Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91728
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing management process in blood service companies |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
Babaiev, E. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
marketing management planning strategy tactics management process control blood service управління маркетингом планування стратегія тактика процес управління контроль служба крові |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91728 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Khomenko L., Babaiev E. Marketing management process in blood service companies // Innovations, Social and Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific Online Conference, Sumy, November 25-26, 2021. Sumy : Sumy State University, 2021. P. 29-31. |
Abstract |
Регулярні зміни зовнішнього середовища вимагають від компанії пошуку ефективних шляхів розвитку. На ефективність компанії на ринку впливає правильно організований процес управління маркетингом. Враховуючи специфіку служби крові, можна запропонувати послідовність наступних етапів маркетингової діяльності малих і середніх закладів служби крові: 1. встановлення цілей та показників їх досягнення, кількість нових і повторних донорів, донацій, проведені заходи, залучені стейкхолдери); 2. аналіз ринку та маркетингових можливостей підприємства (постачальники, донори, товари та послуги, конкуренти, споживачі, законодавчі зміни); 3. сегментація (потенційні та існуючі донори, клієнти, споживачі послуг); 4. розробка маркетингової програми (планування шляхів досягнення цілей); 5. реалізація маркетингової програми; 6. процес управління: підготовчий етап, закупівлі, виробництво товарів і послуг, збут, лояльність; 7. контроль за виконанням маркетингового плану (цілей), його коригування та оцінка ефективності. Такий підхід дозволить систематизувати маркетингову діяльність служби крові та досягти поставлених цілей. Regular changes in the external environment require the company to find effective ways of development. The effectiveness of the company in the market is influenced by an adequately organized marketing management process. taking into account the specifics of the blood service, we can offer the sequence of the following stages of marketing activities for small and medium blood service facilities: 1. setting goals and indicators of their achievement, the quantity of new and repeat donors, donations, carried out activities, involved stakeholders); 2. analysis of market and marketing enterprise’s opportunities (suppliers, donors, goods and services, competitors, consumers, legislative changes); 3. segmentation (potential and existing donors, customers, service’s consumers); 4. the marketing program development (planning ways to achieve targets); 5. the marketing program implementation; 6. management process: preparatory stage, procurement, goods and services production, sales, loyalty; 7. control over the marketing plan implementation (targets), its adjustment, and effectiveness evaluation. This approach can allow to systematize the blood service marketing activities and achieve the goals. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
China
41317
Indonesia
1
Japan
18967
Singapore
1
Ukraine
3203
United Kingdom
33
United States
209822
Unknown Country
378329
Downloads
China
1
Poland
135
Ukraine
3204
United States
104978
Unknown Country
378330
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_planning.pdf | 281.25 kB | Adobe PDF | 486648 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.