Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93282
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Education for sustainable development through the brand language |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
сталий розвиток sustainability стійкий бренд sustainable brand комунікативна природа бренду communicative nature of the brand |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93282 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Ushchapovska I. V. Education for sustainable development through the brand language // Economics for Ecology : Materials International scientific-practical conference, Sumy, 16–19 May, 2023. Sumy : Sumy State University, 2023. Р. 8-10. |
Abstract |
Сталий розвиток – це розвиток, який задовольняє потреби сьогодення, не ставлячи під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти власні потреби. Стійкий бренд має значення або мету, яка виходить за рамки заробляння грошей, натомість прагне підвищити добробут людства та всього живого на нашій планеті. Він розглядає людей як творчих діячів, а не споживачів. І він розуміє життєвий цикл і вплив на навколишнє середовище всієї своєї діяльності, тому може прагнути постійно впроваджувати інновації та звести свій вплив до мінімуму (Sprinkle). Це визначення підкреслює комунікативну природу бренду, щоб впливати на цільову аудиторію і таким чином прагматично змінювати її поведінку. Sustainable development is the development that meets the needs of the present without compromising the ability of future enerations to meet their own needs. A sustainable brand has a meaning or purpose that goes beyond making money, instead seeking to increase the well-being of humanity and all life on our planet. It sees people as creativists, not consumers. And it understands the lifecycle and environmental impact of all its activities so that it can seek to continuously innovate and reduce its impact to a minimum (Sprinkle). This definition emphasizes the communicative nature of a brand to influence the target audience and thus pragmatically change their behaviour. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Ireland
8
Singapore
43
Ukraine
163
United Kingdom
1
United States
302
Downloads
Ukraine
42
United States
519
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_sustainable_brand.pdf | 406.63 kB | Adobe PDF | 561 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.