Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93152
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
критичне мислення critical thinking дисциплінарна грамотність disciplinary literacy професійна компетентність professional competency студенти ВНЗ university students англійська мова спеціального вжитку ESP |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93152 |
Publisher | Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Liashenko I. (2023) Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy. Proceedings of the International Conference "Innovative Trends in Teaching Language for Specific Purposes in the Context of the Current Social Instability" - INNO-LSP 3-rd Edition, Constanta, 2022. Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie. Vol. XXXIV, 1. P. 72-95. |
Abstract |
Швидкий розвиток і зміна ринку працевлаштування внаслідок поточних економічних метаморфоз вимагають високого рівня навичок і вмінь, щоб підготувати аспірантів до конкретних життєвих ситуацій. Система освіти має використовувати більш ефективні підходи для підвищення необхідних навичок для сучасних життєвих і робочих ситуацій. Дослідження спрямоване на визначення відповідних методів навчання та більш глибоких навичок мислення для розвитку конкретної трудової діяльності зі студентами. Академічна важливість дослідження полягає у розкритті нових зв’язків між навичками критичного мислення та дисциплінарною грамотністю в англійській мові спеціального вжитку в підготовці майбутніх фахівців з її практичним значенням для майбутнього застосування. Відповідна література допомогла синтезувати контекстуальний каркас структури дисциплінарної грамотності. Студентська група простежила та обґрунтувала навички критичного мислення як професійну складову у навчанні. Результати підтвердили концептуальну основу з критичним мисленням як ключовим компонентом дисциплінарної грамотності для майбутніх професіоналів. Критичне мислення, ключова навичка працевлаштування 21-го століття, намагається зробити професійний портрет випускника послідовним і ефективним, що може мати важливі наслідки для майбутньої освітньої політики. The rapid development and changing of the employability market due to ongoing economic metamorphoses require high-level skills and abilities to prepare graduate students for specific life situations. The educational system needs to use more efficient approaches in increasing essential skills for modern life and work situations. The study aims to define the appropriate teaching methods and more profound thinking skills for developing specific work activities with the students. The academic importance of the research lies in revealing new connections between critical thinking skills and disciplinary literacy in ESP in preparing future professionals with its practical meaning for future application. The relevant literature helped synthesize the contextual framework of the structure of disciplinary literacy. The student group has traced and justified critical thinking skills as a professional component in the study. The results supported the conceptual framework with critical thinking as a crucial component of disciplinary literacy for future professionals. Critical thinking, a key 21st-century employability skill, is sought to make the professional portrait of a graduate consistent and effective, which could have important implications for future educational policies. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Japan
1
Norway
1
Singapore
1
Ukraine
206563
United Kingdom
1018
United States
559467
Unknown Country
4
Downloads
Hong Kong SAR China
1
Norway
1
Taiwan
1
Ukraine
206564
United States
351875
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_critical thinking_.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | 558442 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.