Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93094
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Передача змістів як особливість медіакультури інформаційного простору малих міст України |
Other Titles |
Content transmission as a feature of the media culture of information space of small Ukrainian towns |
Authors |
Otrishko, Maryna Anatoliivna
|
ORCID | |
Keywords |
медіакультура інформаційний простір зміст візуальний контент візуалізація media culture information space content visual content visualization |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93094 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Отрішко М. А. Передача змістів як особливість медіакультури інформаційного простору малих міст України // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 25–26 травня 2023 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2023. С. 83-86. |
Abstract |
Внаслідок розвитку культурного простору сучасного міста в контексті особливостей
медіакультури проаналізовано структуру інфопростору, що вибудовується завдяки взаємодії
суспільно-економічних чинників. Інформаційна складова передачі змістів простежується у
візуально-рекламному супроводі та забезпечує конкурентоспроможність міст. Позитивами
медіакультури інформаційного простору малих міст України в передачі змістів медіакультури є
масовість інформування, привернення уваги населення до конкретних проблем, активне,
ненав`язливе сприймання інформації. As a result of the development of the cultural space of the modern city in the context of the peculiarities of media culture, the structure of the infospace, which is built due to the interaction of socio economic factors, is analyzed. The information component of content transmission can be traced in the visual advertising support and ensures the competitiveness of cities. The positives of the media culture of the information space of small cities of Ukraine in the transmission of the contents of media culture are the mass of information, attracting the attention of the population to specific problems, active, unobtrusive perception of information. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1
Ireland
5
Italy
1
Singapore
1
Ukraine
1150
United Kingdom
22
United States
2576
Unknown Country
90
Downloads
China
1
Germany
1
Singapore
1
Ukraine
1302
United Kingdom
20
United States
2575
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Otrishko_media_culture.pdf | 1 MB | Adobe PDF | 3900 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.