Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93259
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Культурно-пізнавальний контент літературно-кулінарного шоу «ЕнеЇда»
Other Titles Сultural and cognitive content of the literary and cooking TV show «EneyIda»
Authors Михайлюта, В.
ORCID
Keywords розважальна журналістика
пізнавальний контент
кулінарне шоу
особливості формату
концепція проекту
entertainment journalism
educational content
cooking show
features of the format
project concept
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93259
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Михайлюта В. Культурно-пізнавальний контент літературно-кулінарного шоу «ЕнеЇда» // Образ. 2021. Вип. 3 (37). С. 59-64. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.3(37)-59-64
Abstract У статті розглядається розвиток розважальних шоу в Україні на прикладі кулінарно-літературного шоу «ЕнеЇда». Особливістю програми є поєднання кулінарного шоу із пізнавальним контентом – літературою й історією. Досліджено три сезони випуску програми, з’ясовано культурно-пізнавальної цінності шоу, проаналізовано особливості формату та подачі інформації. Переглянуті випуски дозволяють узагальнити методи й прийоми, які можна сформулювати як «формулу успіху». Структура відображає пізнавальну концепцію програми, що апелює до національної пам’яті та зосереджена на національній тематиці. Нетрадиційне поєднання кулінарії з літературою розглядається як можливість підвищувати пізнавальний та інтелектуальний рівень телебачення, котре останні двадцять років втрачає свої освітні функції, створюючи власні та адаптуючи запозичені формати, демонструючи й пропагуючи аудиторії низький стиль.
The article examines the development of entertainment shows in Ukraine on the example of the culinary and literary show «Eneyida». The peculiarity of this program is the combination of a culinary show with cognitive content – literature and history. The three seasons of the program were studied, the cultural and cognitive value of the «Eneyida» show was clarified, and the peculiarities of the format and presentation of information in the program were analyzed. The reviewed issues allow you to summarize methods and techniques that can be formulated as a «formula for success». The structure reflects the cognitive concept of the program, which appeals to national memory and is focused on national topics. The unconventional combination of cooking and literature is seen as an opportunity to raise the cognitive and intellectual level of television, which in the last twenty years has been losing its educational functions, creating its own and adapting borrowed formats, demonstrating and promoting low style.
Appears in Collections: Образ

Views

Argentina Argentina
1
China China
18
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
402
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
492
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Ukraine Ukraine
313
United States United States
493

Files

File Size Format Downloads
Mykhailiuta_Obraz_3_2021.pdf 218.7 kB Adobe PDF 806

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.