Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93152
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords критичне мислення
critical thinking
дисциплінарна грамотність
disciplinary literacy
професійна компетентність
professional competency
студенти ВНЗ
university students
англійська мова спеціального вжитку
ESP
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93152
Publisher Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Liashenko I. (2023) Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy. Proceedings of the International Conference "Innovative Trends in Teaching Language for Specific Purposes in the Context of the Current Social Instability" - INNO-LSP 3-rd Edition, Constanta, 2022. Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie. Vol. XXXIV, 1. P. 72-95.
Abstract Швидкий розвиток і зміна ринку працевлаштування внаслідок поточних економічних метаморфоз вимагають високого рівня навичок і вмінь, щоб підготувати аспірантів до конкретних життєвих ситуацій. Система освіти має використовувати більш ефективні підходи для підвищення необхідних навичок для сучасних життєвих і робочих ситуацій. Дослідження спрямоване на визначення відповідних методів навчання та більш глибоких навичок мислення для розвитку конкретної трудової діяльності зі студентами. Академічна важливість дослідження полягає у розкритті нових зв’язків між навичками критичного мислення та дисциплінарною грамотністю в англійській мові спеціального вжитку в підготовці майбутніх фахівців з її практичним значенням для майбутнього застосування. Відповідна література допомогла синтезувати контекстуальний каркас структури дисциплінарної грамотності. Студентська група простежила та обґрунтувала навички критичного мислення як професійну складову у навчанні. Результати підтвердили концептуальну основу з критичним мисленням як ключовим компонентом дисциплінарної грамотності для майбутніх професіоналів. Критичне мислення, ключова навичка працевлаштування 21-го століття, намагається зробити професійний портрет випускника послідовним і ефективним, що може мати важливі наслідки для майбутньої освітньої політики.
The rapid development and changing of the employability market due to ongoing economic metamorphoses require high-level skills and abilities to prepare graduate students for specific life situations. The educational system needs to use more efficient approaches in increasing essential skills for modern life and work situations. The study aims to define the appropriate teaching methods and more profound thinking skills for developing specific work activities with the students. The academic importance of the research lies in revealing new connections between critical thinking skills and disciplinary literacy in ESP in preparing future professionals with its practical meaning for future application. The relevant literature helped synthesize the contextual framework of the structure of disciplinary literacy. The student group has traced and justified critical thinking skills as a professional component in the study. The results supported the conceptual framework with critical thinking as a crucial component of disciplinary literacy for future professionals. Critical thinking, a key 21st-century employability skill, is sought to make the professional portrait of a graduate consistent and effective, which could have important implications for future educational policies.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Japan Japan
1
Norway Norway
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
206563
United Kingdom United Kingdom
1018
United States United States
559467
Unknown Country Unknown Country
4

Downloads

Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Norway Norway
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
206564
United States United States
351875

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_critical thinking_.pdf 1.48 MB Adobe PDF 558442

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.