Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92187
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Development Of The Theory Of Educational Motivation In Different Age Periods |
Authors |
Martyniuk, L.
Pukhno, S. Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych Goretska, N. Hutchenko, O. Lypka, S. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7436-6836 |
Keywords |
мотивація motivation виконання fulfillment соціалізація структура мотивації structure of motivation навчання та професійна діяльність training and professional activities socialization мотив motive |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92187 |
Publisher | International Journal of Computer Science and Network Security |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Martyniuk L., Pukhno S., Lukianykhin V., Goretska N., Hutchenko O., Lypka S. Development Of The Theory Of Educational Motivation In Different Age Periods. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. Vol. 22, No. 9. P. 427-432. DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.9.55. |
Abstract |
Стаття присвячена проблемі вивчення мотивів навчальної діяльності учнів різного віку з різним рівнем успішності. Мотивація має безпосередній вплив не тільки на гносеологічну активність школярів та їх бажання вчитися, а й впливає на ефективність і практичну результативність навчальної діяльності. Актуальність результатів дослідження зумовлена провідною роллю мотивації у професійному розвитку майбутніх спеціалістів. Розуміючи особливості його структури, вміння впливати на зміну ієрархії мотивів навчання студентів у процесі їх навчально-професійної підготовки, викладач вищої школи може зробити процес навчання не лише професійно спрямованим, а й особистісно орієнтованим. У навчанні мотивація виражається в прийнятті учнем навчальних цілей, завдань як особистісно значущих і суб'єктивно необхідних. У зв'язку з цим важливо розуміти, що навчальна діяльність завжди полімотивована, а мотиви навчальної діяльності не існують ізольовано один від одного. The article is devoted to the problem of studying the motives of educational activities of students of different ages with different levels of success. Motivation has a direct impact not only on the epistemological activity of schoolchildren and their desire to learn, but also on the effectiveness and practical effectiveness of educational activities. The relevance of the research results is determined by the leading role of motivation in the professional development of future specialists. Understanding the peculiarities of its structure, the ability to influence the change in the hierarchy of students' learning motives in the process of their educational and professional training, a teacher of a higher school can make the learning process not only professionally oriented, but also personally oriented. In education, motivation is expressed in the student's acceptance of educational goals and tasks as personally significant and subjectively necessary. In this regard, it is important to understand that educational activity is always polymotivated, and the motives of educational activity do not exist in isolation from each other. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
3802
Germany
1
Japan
1
Singapore
1
Ukraine
18259
United Kingdom
59
United States
36355
Unknown Country
1
Downloads
China
1
Malaysia
1
Singapore
1
Ukraine
164
United States
36356
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Martyniuk_socialization.pdf | 196.37 kB | Adobe PDF | 36523 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.