Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92588
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Корупційні прояви в оборонному секторі в умовах воєнного стану та післявоєнний період: характеристика та заходи нівелювання. |
Authors |
Bondarenko, Olha Serhiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2288-1393 |
Keywords |
корупція коррупция corruption корупційні ризики коррупционные риски corruption risks оборонний сектор оборонный сектор defense sector воєнний стан военное положение martial law післявоєнне відновлення послевоенное восстановление post-war recovery |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92588 |
Publisher | Ужгородський національний університет |
License | In Copyright |
Citation | Бондаренко О. С. Корупційні прояви в оборонному секторі в умовах воєнного стану та післявоєнний період: характеристика та заходи нівелювання // Аналітично-порівняльне правознавство. 2023. № 3. С. 323–327. DOI https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.59. |
Abstract |
Національна безпека держави завжди є пріоритетною сферою для кожної держави, особливо в умовах збройного конфлікту. Корупція в оборонному секторі є проблемою, яка становить серйозну загрозу національній безпеці, економічній стабільності та суспільній довірі. Оборонний сектор, який охоплює військову сферу, оборонні закупівлі та суміжні галузі, відіграє вирішальну роль у захисті суверенітету країни та її громадян, особливо в умовах воєнного стану. Однак, коли корупція проникає в цей сектор, це може мати далекосяжні негативні наслідки. Однією з основних проблем, пов’язаних з корупцією в оборонному секторі, є компрометація національної безпеки. Такі корупційні дії, як підкуп та розкрадання можуть послабити обороноздатність країни через погіршення якості та ефективності військового обладнання та послуг. Це, у свою чергу, ставить під загрозу життя військовослужбовців та безпеку всієї нації. Корупція також спотворює процеси оборонних закупівель, що призводить до завищених витрат, неякісного обладнання та обмеженої конкуренції. Неетичні практики, такі як «відкати» та фаворитизм, можуть підірвати справедливі та прозорі процедури торгів, перешкоджаючи вибору найбільш спроможних та економічно ефективних постачальників. У результаті обмежені ресурси розподіляються неправильно, а гроші платників податків витрачаються даремно, відволікаючи кошти від основних потреб оборони та підриваючи довіру суспільства до державних установ. Для боротьби з корупцією в оборонному секторі вкрай важливо визначали пріоритетність антикорупційних заходів і впроваджували комплексні стратегії. Це включає створення міцної законодавчої бази та регуляторних механізмів, забезпечення прозорості та розвиток напрямів міжнародного співробітництва. Доведено, що міжнародне співробітництво у сфері оборони є платформою для колективних дій, обміну знаннями та взаємної підтримки у боротьбі з корупцією. Це зміцнює доброчесність оборонних установ, сприяє прозорості процесів закупівель і створенню глобального середовища, у якому менша ймовірність процвітання корупції. Обґрунтовано, що успішність антикорупційних заходів у будь-якій сфері суттєво залежить не тільки від уміння реагувати на поточні корупційні прояви та розробляти дієві заходи протидії, а й уміння прогнозувати перспективні зміни та трансформаційні процеси у корупції та розробляти заходи протидії. Саме тому, вже зараз важливо оцінити потенційний «розвиток» корупції в обраному секторі в умовах післявоєнної відбудови. Natsionalʹna bezpeka derzhavy zavzhdy ye priorytetnoyu sferoyu dlya kozhnoyi derzhavy, osoblyvo v umovakh zbroynoho konfliktu. Koruptsiya v oboronnomu sektori ye problemoyu, yaka stanovytʹ seryoznu zahrozu natsionalʹniy bezpetsi, ekonomichniy stabilʹnosti ta suspilʹniy doviri. Oboronnyy sektor, yakyy okhoplyuye viysʹkovu sferu, oboronni zakupivli ta sumizhni haluzi, vidihraye vyrishalʹnu rolʹ u zakhysti suverenitetu krayiny ta yiyi hromadyan, osoblyvo v umovakh voyennoho stanu. Odnak, koly koruptsiya pronykaye v tsey sektor, tse mozhe maty dalekosyazhni nehatyvni naslidky. Odniyeyu z osnovnykh problem, povʺyazanykh z koruptsiyeyu v oboronnomu sektori, ye komprometatsiya natsionalʹnoyi bezpeky. Taki koruptsiyni diyi, yak pidkup ta rozkradannya mozhutʹ poslabyty oboronozdatnistʹ krayiny cherez pohirshennya yakosti ta efektyvnosti viysʹkovoho obladnannya ta posluh. Tse, u svoyu cherhu, stavytʹ pid zahrozu zhyttya viysʹkovosluzhbovtsiv ta bezpeku vsiyeyi natsiyi. Koruptsiya takozh spotvoryuye protsesy oboronnykh zakupivelʹ, shcho pryzvodytʹ do zavyshchenykh vytrat, neyakisnoho obladnannya ta obmezhenoyi konkurentsiyi. Neetychni praktyky, taki yak «vidkaty» ta favorytyzm, mozhutʹ pidirvaty spravedlyvi ta prozori protsedury torhiv, pereshkodzhayuchy vyboru naybilʹsh spromozhnykh ta ekonomichno efektyvnykh postachalʹnykiv. U rezulʹtati obmezheni resursy rozpodilyayutʹsya nepravylʹno, a hroshi platnykiv podatkiv vytrachayutʹsya daremno, vidvolikayuchy koshty vid osnovnykh potreb oborony ta pidryvayuchy doviru suspilʹstva do derzhavnykh ustanov. Dlya borotʹby z koruptsiyeyu v oboronnomu sektori vkray vazhlyvo vyznachaly priorytetnistʹ antykoruptsiynykh zakhodiv i vprovadzhuvaly kompleksni stratehiyi. Tse vklyuchaye stvorennya mitsnoyi zakonodavchoyi bazy ta rehulyatornykh mekhanizmiv, zabezpechennya prozorosti ta rozvytok napryamiv mizhnarodnoho spivrobitnytstva. Dovedeno, shcho mizhnarodne spivrobitnytstvo u sferi oborony ye platformoyu dlya kolektyvnykh diy, obminu znannyamy ta vzayemnoyi pidtrymky u borotʹbi z koruptsiyeyu. Tse zmitsnyuye dobrochesnistʹ oboronnykh ustanov, spryyaye prozorosti protsesiv zakupivelʹ i stvorennyu hlobalʹnoho seredovyshcha, u yakomu mensha ymovirnistʹ protsvitannya koruptsiyi. Obgruntovano, shcho uspishnistʹ antykoruptsiynykh zakhodiv u budʹ-yakiy sferi suttyevo zalezhytʹ ne tilʹky vid uminnya reahuvaty na potochni koruptsiyni proyavy ta rozroblyaty diyevi zakhody protydiyi, a y uminnya prohnozuvaty perspektyvni zminy ta transformatsiyni protsesy u koruptsiyi ta rozroblyaty zakhody protydiyi. Same tomu, vzhe zaraz vazhlyvo otsinyty potentsiynyy «rozvytok» koruptsiyi v obranomu sektori v umovakh pislyavoyennoyi vidbudovy. Ещё 2 467 / 5 000 keyboard Результаты перевода Перевод Национальная безопасность государства всегда является приоритетной сферой для каждого государства, особенно в условиях вооруженного конфликта. Коррупция в оборонном секторе является проблемой, представляющей серьезную угрозу национальной безопасности, экономической стабильности и общественному доверию. Оборонный сектор, охватывающий военную сферу, оборонные закупки и смежные отрасли, играет решающую роль в защите суверенитета страны и ее граждан, особенно в условиях военного положения. Однако когда коррупция проникает в этот сектор, это может иметь далеко идущие негативные последствия. Одной из основных проблем, связанных с коррупцией в оборонном секторе, есть компрометация национальной безопасности. Такие коррупционные действия, как подкуп и хищение, могут ослабить обороноспособность страны из-за ухудшения качества и эффективности военного оборудования и услуг. Это в свою очередь ставит под угрозу жизнь военнослужащих и безопасность всей нации. Коррупция также искажает процессы оборонных закупок, что приводит к завышенным расходам, некачественному оборудованию и ограниченной конкуренции. Неэтические практики, такие как «откаты» и фаворитизм, могут подорвать справедливые и прозрачные процедуры торгов, препятствуя выбору наиболее состоятельных и экономически эффективных поставщиков. В результате ограниченные ресурсы распределяются неправильно, а деньги налогоплательщиков тратятся впустую, отвлекая средства от основных потребностей обороны и подрывая доверие общества к государственным учреждениям. Для борьбы с коррупцией в оборонном секторе очень важно определяли приоритетность антикоррупционных мер и внедряли комплексные стратегии. Это включает в себя создание прочной законодательной базы и регуляторных механизмов, обеспечение прозрачности и развитие направлений международного сотрудничества. Доказано, что международное сотрудничество в сфере обороны является платформой для коллективных действий, обмена знаниями и взаимной поддержкой в борьбе с коррупцией. Это укрепляет добродетель оборонных учреждений, способствует прозрачности процессов закупок и созданию глобальной среды, в которой меньше вероятность процветания коррупции. Обосновано, что успешность антикоррупционных мер в любой сфере существенно зависит не только от умения реагировать на текущие коррупционные проявления и разрабатывать действенные меры противодействия, но и умения прогнозировать перспективные изменения и трансформационные процессы в коррупции и разрабатывать меры противодействия. Именно поэтому уже сейчас важно оценить потенциальное «развитие» коррупции в выбранном секторе в условиях послевоенного восстановления. National security of the state is always a priority area for every state. Corruption in the defence sector is a problem that poses a serious threat to national security, economic stability, and public trust. The defence sector, which encompasses the military, defence procurement and related industries, plays a critical role in protecting the sovereignty of a country and its citizens, especially under martial law. However, when corruption permeates this sector, it can have far-reaching negative consequences. One of the main problems associated with corruption in the defence sector is the compromise of national security. Corrupt practices such as bribery, embezzlement and illegal arms trade can weaken a country’s defence capabilities by degrading the quality and efficiency of military equipment and services. This, in turn, endangers the lives of servicemen and the security of the entire nation. Corruption also distorts defence procurement processes, leading to inflated costs, substandard equipment, and limited competition. Unethical practices such as kickbacks and favouritism can undermine fair and transparent bidding procedures, preventing the selection of the most capable and cost-effective suppliers. As a result, limited resources are misallocated and taxpayer dollars are wasted, diverting funds from basic defence needs and undermining public trust in government institutions. To combat corruption in the defence sector, it is extremely important to prioritize anti-corruption measures and implement comprehensive strategies. This includes creating a strong legal framework and regulatory mechanisms, ensuring transparency, and developing areas of international cooperation. It has been proven that international cooperation in the field of defence is a platform for collective action, exchange of knowledge and mutual support in the fight against corruption. This strengthens the integrity of the defence establishment, promotes transparency in procurement processes and contributes to a global environment in which corruption is less likely to flourish. It is substantiated that the success of anticorruption measures in any field depends not only on the ability to respond to current manifestations of corruption and develop effective countermeasures, but also the ability to predict prospective changes and transformational processes in corruption and develop countermeasures. That is why it is already important to assess the potential “development” of corruption in the conditions of post-war reconstruction. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
China
1
France
1
Germany
1
Poland
663
Russia
1
Ukraine
832145
United Kingdom
2055
United States
832148
Unknown Country
1
Downloads
Germany
1
Ukraine
474346
United Kingdom
2056
United States
832147
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bondarenko_corruption_risks.pdf | 288.23 kB | Adobe PDF | 1308550 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.