Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92278
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Sustainable Marketing and its Impact on the Image of the Company |
Other Titles |
Сталий маркетинг та його вплив на імідж компанії |
Authors |
Sujanska, L.
Nadanyiova, M. |
ORCID | |
Keywords |
імідж бренду імідж компанії сталий розвиток сталий маркетинг сталі практики brand image company’s image sustainability sustainable marketing sustainable practices |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92278 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Sujanska, L., & Nadanyiova, M. (2023). Sustainable Marketing and its Impact on the Image of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 51–57. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-06 |
Abstract |
В останні роки сталий розвиток стає все більш важливим для іміджу компанії. Клієнти стають більш
екологічно свідомими і вимагають, щоб компанії, з якими вони ведуть бізнес, також робили кроки для
зменшення свого негативного впливу на навколишнє природне середовище. Впроваджуючи сталі практики,
компанії можуть продемонструвати своє прагнення позитивно впливати на світ і завоювати довіру клієнтів. Ця
наукова стаття має на меті сприяти кращому розумінню ролі сталого розвитку у формуванні споживчого
сприйняття іміджу компанії та надати інформацію, яка може допомогти компаніям розробити більш ефективні
стратегії сталого розвитку та побудувати сильніший імідж бренду. У дослідженні використано загальнонаукові
методи обробки даних, а емпіричні дані, отримані в результаті онлайн-опитування, оцінювалися за допомогою
математико-статистичних методів і перевірки статистичних гіпотез. Сталий розвиток став важливим аспектом
іміджу компанії. Сталий розвиток в іміджі компанії став важливим аспектом ідентичності бренду і може суттєво
вплинути на її репутацію, успіх та довгострокову життєздатність. Споживачі все більше стурбовані впливом
продуктів, які вони купують і використовують, і багато з них почали віддавати перевагу компаніям, які
застосовують сталі практики та виробляють екологічно чисту продукцію. Компанії, які дотримуються принципів
сталого розвитку та надають пріоритет екологічній та соціальній відповідальності, мають більше шансів на успіх
у швидкозмінному бізнес-середовищі, де споживачі все більше цікавляться питаннями сталого розвитку та
етичними практиками. Приймаючи принципи сталого розвитку, компанії можуть створити позитивну
репутацію, завоювати довіру клієнтів і досягти цілей довгострокової стратегії для сталого маркетингу, який
допомагає будувати імідж компанії, що може підвищити лояльність та довіру клієнтів та отримати конкурентну
перевагу у своїй галузі. Таким чином, ця наукова стаття може надати бізнесу цінну інформацію, яка допоможе
диференціювати себе від конкурентів, залучити нових клієнтів та збільшити прибуток. In recent years, sustainability has become increasingly important in a company's image. Customers are becoming more environmentally conscious and demanding that the companies they do business with are also taking steps to reduce their environmental impact. By adopting sustainable practices, companies can demonstrate their commitment to positively impacting the world and building customer trust. This scientific article aims to contribute to a better understanding of the role of sustainability in shaping consumer perceptions of a company's image and provide insights that can help companies develop more effective sustainability strategies and build stronger brand images. The study utilised general scientific methods for processing data, and the data obtained from the online survey were assessed using mathematical-statistical methods and statistical hypothesis testing. Sustainability has become an important aspect of a company's image. With increasing environmental awareness among consumers, companies are expected to take responsibility for their impact on the planet and society. Sustainability in a company's image has become an important aspect of its brand identity, and it can significantly impact its reputation, success, and long-term viability. Consumers are increasingly concerned about the environmental impact of the products they buy and use, and many of them have started to prefer companies that use sustainable practices and produce ecofriendly and sustainable products over those that are not. Companies that embrace sustainability and prioritise environmental and social responsibility are more likely to thrive in a rapidly changing business landscape where consumers are increasingly interested in sustainability and ethical practices. By embracing sustainability, companies can create a positive reputation, build customer trust, and drive long-term success. The added value of the scientific article is that it provides valuable insights and strategies for practising sustainable marketing, which helps to build the company's image. By analysing the impact of sustainability on a company's image, we contribute to the opportunities for companies to improve the brand image and reputation of the company, which can positively increase customer loyalty and trust and gain a competitive advantage in their industry. Therefore, this scientific paper can provide businesses with valuable insights to differentiate themselves from competitors, attract new customers, and increase profit. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
1
Austria
1
Botswana
1
Bulgaria
1
Finland
1
Germany
957719909
Ghana
1
Hong Kong SAR China
1
India
97563
Indonesia
-510003901
Ireland
1
Italy
1
Japan
-2035554652
Kazakhstan
687421
Malaysia
31
Mongolia
1
Netherlands
1
Norway
1
Pakistan
1517
South Korea
18092073
Sri Lanka
1
Sweden
1
Thailand
1
Ukraine
306873542
United Kingdom
18092070
United States
-1020105384
Unknown Country
31027
Downloads
Algeria
1
Austria
58168742
Bangladesh
1
Botswana
1
Brazil
1
Bulgaria
1
China
1
Finland
306873542
France
-510003920
Germany
-510003907
India
-1020105377
Indonesia
-510003900
Iraq
-1020105380
Ireland
1
Israel
1
Japan
1
Kazakhstan
687423
Kenya
1
Malaysia
-1020105385
Nepal
-510003905
Netherlands
-510003918
Nigeria
-510003904
Pakistan
1
Romania
1
Saudi Arabia
1
Slovakia
19
South Africa
1
Spain
1
Sri Lanka
-510003920
Sweden
1
Switzerland
1
Turkey
2917
Ukraine
-1020105382
United Arab Emirates
-510003911
United Kingdom
18092072
United States
-1020105374
Unknown Country
-510003903
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sujanska_mmi_2_2023.pdf | 366.36 kB | Adobe PDF | -716802759 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.