Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93070
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інформаційно-психологічна операція як форма маніпуляції суспільством |
Other Titles |
Informational and psychological operation as a form of society manipulation |
Authors |
Azimova, Olena Oleksandrivna
Vashyst, Kateryna Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2381-1143 |
Keywords |
інформаційно-психологічна операція (ІПО) комунікація мас-медіа неконвенційна війна пропаганда information and psychological operation (IPO) communication mass media unconventional war propaganda |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93070 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Азімова О. О., Вашист К. М. Інформаційно-психологічна операція як форма маніпуляції суспільством // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 25–26 травня 2023 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2023. С. 10-15. |
Abstract |
Сучасна епоха немислима без технологічного прогресу, а роль медіа та комунікації у зв’язку з
цим стає ще активнішою. Медіа та комунікація є двома аспектами, які взаємопов'язані як з
позитивними, так і з негативними впливами, що є невід’ємною частиною пропаганди і зокрема
впливають на розвиток соціо-психологічних стратегій сучасних інформаційних війн та процес
маніпуляції сучасним суспільством в цілому. Це дослідження показує, що інформаційно психологічні операції є одним зі способів впливу на людський менталітет, риси та поведінку
конкретної цільової аудиторії за допомогою взаємопов'язаних факторів, таких як комунікація,
медіа, пропаганда. The modern era is unthinkable without technological progress regarding the role of media and communication that becomes even more active. Media and communication are two aspects that are interconnected with both positive and negative influences, which are an integral part of propaganda and in particular affect the development of socio-psychological strategies of modern information wars and the process of manipulation of modern society This study shows that information and psychological operations are one of the ways to influence the human mentality, traits, and behavior of a specific target audience with the help of correlated factors such as communication, media, and propaganda. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
China
1
Ireland
6
Italy
1
Singapore
1792
Ukraine
548
United Kingdom
14
United States
4207
Unknown Country
6620
Downloads
Germany
1
Indonesia
1
Ukraine
549
United States
4206
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Azimova_communication.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | 4757 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.