Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92175
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Соціально-економічні ефекти економіки спільного споживання |
Authors |
Rubanov, Pavlo Mykolaiovych
Тесля, Н.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9415-8786 |
Keywords |
економіка спільного споживання шерингова економіка раціональне споживання ресурсів economy of shared consumption sharing economy rational consumption of resources |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92175 |
Publisher | Сумський державний універсистет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Рубанов П. М., Тесля Н .А. Соціально-економічні ефекти економіки спільного споживання // Економічні проблеми сталого розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених імені професора Балацького О. Ф., м. Суми, 28-29 квітня 2020 р. / за заг. ред.: Т. А. Васильєвої, О. В. Шкарупи. Суми : Сумський державний університет, 2020. С. 90–91. |
Abstract |
У роботі розглядається нова соціально-економічна модель цифрової економіки, яка використовує інформаційно-комунікаційні технології на принципах довіри, відкритості, співробітництва і екологічності. Використано комплексний підхід, який враховує, що шерингова економіка окрім сегменту економіки спільного використання, де ефект від шерингу отримує бізнес, в споживчому сегменті представлена як економіка спільного споживання, де ефект від колаборації (у формі обміну, дарування, спільного використання) отримують споживачі. Проаналізовано головні переваги і позитивні ефекти «шерингової економіки» для економічних суб’єктів. The work considers a new socio-economic model of the digital economy, which uses information and communication technologies based on the principles of trust, openness, cooperation and environmental friendliness. A comprehensive approach is used, which takes into account that the sharing economy, in addition to the segment of the sharing economy, where the business receives the effect of sharing, in the consumer segment is presented as the economy of shared consumption, where the effect of collaboration (in the form of exchange, donation, sharing) is received by consumers. The main advantages and positive effects of the "sharing economy" for economic entities are analyzed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
Germany
479
Indonesia
1
Japan
1
Singapore
1
Ukraine
275
United Kingdom
16
United States
1732
Unknown Country
1
Downloads
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
187
United States
2511
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rubanov_shared_consumption.pdf | 941.65 kB | Adobe PDF | 2700 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.