Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92278
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sustainable Marketing and its Impact on the Image of the Company
Other Titles Сталий маркетинг та його вплив на імідж компанії
Authors Sujanska, L.
Nadanyiova, M.
ORCID
Keywords імідж бренду
імідж компанії
сталий розвиток
сталий маркетинг
сталі практики
brand image
company’s image
sustainability
sustainable marketing
sustainable practices
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92278
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Sujanska, L., & Nadanyiova, M. (2023). Sustainable Marketing and its Impact on the Image of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 51–57. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-06
Abstract В останні роки сталий розвиток стає все більш важливим для іміджу компанії. Клієнти стають більш екологічно свідомими і вимагають, щоб компанії, з якими вони ведуть бізнес, також робили кроки для зменшення свого негативного впливу на навколишнє природне середовище. Впроваджуючи сталі практики, компанії можуть продемонструвати своє прагнення позитивно впливати на світ і завоювати довіру клієнтів. Ця наукова стаття має на меті сприяти кращому розумінню ролі сталого розвитку у формуванні споживчого сприйняття іміджу компанії та надати інформацію, яка може допомогти компаніям розробити більш ефективні стратегії сталого розвитку та побудувати сильніший імідж бренду. У дослідженні використано загальнонаукові методи обробки даних, а емпіричні дані, отримані в результаті онлайн-опитування, оцінювалися за допомогою математико-статистичних методів і перевірки статистичних гіпотез. Сталий розвиток став важливим аспектом іміджу компанії. Сталий розвиток в іміджі компанії став важливим аспектом ідентичності бренду і може суттєво вплинути на її репутацію, успіх та довгострокову життєздатність. Споживачі все більше стурбовані впливом продуктів, які вони купують і використовують, і багато з них почали віддавати перевагу компаніям, які застосовують сталі практики та виробляють екологічно чисту продукцію. Компанії, які дотримуються принципів сталого розвитку та надають пріоритет екологічній та соціальній відповідальності, мають більше шансів на успіх у швидкозмінному бізнес-середовищі, де споживачі все більше цікавляться питаннями сталого розвитку та етичними практиками. Приймаючи принципи сталого розвитку, компанії можуть створити позитивну репутацію, завоювати довіру клієнтів і досягти цілей довгострокової стратегії для сталого маркетингу, який допомагає будувати імідж компанії, що може підвищити лояльність та довіру клієнтів та отримати конкурентну перевагу у своїй галузі. Таким чином, ця наукова стаття може надати бізнесу цінну інформацію, яка допоможе диференціювати себе від конкурентів, залучити нових клієнтів та збільшити прибуток.
In recent years, sustainability has become increasingly important in a company's image. Customers are becoming more environmentally conscious and demanding that the companies they do business with are also taking steps to reduce their environmental impact. By adopting sustainable practices, companies can demonstrate their commitment to positively impacting the world and building customer trust. This scientific article aims to contribute to a better understanding of the role of sustainability in shaping consumer perceptions of a company's image and provide insights that can help companies develop more effective sustainability strategies and build stronger brand images. The study utilised general scientific methods for processing data, and the data obtained from the online survey were assessed using mathematical-statistical methods and statistical hypothesis testing. Sustainability has become an important aspect of a company's image. With increasing environmental awareness among consumers, companies are expected to take responsibility for their impact on the planet and society. Sustainability in a company's image has become an important aspect of its brand identity, and it can significantly impact its reputation, success, and long-term viability. Consumers are increasingly concerned about the environmental impact of the products they buy and use, and many of them have started to prefer companies that use sustainable practices and produce ecofriendly and sustainable products over those that are not. Companies that embrace sustainability and prioritise environmental and social responsibility are more likely to thrive in a rapidly changing business landscape where consumers are increasingly interested in sustainability and ethical practices. By embracing sustainability, companies can create a positive reputation, build customer trust, and drive long-term success. The added value of the scientific article is that it provides valuable insights and strategies for practising sustainable marketing, which helps to build the company's image. By analysing the impact of sustainability on a company's image, we contribute to the opportunities for companies to improve the brand image and reputation of the company, which can positively increase customer loyalty and trust and gain a competitive advantage in their industry. Therefore, this scientific paper can provide businesses with valuable insights to differentiate themselves from competitors, attract new customers, and increase profit.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Austria Austria
1
Botswana Botswana
1
Bulgaria Bulgaria
1
Finland Finland
1
Germany Germany
957719909
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
97563
Indonesia Indonesia
-510003901
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
-2035554652
Kazakhstan Kazakhstan
687421
Malaysia Malaysia
31
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1517
South Korea South Korea
18092073
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
306873542
United Kingdom United Kingdom
18092070
United States United States
-1020105384
Unknown Country Unknown Country
31027

Downloads

Algeria Algeria
1
Austria Austria
58168742
Bangladesh Bangladesh
1
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
1
Finland Finland
306873542
France France
-510003920
Germany Germany
-510003907
India India
-1020105377
Indonesia Indonesia
-510003900
Iraq Iraq
-1020105380
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
687423
Kenya Kenya
1
Malaysia Malaysia
-1020105385
Nepal Nepal
-510003905
Netherlands Netherlands
-510003918
Nigeria Nigeria
-510003904
Pakistan Pakistan
1
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
19
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
-510003920
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
2917
Ukraine Ukraine
-1020105382
United Arab Emirates United Arab Emirates
-510003911
United Kingdom United Kingdom
18092072
United States United States
-1020105374
Unknown Country Unknown Country
-510003903
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Sujanska_mmi_2_2023.pdf 366.36 kB Adobe PDF -716802759

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.