Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92121
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Управління продажами в сфері роздрібної торгівлі: проблеми і перспективи |
Authors |
Павлюченко, І.І.
|
ORCID | |
Keywords |
управління продажами роздрібна торгівля проблеми перспективи електронна комерція стратегічне планування sales management retail issues prospects electronic commerce strategic planning |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92121 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Павлюченко І. І. Управління продажами в сфері роздрібної торгівлі: проблеми і перспективи : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. О. І. Карпіщенко. Суми : Сумський державний університет, 2023. 53 с. |
Abstract |
Роздрібна торгівля була і залишається плацдармом для нових циклів виробництва та розподілу товарів, оскільки вони перетворюються на кошти. У роздрібній торгівлі товари переміщуються зі сфери обігу в сферу коллективного та індивідуального споживання, тобто стають власністю споживачів. У першому розділі було розглянуто теоретичні питання щодо характеристики і оцінки управління ефективністю підприємства. Визначено ідею, розуміння, тип та основні чинники дієвості адміністрування підприємством. Розкриваються критерії та покажчики результатів управління. З’ясовано методичні підходи до оцінки якості порядку управління підприємством. У другому розділі для аналізування адміністрування було обрано підприємство ТОВ «Епіцентр-К». Наведено загальну характеристику діяльності гіпермаркету. Розібрано найважливіші фінансові та економічні показники та дійові шляхи управління підприємством. Продемонстровано плин їх зміни за 2019-2022 рр. У третьому розділі було розглянуто стратегії та методи збільшення дієвість та продуктивності діяльності підприємства ТОВ «Епіцентр-К». Представлені та показані шляхи покращення управління ефективністю підприємства. Retail has been and remains a springboard for new cycles of production and distribution of goods as they are converted into funds. In retail trade, goods move from the sphere of circulation to the sphere of collective and individual consumption, that is, they become the property of consumers. In the first chapter, theoretical issues regarding the characteristics and assessment of enterprise efficiency management were considered. The idea, understanding, type and main factors of the effectiveness of enterprise administration are determined. The criteria and indicators of management results are revealed. The methodical approaches to the assessment of the quality of the enterprise management procedure have been clarified. In the second section, the company "Epicenter-K" LLC was chosen for administration analysis. The general characteristics of hypermarket activity are given. The most important financial and economic indicators and ways of managing the enterprise are analyzed. The course of their changes for 2019-2022 was demonstrated. In the third section, strategies and methods of increasing the effectiveness and productivity of the company "Epicenter-K" LLC were considered. Ways to improve enterprise efficiency management are presented and shown. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Cyprus
243
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
107371
United Kingdom
21
United States
57912
Unknown Country
1
Downloads
Belgium
1
France
107367
Germany
14276
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
5548
Poland
1
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
107372
United States
107373
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pavliuchenko_bac_rob.pdf | 996.19 kB | Adobe PDF | 341944 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.