Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92274
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Management of Country’s Social Brand Under Conditions of Uncertainty in the Health Domain |
Other Titles |
Управління соціальним брендом країни в умовах невизначеності в сфері здоров’я |
Authors |
Letunovska, Nataliia Yevhenivna
Demchyshak, N. Minchenko, Mariia Hennadiivna Kriskova, P. Kashcha, Mariia Oleksiivna Volk, A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 http://orcid.org/0000-0002-6768-1627 http://orcid.org/0000-0001-9055-8304 |
Keywords |
бренд країни внутрішні стейкхолдери міжнародний бенчмаркінг національні ресурси управління COVID-19 country brand internal stakeholders international benchmarking national management resources |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92274 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Letunovska, N., Demchyshak, N., Minchenko, M., Kriskova, P., Kashcha, M., & Volk, A. (2023). Management of Country’s Social Brand Under Conditions of Uncertainty in the Health Domain. Marketing and Management of Innovations, 2, 10–18. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-02 |
Abstract |
Пандемія коронавірусу XXI століття на практиці показала, що наявні на той момент механізми національних
систем медичного та соціального забезпечення населення різних країн світу виявилися не спроможними швидко
та ефективно адаптуватися та реалізовувати ефективні заходи щодо запобігання негативним наслідкам для
досягнення стану резильєнтності та якості життя населення. У статті емпірично обґрунтовано напрямки та силу
впливу пандемії COVID-19 на соціальний бренд країни з метою формування дієвих національних стратегій
протидії ризикам у сфері громадського здоров’я та підтримки соціального бренду країни для її основних
внутрішніх стейкхолдерів у період невизначеності. Стаття присвячена аналізу каналів, через які пандемія
COVID-19 вплинула на різні аспекти національних систем управління Австрії, Словенії, Франції та України. Для
аналізу використане поєднання методів кореляційного аналізу, каузального моделювання та побудови
когнітивних карт для візуалізації залежностей. Виявлено, що ключовими показниками, які верифікують
зазначений вплив є задоволеність потреб у медичному огляді та догляді, забезпеченість медичної системи
лікарняними ліжками та загальні витрати на соціальний захист населення. Індикатором соціальної привабливості
країни для її внутрішніх стейкхолдерів прийнято показник чистої міграції та емпірично визначено, що на цей
показник значний вплив мають забезпеченість медичної системи та ефективність її функціонування, особливо у
період аналізу даних з урахуванням стану пандемії. Виявлено залежність між соціальною та економічною
забезпеченістю населення та його схильністю до критичної оцінки власного здоров’я, готовності до
профілактики захворювань та формування більш високих вимог до медичного обслуговування. Визначені
закономірності будуть корисними при розробленні національної стратегії побудови ефективної в умовах
невизначеності системи медичного та соціального забезпечення населення, що є вагомою складовою політики її
бренд-менеджменту. The coronavirus pandemic confirmed that national systems of medical and social provision for the population of various countries could not quickly adapt and implement effective measures to prevent the negative consequences from achieving a state of resilience. The article empirically substantiates the impact of the COVID-19 pandemic on national social brand to form effective mechanisms for countering risks in public health and supporting the social brand of the country for its main internal stakeholders in a period of uncertainty. The article is devoted to analyzing the channels through which the COVID-19 pandemic affected various aspects of the national management systems of Austria, Slovenia, France, and Ukraine. The analysis used a combination of correlation analysis, causal modeling, and the construction of cognitive maps to visualize dependencies. It was revealed that the key indicators that verify the mentioned impact are the satisfaction of the needs for medical examination and care, the availability of hospital beds in the medical system, and the general costs of social protection of the population. The indicator of the social attractiveness of the country for its internal stakeholders is the indicator of net migration, and it is empirically determined that this indicator is significantly influenced by the security of the medical system and the efficiency of its functioning, especially during the period of data analysis, taking into account the existence of the COVID-19 pandemic. The dependence between the social and economic well-being of the population and its tendency to critically assess one's health, readiness for disease prevention, and the formation of higher requirements for medical care was revealed. The determined regularities are useful in developing a national strategy for building an effective medical and social security system for the population in conditions of uncertainty, which is a significant component of the overall attractiveness of the country and its brand management. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
India
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Singapore
1
Turkey
402
Ukraine
3283
United Kingdom
73
United States
14573
Unknown Country
18338
Downloads
France
1
Netherlands
75
Tunisia
1
Turkey
403
Ukraine
3284
United Arab Emirates
3281
United States
14573
Unknown Country
774
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Letunovska_mmi_2_2023.pdf | 665.97 kB | Adobe PDF | 22392 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.