку липня 2020 року становила 1,08 мільярда. Ці цифри говорять про швидку зміну вектору уваги споживачів, а тим самим і необхідність швидкої переорієнтації маркетингових комунікацій задля привернення уваги до пропозицій брендів. У той самий час деякі цифрові інструменти, що раніше активно використовувались у маркетингових комунікаціях втрачають свою ефективність. Клієнти стали рідше використовувати Facebook Messenger та особисті повідомлення Twitter. Та в цілому, зростання обсягів продажів бізнесу через маркетингові інструменти соціальних медіа становило 132% для малого бізнесу, 122% для корпорацій і 88% для середнього бізнесу, що говорить про масову переорієнтацію та значні подальші перспективи The COVID-19 pandemic has dramatically changed lives of much people. It has accelerated the process of digitization. Consumers are now much more likely to shop online than before, with more and more people using the internet as their main source of information, entertainment and growing. A strong marketing strategy in social networks will include the process of finding new features and channels, as well as the rapid creation of new content for them. Now more than half of the world's population is present on social networks. It was analysed the main features of pandemic period. It was indicated digital audience around the world. It was detected digital’s role in helping people during COVID-19 pandemia. It was analysed the using of social media for brand research. It was compared Instagram, LinkedIn and Tik-Tok advertising audience during pandemic period. Also it was defined WhatsApp usage across regions. It was structured the expecting to shop online between people from different age group.It is important to understand how people use different technologies. It is worth investing in technology that can adapt and change over time, especially given the uncertainty surrounding the COVID-19 pandemic. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

46

1

601

302

5363

18944
Downloads

1

1

6316

1

5364

25258
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nesterenko_marketing_communication.pdf | 900.76 kB | Adobe PDF | 36941 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.