Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92183
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Features and economics of electronic crowdfunding in the face of global challenges |
Authors |
Tkachuk, S.
Vidomenko, O. Levchenko, Yu. Zhuzhukina, N. Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7436-6836 |
Keywords |
краудфандинг crowdfunding краудсорсинг crowdsourcing глобалізація globalization перетворення transformation глобальні зміни global changes інновації innovations цифрова економіка digital economy електронний бізнес electronic business стартап-проект startup project соціальні проекти social projects інвестиційні ресурси investment resources віртуальний простір мережі virtual space of the network розвиток економіки спільного використання розвиток економіки спільного використання розвиток development |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92183 |
Publisher | Futurity Research Publishing |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Tkachuk, S., Vidomenko, O., Levchenko , Y., Zhuzhukina , N., & Lukianykhin, V. (2022). Features and economics of electronic crowdfunding in the face of global challenges. Futurity Economics&Law, 2(4), 12–22. https://doi.org/10.57125/FEL.2022.12.25.02. |
Abstract |
З розвитком ІТ-технологій в інвестиційному середовищі відбуваються стрімкі зміни у сфері нових можливостей як для накопичення необхідних інвестиційних ресурсів, так і для інвесторів щодо інвестицій у перспективні сфери бізнесу. Це пов’язано зі стрімким розвитком такого явища як краудфандинг, який є особливо привабливим для стартапів, розвитку малого та середнього бізнесу, а також для реалізації різноманітних соціальних проектів, зокрема тих, що стосуються і місцевих. спільноти. Поява краудфандингових платформ допомагає вирішити їх проблеми з формуванням інвестиційних ресурсів для фінансування хороших комерційних (бізнес-ідей) і некомерційних ідей, що особливо актуально сьогодні для глобальних розробників ідей/проектів. Метою дослідження є аналіз особливостей становлення та розвитку краудфандингу в період глобальних змін. Основними методами, використаними в роботі були: порівняльний, метод абстрагування, дедуктивний метод, конкретизація. У результаті стверджується, що краудфандинг в сучасних умовах економічної нестабільності може виступати одним із потужних джерел залучення інвестиційних ресурсів, що зумовлює дослідження краудфандингу, узагальнення його типології та класифікаційних ознак. Висновок зорієнтований на те, що активні Розвиток Інтернет-простору провокує збільшення інвестиційних доходів у сферах новітніх технологій і важливих соціальних проектів, які безпосередньо пов'язані з існуванням соціальних мереж і віртуального простору самої мережі. With the development of IT technologies in the investment environment, there are rapid changes in the field of new opportunities both for accumulating the necessary investment resources and for investors regarding investments in promising business areas. This is due to the rapid development of such a phenomenon as crowdfunding, which is especially attractive for startups, the development of small and medium-sized businesses, as well as for the implementation of various social projects, in particular, those that also concern local communities. The emergence of crowdfunding platforms helps to solve their problems with the formation of investment resources for financing good commercial (business ideas) and non-commercial ideas, which is especially relevant today for global developers of ideas/projects. The purpose of the research is to analyze the specific features of the formation and development of crowdfunding in the period of global changes. The main methods used in the work were: comparative, method of abstraction, deductive method, concretization. The results states that crowdfunding in today's conditions of economic instability can act as one of the powerful sources of attraction of investment resources, which determines the research of crowdfunding, the generalization of its typology and classification features The conclusion is oriented on the fact, that active development of the Internet space provokes an increase in investment income in the areas of the latest technologies and important social projects that are directly related to existence social networks and the virtual space of the network itself. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
Canada
24
China
1
Germany
11308
Indonesia
1
Ireland
1
Italy
1
Japan
22617
Malaysia
949666
Poland
1
Singapore
474832
Ukraine
444
United Kingdom
152
United States
949668
Unknown Country
2431334
Uzbekistan
1
Downloads
Algeria
7329
Canada
1
China
1
Germany
7330
Hong Kong SAR China
1
Lithuania
1
Malaysia
949667
Netherlands
5340
Pakistan
1
Poland
5339
Singapore
1
Slovakia
1
Ukraine
5339
United Kingdom
1
United States
949669
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tkachuk_crowdfunding.pdf | 838.97 kB | Adobe PDF | 1930022 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.