Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93123
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Impact of Brand Association on Brand Equity in Organized Retail Sector |
Other Titles |
Вплив асоціації з брендом на його вартість в роздрібній торгівлі |
Authors |
Choudhary, A.
Dawar, S. Panwar, S. |
ORCID | |
Keywords |
асоціація бренду капітал бренду впізнаваність бренду роздрібна торгівля brand association brand equity brand awareness organized retail sector |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93123 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Choudhary, A., Dawar, S., & Panwar, S. (2023). Impact of Brand Association on Brand Equity in Organized Retail Sector. Marketing and Management of Innovations, 3, 1–8. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.3-01 |
Abstract |
Розвиток роздрібної торгівлі суттєво вплинув на трансформацію споживчої поведінки та динаміку брендів у
роздрібному секторі. У сучасних умовах конкурентного ринку дослідження проблеми формування брендової
вартості набуло значущого значення для підвищення ефективності функціонування компаній. Брендова вартість
є невід'ємною частиною маркетингових стратегій. Створення ефективних комунікаційних зв'язків із
споживачами дозволяє виділити набір факторів, що впливають на їх рішення. У статті автори визначили, що
брендова асоціація – це зв'язок, який споживачі створюють у своїй свідомості між брендом та власними
бажаннями, інтерпретацією, почуттями, моментами, пошуком або інтересами. Рішення споживачів значно
впливають на цей зв'язок, який може бути як позитивним, так і негативним. Загальна думка споживачів та їх
ставлення до бренду формують його вартість. Брендова асоціація може додавати вартості, сприяючи процесу
запам'ятовування інформації, виділяючи бренди, надаючи можливості для покупок та розвиваючи позитивні
емоції. Автори визначили, що маркетинг повинен створювати та підтримувати ефективні емоційні зв'язки із
споживачами, щоб здобути їх довіру до бренду. Брендові асоціації допомагають споживачам розвивати міцну
приналежність до компанії на довгостроковій основі. Роздрібні продавці повинні оцінювати та контролювати
думки споживачів про свій бренд, щоб створити конкурентну перевагу. Це сприятиме зростанню рівня
лояльності до бренду та його вартості. Метою дослідження було встановити зв'язок між асоціаціями бренду та
його вартістю в роздрібній торгівлі. Емпіричну базу дослідження було сформовано на основі результатів
структурованого анкетування за допомогою шкали Лікерта серед 225 респондентів, які проживають у місті
Джайпур (столиця штату Раджастан, Індія). Результати аналізу підтвердили наявність прямого та статистично
значущого зв'язку між асоціаціями бренду та його вартістю в роздрібній торгівлі. Результати дослідження
можуть бути використані маркетологами для формування стратегій просування бренду компанії з метою
збільшення обсягів повторних покупок споживачами. The development of organized retail chains has had an enormous impact on changing consumer behaviour and brand dynamics in the retail sector in recent years. Research on brand equity has acquired substantial importance in the current competitive market situation. Brand equity is regarded as a required part of marketing strategies. It is essential to develop a strong bond with customers to gain a long-term customer base, so the study of different factors affecting consumer decision making becomes very important for marketers. Brand association is a link that buyers draw in their mind between their brand and an urge, interpretation, feeling, moment, someone, search, or interest. Buying judgments are significantly prompted by this linkage, which could be immediately favorable or unfavorable. Consumers' overall opinions and relationships with a brand are represented by brand equity. Brand association can add value by facilitating knowledge repossession procedures, distinguishing brands, giving ways to purchase, and developing good feelings. Marketing must create and sustain effective sentimental bonds with consumers to gain their trust in the firm. Brand awareness helps customers develop strong attachment over an extended time period. Retailers may evaluate and supervise their brand's opinion to establish a competitive edge for increasing customer loyalty and preference by understanding consumer brand equity. The intention of the research was to attain the association between brand association and brand equity in the organized retail sector. The research was conducted utilizing the survey technique incorporating the Likert Scale to collect the primary data from Jaipur city, the capital of Rajasthan State of India. The relationship between brand association and brand equity was conceptualized based on existing research in the organized retailing sector, and data were collected using a structured questionnaire. For the study, responses from 225 customers were collected using the convenience sampling method. The outcomes of the analysis show a direct and significant relationship between brand associations and brand equity in the organized retail sector. The study will help marketers to include strategies related to brand association and brand equity in their marketing campaigns to connect more with customers to increase their repurchasing of brands. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Botswana
341
Germany
17625
India
344861
Indonesia
5866
Iran
1
Lithuania
1
Malaysia
17596
Mexico
17598
Netherlands
50
Philippines
1020
Singapore
689660
South Africa
21
Taiwan
5867
Thailand
1
Trinidad & Tobago
1
Turkey
1
Ukraine
17626
United Kingdom
13
United States
2499501
Unknown Country
49
Vietnam
1977
Downloads
Austria
1
Czechia
1
Egypt
1
Finland
48
France
1
Iceland
1
India
17627
Indonesia
1
Iran
70
Lithuania
1
Malaysia
17597
Mexico
1
Netherlands
41
Peru
259138
Philippines
1021
Singapore
1
South Africa
1
South Korea
1
Turkey
1
Ukraine
1
United Kingdom
29
United States
1379323
Unknown Country
1
Vietnam
1982
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Choudhary_mmi_3_2023.pdf | 451.38 kB | Adobe PDF | 1676890 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.