Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93070
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інформаційно-психологічна операція як форма маніпуляції суспільством
Other Titles Informational and psychological operation as a form of society manipulation
Authors Azimova, Olena Oleksandrivna
Vashyst, Kateryna Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2381-1143
Keywords інформаційно-психологічна операція (ІПО)
комунікація
мас-медіа
неконвенційна війна
пропаганда
information and psychological operation (IPO)
communication
mass media
unconventional war
propaganda
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93070
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Азімова О. О., Вашист К. М. Інформаційно-психологічна операція як форма маніпуляції суспільством // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 25–26 травня 2023 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2023. С. 10-15.
Abstract Сучасна епоха немислима без технологічного прогресу, а роль медіа та комунікації у зв’язку з цим стає ще активнішою. Медіа та комунікація є двома аспектами, які взаємопов'язані як з позитивними, так і з негативними впливами, що є невід’ємною частиною пропаганди і зокрема впливають на розвиток соціо-психологічних стратегій сучасних інформаційних війн та процес маніпуляції сучасним суспільством в цілому. Це дослідження показує, що інформаційно психологічні операції є одним зі способів впливу на людський менталітет, риси та поведінку конкретної цільової аудиторії за допомогою взаємопов'язаних факторів, таких як комунікація, медіа, пропаганда.
The modern era is unthinkable without technological progress regarding the role of media and communication that becomes even more active. Media and communication are two aspects that are interconnected with both positive and negative influences, which are an integral part of propaganda and in particular affect the development of socio-psychological strategies of modern information wars and the process of manipulation of modern society This study shows that information and psychological operations are one of the ways to influence the human mentality, traits, and behavior of a specific target audience with the help of correlated factors such as communication, media, and propaganda.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Ireland Ireland
6
Italy Italy
1
Singapore Singapore
1792
Ukraine Ukraine
548
United Kingdom United Kingdom
14
United States United States
4207
Unknown Country Unknown Country
6620

Downloads

Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Ukraine Ukraine
549
United States United States
4206

Files

File Size Format Downloads
Azimova_communication.pdf 1.25 MB Adobe PDF 4757

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.