Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92180
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Contemporary Challenges for Higher Education Applicants in Ukraine: A Philosophical and Attitudinal Aspect |
Authors |
Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych
Gumennykova, T. Ruda, O. Moskalenko, O. Bader, S. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7436-6836 |
Keywords |
вища освіта higher education глобальні виклики global challenges навчальний процес educational process філософський аспект philosophical aspect |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92180 |
Publisher | Journal of Higher Education Theory and Practice |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Lukianykhin, V., Gumennykova, T., Ruda, O., Moskalenko, O., & Svitlana, B. (2023). Contemporary Challenges for Higher Education Applicants in Ukraine: A Philosophical and Attitudinal Aspect. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(8). https://doi.org/10.33423/jhetp.v23i8.6075. |
Abstract |
Сучасні соціокультурні умови суттєво впливають на зміни та перетворення в системі освіти України. Ціннісний вимір освіти констатує зниження всіх показників, що впливають на кількісну та якісну сторони освіти. Метою статті є аналіз педагогічних (організаційно-виховних, методичних і дидактичних) проблем української освіти. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонауковому, науково-педагогічному та філософському методах визначення показників якості вищої освіти. Тому сучасні виклики системи вищої освіти України вимагають акумулювання зусиль усіх учасників освітнього процесу (викладачів, студентів, адміністраторів) для подолання негативних впливів на якість освіти. Modern socio-cultural conditions significantly affect changes and transformations in the education system of Ukraine. The value dimension of education states a decrease in all indicators affecting the quantitative and qualitative aspects of education. The purpose of the article is the analysis of pedagogical (organizational and educational, methodical and didactic) problems of Ukrainian education. The research methodology is based on general scientific, scientific-pedagogical and philosophical methods of determining quality indicators of higher education. Therefore, the modern challenges of the higher education system of Ukraine require the accumulation of efforts of all participants in the educational process (teachers, students, administrators) to overcome the negative effects on the quality of education. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
Singapore
1
Ukraine
13082
United Kingdom
111
United States
27095
Unknown Country
41110
Downloads
India
1
Indonesia
1
Lithuania
2319
Netherlands
1
Ukraine
41110
United States
41111
Unknown Country
819
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lukianykhin_higher_education.pdf | 221.25 kB | Adobe PDF | 85362 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.