Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92734
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування культури особистості студента медичного внз |
Other Titles |
Formation of personal culture of medical university students |
Authors |
Kozachenko, Yuliia Serhiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9111-8220 |
Keywords |
модель особистість студент культура формування фундамент model personality student culture formation foundation |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92734 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Козаченко, Ю. (2023). ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА МЕДИЧНОГО ВНЗ. Філологічні трактати, 15(1), 79–89. |
Abstract |
У статті описано модель формування особистісної культури студента-медика. Названо три основні фундаментальні основи студента-медика. Визначено теорію холізму та терапевтичну комунікацію як основні аспекти комунікативної фундаментальної основи. Когнітивна теорія, теорія організації та критичне мислення визначені як частина мотиваційної фундаментальної основи. Елементами ціннісної основи названо соціальну ментальність і деонтологічну модель. Охарактеризовано нормативні, змістовні та процесуальні аспекти формування особистісної культури студента-медика. З’ясовано, що невід’ємною частиною нормативного елементу є основні норми та офіційні документи. Названо перелік умінь для формування мотивації, комунікативних умінь і цінностей студентів-медиків. З’ясовано, що одновимірний підхід може бути використаний для формування особистісної культури студента-медика. Дисципліна «Основи розвитку особистості» названа одним із шляхів формування та підвищення особистісної культури студента-медика. Визначено, що процесуальний аспект складається з різних прийомів, методів, принципів, засобів, форм і підходів. Визначено теоретичні основи формування особистісної культури студента-медика. Розкрито основні шляхи підвищення особистісної культури студента-медика. Дано поради щодо використання основних прийомів, методів, форм і засобів формування особистісної культури студента-медика. It is described the model of formation a medical student’s personal culture in the article. There are named three main fundamental foundations of a medical student. The theory of holism and therapeutic communication are determined as the basic aspects of communicative fundamental foundation. Cognitive theory, organization theory and critical thinking are defined as the part of motivational fundamental foundation. Social mentality and deontological model are named as the elements of valuable foundation. There are characterized normative, substantive and procedural aspects of a medical student’s personal culture formation. It is found out that main norms and official documents are an integral part of normative element. The list of skills is named for forming motivation, communicative skills and values of medical students. It is found out that one dimensional approach can be used for forming a medical student’s personal culture. The discipline “The basis of a personal development” is named as one of the ways to form and improve a medical student’s personal culture. It is determined that procedural aspect consists of different techniques, methods, principles, means, forms and approaches. The theoretical foundations of a medical student’s personal culture formation are determined. The basic ways of improvement a medical student’s personal culture are revealed. Tips are given on the use of basic techniques, methods, forms and means of forming a medical student’s personal culture. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Australia
1
Ireland
1
Singapore
12993
Ukraine
6402
United Kingdom
43
United States
25986
Unknown Country
45570
Downloads
Germany
1290
Singapore
1
Ukraine
6403
United States
25985
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kozachenko_Ftrk_1_2023.pdf | 352 kB | Adobe PDF | 33679 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.