Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92309
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування маркетингової стратегії аграрного підприємства |
Authors |
Рудецька, К.С.
|
ORCID | |
Keywords |
аграрне підприємство agricultural enterprise маркетингова стратегія marketing strategy маркетингова діяльність marketing activities діджиталізація digitalization маркетингове середовище marketing environment продовольча безпека food safety логістика. logistics |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92309 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Рудецька К. С. Формування маркетингової стратегії аграрного підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2023. 75 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота складається з 77 сторінок тексту, 3 розділів, 4 формул, 28 таблиць, 14 рисунків та списку з 59 використаних джерел.
Актуальність теми роботи полягає у необхідності наукового обґрунтування ефективних стратегічних напрямів маркетингової діяльності підприємства, які б враховували сучасні умови економічної та політичної нестабільності та передбачали активне використання сучасних цифрових інструментів.
Метою кваліфікаційної роботи є теоретичне обґрунтування значення та особливостей формування маркетингової стратегії аграрного підприємства та розробка науково-практичних пропозицій з метою підвищення її ефективності.
Завдання роботи: дослідити теоретико-методичні аспекти формування маркетингової стратегії підприємства; проаналізувати сучасний стан маркетингової діяльності аграрного підприємства та виявити основні проблеми, пов’язані з станом стратегічного планування; розробити маркетингову стратегії аграрного підприємства в умовах цифровізації; сформувати рекомендації щодо впровадження розроблених стратегій для ТОВ «ФГ Успенське 1»
Об’єктом дослідження є процес формування маркетингової стратегії аграрного підприємства. Предметом дослідження є теоретичні й методичні засади формування маркетингової стратегії аграрного підприємства. Методи дослідження – монографічний метод, статистичний аналіз, методи економіко-математичного моделювання, аналіз і синтез, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: розроблено стратегію діджиталізації маркетингу для аграрного підприємства та обґрунтовано прогнозні сценарії конкурентоспроможності логістичної системи підприємства на основі методу нейронних мереж. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо розробки та впровадження маркетингової стратегії підприємству ТОВ «ФГ Успенське 1».
У першому розділі розглянуто сутність і значення маркетингової стратегії аграрного підприємства, визначені особливості формування стратегічних напрямів маркетингової діяльності аграрного підприємства, проаналізовані методичні підходи у формуванні стратегій маркетингової діяльності підприємства.
У другому розділі досліджено процес формування стратегічних напрямів маркетингової діяльності підприємства, проведено організаційно - економічну характеристику підприємства, здійснено оцінювання його маркетингової діяльності, досліджено систему стратегічного планування маркетингової діяльності на досліджуваному аграрному підприємстві.
У третьому розділі виконано обґрунтування вибору стратегічного напрямку маркетингової діяльності підприємства, зокрема здійснено стратегічний моніторинг конкурентного маркетингового середовища аграрного підприємства і запропоновано маркетингову стратегію розвитку аграрного підприємства в умовах діджиталізації, обґрунтовано напрямки покращення логістичної системи підприємства. Bachelor's thesis consists of 77 pages, 3 sections, 4 formulas, 28 tables, 14 figures and the list of 59 references. The relevance of the topic is the need for scientific substantiation of effective strategic directions of the enterprise's marketing activity, which would take into account the current conditions of economic and political instability and provide for the active use of modern digital tools. The aim of research is the theoretical substantiation of the meaning and features of the formation of the marketing strategy of the agricultural enterprise and the development of scientific and practical proposals in order to increase its effectiveness. Objectives of research are: to investigate the theoretical and methodological aspects of the formation of the enterprise's marketing strategy; to analyze the current state of the marketing activity of the agricultural enterprise and identify the main problems related to the state of strategic planning; to develop a marketing strategy of an agrarian enterprise in conditions of digitalization; to formulate recommendations for the implementation of the developed strategies for LLC "FG Uspenske 1" The object of research is the process of forming the marketing strategy of an agrarian enterprise. The subject of research is the theoretical and methodical foundations of the formation of the marketing strategy of an agricultural enterprise. Methods of research are monographic method, statistical analysis, methods of economic and mathematical modeling, analysis and synthesis, structural and comparative analysis. The scientific novelty of research: a marketing digitalization strategy for an agricultural enterprise was developed and predictive scenarios of the competitiveness of the enterprise's logistics system based on the neural network method were substantiated. The practical significance of the research is to form the recommendations for the development and implementation of a marketing strategy for the LLC "FG Uspenske 1". The first section examines the essence and significance of the marketing strategy of an agrarian enterprise are considered, the peculiarities of the formation of strategic directions of the marketing activity of an agrarian enterprise are determined, methodological approaches in the formation of strategies of the enterprise's marketing activity are analyzed. The second section explores the process of forming the strategic directions of the marketing activity of the enterprise was investigated, the organizational and economic characteristics of the enterprise were carried out, the evaluation of its marketing activity was carried out, the system of strategic planning of marketing activity at the studied agrarian enterprise was investigated In the third section the justification of the choice of the strategic direction of the enterprise's marketing activity was carried out, in particular, the strategic monitoring of the competitive marketing environment of the agricultural enterprise was carried out and the marketing strategy for the development of the agricultural enterprise in the conditions of digitalization was proposed, the directions for improving the logistics system of the enterprise were substantiated. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
1
Canada
1
Czechia
171085298
France
1
Germany
-541477113
Ireland
-96980000
Netherlands
1
Poland
59071724
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
735918245
United Kingdom
38
United States
1563945958
Unknown Country
610
Downloads
Armenia
1
Austria
1
Canada
735918239
Czechia
21244208
France
27647
Germany
1563945950
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
2174921
Poland
-256364050
Romania
1
Russia
639608609
Serbia
1
Spain
1
Ukraine
735918246
United Kingdom
1572473348
United States
-419728285
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rudecka_bak_pob.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | 300251545 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.