Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93146
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Smart Luxury Shoppers’ Behaviour in China: Omni-Channel Perspectives of Gen Y Consumers |
Other Titles |
Поведінка розумних шоперів у сфері розкоші в Китаї: омні-канальні комунікації покоління Y |
Authors |
Oe, H.
Yamaoka, Y. |
ORCID | |
Keywords |
товари розкоші омні-канал електронне середовище економічних послуг споживачі покоління Y структурні рівняння luxury fashion goods omnichannel e-servicescape Gen Y consumers structural equation modelling |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93146 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Oe, H., & Yamaoka, Y. (2023). Smart Luxury Shoppers’ Behaviour in China: Omni-Channel Perspectives of Gen Y Consumers. Marketing and Management of Innovations, 14(3), 176–187. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.3-16 |
Abstract |
Це дослідження аналізує споживчу поведінку китайських споживачів покоління Y щодо товарів розкоші в
контексті омні-канальних комунікацій. Традиційно споживачі віддавали перевагу придбанню товарів в
магазинах для товарів розкоші через можливість відчути продукт та оцінити його якість під час прийняття
рішення. Однак пандемія коронавірусу COVID-19 трансформував споживчу поведінку. Наразі споживачі
приймають складні рішення та використовують різні канали, включаючи онлайн-платформи. За допомогою
набору даних сформованого із результатів опитування 354 респондентів, це дослідження використовує
кількісний аналіз та структурні рівняння для виявлення факторів, що впливають на прийняття рішення щодо
придбавання товарів розкоші китайськими споживачами покоління Y. Дослідження показує, що споживачі
товарів розкоші покоління Y надають перевагу зручності та перевагам каналу комунікації. Вони також
акцентують увагу на обміні інформацією та залученості до спільноти, сприяючи поширенню спільного досвіду
на платформах роздрібної торгівлі у секторі розкоші. Слід зазначити, що це суперечить попереднім висновкам
щодо переваги офлайн-каналів. Загалом це дослідження виявляє тенденцію в поведінці, коли технологічно
освічена молодь проявляє ознаки взаємопов'язаного ринку. Вони надають перевагу зручності та взаємопідтримці
через обмін інформацією в спільноті товарів розкоші, незалежно від цінової категорії товару. Сформовані
рекомендації та результати дослідження можуть бути корисними для маркетологів та дослідників, які вивчають
просування товарів розкоші на ринку. Крім того, результати дослідження можуть бути використані при побудові
маркетингової стратегії розвитку онлайн-платформ для промоції товарів розкоші. This study examines luxury goods purchasing behaviour among Chinese Generation Y consumers in the omni-channel retail context. Traditionally, in-store purchases were favoured for luxury items due to the tactile experience and quality assessment during decision-making. However, the unprecedented impact of COVID-19 has transformed consumer behaviour. People now navigate complex decisions, embracing various channels, including online platforms. With a dataset of 354 survey responses, this study employs quantitative analysis and structural equation modelling to uncover the factors influencing Chinese Generation Y consumers' purchasing choices. The findings reveal that Generation Y luxury shoppers prioritise convenience and channel benefits. They also emphasise information sharing and community engagement, fostering shared experiences on retail platforms. Interestingly, this contradicts previous findings favouring offline channels such as webrooming. Ultimately, this study uncovers a behavioural trend where tech-savvy young consumers exhibit characteristics indicative of an interconnected marketplace. They prioritise convenience and mutual support through shared information in the luxury goods community, regardless of the item's price tag. These insights provide valuable resources for marketers and researchers navigating luxury goods promotion. As online purchasing behaviours continue to evolve, these findings facilitate impactful discussions and informed strategies within the dynamic luxury market. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
2076350175
Belgium
5857
Canada
1
Finland
1
France
1514
Germany
1
Greece
1
Hong Kong SAR China
104
Hungary
1
India
2076350176
Indonesia
1
Ireland
203356644
Japan
227713
Malaysia
742180
Philippines
97
Sri Lanka
106420592
Taiwan
-2135473877
Trinidad & Tobago
1
Turkey
1
Ukraine
1
United Kingdom
106420591
United States
106420590
Unknown Country
788163351
Vietnam
742198
Downloads
Australia
1
Austria
50
Belgium
1
Canada
1
China
1
Finland
799
France
806
Germany
805
Hong Kong SAR China
1
India
2076350177
Indonesia
95
Iran
100
Italy
2076350182
Japan
21951
Malaysia
742177
Netherlands
101
Norway
1
Portugal
1
Romania
1
Singapore
1
South Africa
1
Taiwan
1
Turkey
1
Ukraine
1
United Kingdom
106420589
United States
-2135473876
Vietnam
5454159
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oe_mmi_3_2023.pdf | 612.17 kB | Adobe PDF | 2129868128 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.