Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92183
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Features and economics of electronic crowdfunding in the face of global challenges
Authors Tkachuk, S.
Vidomenko, O.
Levchenko, Yu.
Zhuzhukina, N.
Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-7436-6836
Keywords краудфандинг
crowdfunding
краудсорсинг
crowdsourcing
глобалізація
globalization
перетворення
transformation
глобальні зміни
global changes
інновації
innovations
цифрова економіка
digital economy
електронний бізнес
electronic business
стартап-проект
startup project
соціальні проекти
social projects
інвестиційні ресурси
investment resources
віртуальний простір мережі
virtual space of the network
розвиток економіки спільного використання
розвиток економіки спільного використання
розвиток
development
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92183
Publisher Futurity Research Publishing
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Tkachuk, S., Vidomenko, O., Levchenko , Y., Zhuzhukina , N., & Lukianykhin, V. (2022). Features and economics of electronic crowdfunding in the face of global challenges. Futurity Economics&Law, 2(4), 12–22. https://doi.org/10.57125/FEL.2022.12.25.02.
Abstract З розвитком ІТ-технологій в інвестиційному середовищі відбуваються стрімкі зміни у сфері нових можливостей як для накопичення необхідних інвестиційних ресурсів, так і для інвесторів щодо інвестицій у перспективні сфери бізнесу. Це пов’язано зі стрімким розвитком такого явища як краудфандинг, який є особливо привабливим для стартапів, розвитку малого та середнього бізнесу, а також для реалізації різноманітних соціальних проектів, зокрема тих, що стосуються і місцевих. спільноти. Поява краудфандингових платформ допомагає вирішити їх проблеми з формуванням інвестиційних ресурсів для фінансування хороших комерційних (бізнес-ідей) і некомерційних ідей, що особливо актуально сьогодні для глобальних розробників ідей/проектів. Метою дослідження є аналіз особливостей становлення та розвитку краудфандингу в період глобальних змін. Основними методами, використаними в роботі були: порівняльний, метод абстрагування, дедуктивний метод, конкретизація. У результаті стверджується, що краудфандинг в сучасних умовах економічної нестабільності може виступати одним із потужних джерел залучення інвестиційних ресурсів, що зумовлює дослідження краудфандингу, узагальнення його типології та класифікаційних ознак. Висновок зорієнтований на те, що активні Розвиток Інтернет-простору провокує збільшення інвестиційних доходів у сферах новітніх технологій і важливих соціальних проектів, які безпосередньо пов'язані з існуванням соціальних мереж і віртуального простору самої мережі.
With the development of IT technologies in the investment environment, there are rapid changes in the field of new opportunities both for accumulating the necessary investment resources and for investors regarding investments in promising business areas. This is due to the rapid development of such a phenomenon as crowdfunding, which is especially attractive for startups, the development of small and medium-sized businesses, as well as for the implementation of various social projects, in particular, those that also concern local communities. The emergence of crowdfunding platforms helps to solve their problems with the formation of investment resources for financing good commercial (business ideas) and non-commercial ideas, which is especially relevant today for global developers of ideas/projects. The purpose of the research is to analyze the specific features of the formation and development of crowdfunding in the period of global changes. The main methods used in the work were: comparative, method of abstraction, deductive method, concretization. The results states that crowdfunding in today's conditions of economic instability can act as one of the powerful sources of attraction of investment resources, which determines the research of crowdfunding, the generalization of its typology and classification features The conclusion is oriented on the fact, that active development of the Internet space provokes an increase in investment income in the areas of the latest technologies and important social projects that are directly related to existence social networks and the virtual space of the network itself.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
24
China China
1
Germany Germany
11308
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
22617
Malaysia Malaysia
949666
Poland Poland
1
Singapore Singapore
474832
Ukraine Ukraine
444
United Kingdom United Kingdom
152
United States United States
949668
Unknown Country Unknown Country
22615
Uzbekistan Uzbekistan
1

Downloads

Algeria Algeria
7329
Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
7330
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
949667
Netherlands Netherlands
5340
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
5339
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
5339
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
949669
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Tkachuk_crowdfunding.pdf 838.97 kB Adobe PDF 1930022

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.