Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92301
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Пакування як елемент маркетингової товарної політики
Authors Бакалець, В.А.
ORCID
Keywords пакування
packaging
упаковка
wrapping
тара
container
товар
goods
попит
demand
ринок
market
товарна політика
commodity policy
війна
war
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92301
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Бакалець В. А. Пакування як елемент маркетингової товарної політики : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2023. 67 с.
Abstract Основний зміст кваліфікаційної роботи викладено на 65 сторінках, з яких список джерел із 52 найменувань. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, 5 таблиць і додатків з 19 рисунками. Актуальність. В умовах мілітаризації сучасної економіки України відбуваються серйозні зміни в організації виробництва, розподілу держбюджету, логістики, доставки військової та цивільної продукції на рівні усієї держави. В умовах зростаючих потреб по забезпеченню української армії та простих споживачів всім необхідним, змінюються підходи до ролі упаковки, тари як засобів зберігання, перевезення, транспортування товарів і продукції. Не зважаючи на вагомий внесок науковців у сферу створення, використання та удосконалення упаковки, ці проблеми залишаються не дослідженими у повній мірі. Чітко спроектована, гарно оформлена, на українській та іноземній мовах коротка характеристика товару на надійній упаковці, буде для покупця додатковою зручністю, а для виробників хорошим стимулом для праці і збуту продукції. Тому проблема удосконалення упаковки в сучасних умовах розвитку ринкової економіки в Україні та широкомасштабної війни є важливим компонентом товарної політики державних підприємств та приватних фірм. Саме тому в ході теоретичного навчання і практичної підготовки ми приділили більше уваги цій проблемі і обрали тему кваліфікаційної роботи: «Пакування як елемент маркетингової товарної політики». Об'єктом дослідження кваліфікаційної бакалаврської роботи є пакування як елемент маркетингової товарної політики в умовах сучасного ринку. Предметом дослідження виступає процес створення, використання та удосконалення в сучасних ринкових умовах різних видів упаковок. Метою нашого дослідження є наукова оцінка ролі упаковки як елементу комплексу маркетингу та визначення її ролі у просуванні товарів і продуктів насучасному ринку. Реалізація поставленої мети ставить перед нами виконання наступних завдань: • проаналізувати рівень наукового дослідження проблеми; • показати вплив пакування на потенційного покупця; • прослідкувати основні етапи розробки та оцінки ново-спроектованої упаковки; • продемонструвати різні методичні підходи для аналізу різних видів пакування та способів їх реалізації разом з товаром на ринку; • на основі результатів переддипломної практики проаналізувати, які сучасні види пакування, упаковок і тари використовують на виробництві; • провести аналіз переваг та недоліків упаковки продукції торгової марки «Florence» та продемонстрували її вплив на збільшення обсягів продажу продукції в «ТД « Метрополіс», зокрема у Вінницькій області; • показати які є перспективи в розвитку нових видів пакування з врахуванням розвитку нових світових технологій та логістики, а також широкомасштабної війни. Методи дослідження: аналізу, системний, порівняльний, логічний. Основний результат роботи. Розкрито значення термінів: «пакування», «упаковка», «тара», показано структуру створення, дизайну, оформлення нових видів товарних та продуктових упаковок; проведено аналіз сучасного стану створення та використання нових товарів та упаковок; проаналізовано асортимент продукції приватного підприємства «ТД «Метрополіс», його конкурентоспроможність за останні роки, порівняно обсяги продажу товарів фірми у нормальних (2015–2020 рр.) та екстремальних умовах Ковіду-19 у 2020–2021 рр. та широкомасштабної російсько-української війни 2022 – 2023 рр.; проведено аналіз переваг та недоліків упаковки продукції торгової марки «Florence» та продемонстровано її вплив на збільшення обсягів продажу продукції в «ТД «Метрополіс», зокрема у Вінницькій області.
The main content of the qualification work is laid out on 65 pages, including a list of sources from 52 names. The work consists of an introduction, three sections, conclusions, 5 tables and appendices with 19 figures. Topicality. In the conditions of the militarization of the modern economy of Ukraine, serious changes are taking place in the organization of production, distribution of the state budget, logistics, delivery of military and civilian products at the level of the entire state. In the conditions of growing needs to provide the Ukrainian army and ordinary consumers with everything they need, approaches to the role of packaging, containers as a means of storage, transportation, transportation of goods and products are changing. Despite the significant contribution of scientists in the field of creation, use and improvement of packaging, these problems remain not fully explored. A clearly designed, well-designed, brief description of the product in Ukrainian and foreign languages on reliable packaging will be an additional convenience for the buyer, and a good incentive for work and sales of products for manufacturers. Therefore, the problem of improving packaging in modern conditions of the development of the market economy in Ukraine and a large-scale war is an important component of the product policy of state-owned enterprises and private firms. That is why in the course of theoretical training and practical training, we paid more attention to this problem and chose the topic of the qualification work: "Packaging as an element of marketing product policy". The research object of the qualifying bachelor thesis is packaging as an element of marketing product policy in the conditions of the modern market. The subject of the study is the process of creation, use and improvement in modern market conditions of various types of packaging. The purpose of our research is a scientific evaluation of the role of packaging as an element of the marketing complex and determination of its role in the promotion of goods and products on the modern market. The realization of the set goal presents us with the following tasks• analyze the level of scientific research of the problem; • show the impact of packaging on a potential buyer; • follow the main stages of development and evaluation of newly designed packaging; • to demonstrate different methodical approaches for the analysis of different types of packaging and ways of their implementation together with the product on the market; • based on the results of pre-diploma practice, analyze what modern types of packaging, wrapping and containers are used in production; • conduct an analysis of the advantages and disadvantages of the packaging of products of the "Florence" trademark and demonstrate its influence on increasing the sales of products in "TD Metropolis", in particular in the Vinnytsia region; • to show what prospects there are in the development of new types of packaging, taking into account the development of new global technologies and logistics, as well as large-scale war. Research methods: analysis, systematic, comparative, logical. The main result of the work. The meaning of the terms: "packaging", "wrapping", "container" is revealed, the structure of creation, design, design of new types of product and food packaging is shown; an analysis of the current state of creation and use of new goods and packaging was carried out; the range of products of the private enterprise "TD Metropolis" was analyzed, its competitiveness in recent years, the volume of sales of the company's goods in normal (2015-2020) and extreme conditions of Covid-19 in 2020-2021 and a large-scale Russian-Ukrainian war in 2022 were compared – 2023; an analysis of the advantages and disadvantages of the packaging of the "Florence" trademark was carried out and its influence on the increase in the sales of products in the "Metropolis" TD, in particular in the Vinnytsia region, was demonstrated.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Germany Germany
1
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
7940
United Kingdom United Kingdom
34
United States United States
18100
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belgium Belgium
1
Czechia Czechia
1412
France France
1
Germany Germany
7940
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
18103
United States United States
18101

Files

File Size Format Downloads
Bakalec_bak_pod.pdf 2.74 MB Adobe PDF 45560

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.