Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92905
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сучасні тенденції управління конкурентоспроможністю |
Authors |
Корнієнко, Д.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
конкурентоспроможність аналіз слабкі сторони сильні сторони компанія можливості загрози переваги конкуренти competitiveness analysis weaknesses strengths company opportunities threats advantages competitors |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92905 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Корнієнко Д. Ю. Сучасні тенденції управління конкурентоспроможністю : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. О. І. Карпіщенко. Суми : Сумський державний університет, 2023. 55 с. |
Abstract |
Метою даної роботи є розгляд управління конкурентоспроможності підприємства. Об’єктом дослідження стала компанія Apple Inc. У першому розділі «Теоретична основа конкурентоспроможності» відбувається розгляд важливої термінології, яка стосується даної теми. Також вводиться поняття «конкурентоспроможність підприємства». Після чого відбувається розгляд її типів, факторів поняття «кокурентна перевага». А також тут надано методи оцінки конкурентоспроможності. У другому розділі «Аналіз конкурентоспроможності Apple Inc.» відбувається аналіз компанії Apple. Тут подана загальна характеристика компанії, представлені основні цінності підприємства, а також проведено ряд аналізів, таких як П’яять сил Портера та SWOT-аналіз. У третьому розділі «Рекомендації для покращення управління конкурентоспроможності» відбувається представлення конкурентної переваги Appleта можливі рекомендації з покращення рівня та управління конкурентоспроможності компанії. The purpose of this work is to consider the management of the competitiveness of the enterprise. The object of the study was Apple Inc. In the first chapter "Theoretical basis of competitiveness" important terminology related to this topic is considered. The concept of "enterprise competitiveness" is also introduced. After that there is a consideration of its types, factors of the concept of "competitive advantage". And also methods of assessing competitiveness are provided here. In the second chapter "Analysis of the competitiveness of Apple Inc." Apple is being analyzed. Here, a general description of the company is presented, the main values of the enterprise are presented, and a number of analyzes such as Porter's Five Forces and SWOT analysis are carried out. In the third chapter "Recommendations for improving the management of competitiveness" Applet's competitive advantage is presented and possible recommendations for improving the level and management of the company's competitiveness. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
Indonesia
1
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
491
United Kingdom
7
United States
2386
Unknown Country
3137
Downloads
China
1
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
2385
United States
1633
Unknown Country
3138
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Korniienko_bac_rob.pdf | 792.96 kB | Adobe PDF | 7160 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.