Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93499
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови |
Other Titles |
The method of lexical and grammatical video projects of students as a means of activiting of students’ cognitive and creative independence in english language classes |
Authors |
Mikhno, Svitlana Vasylivna
Symonenko, Nataliia Oleksandrivna Plokhuta, Tetiana Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8307-1028 http://orcid.org/0000-0003-2994-3574 http://orcid.org/0000-0002-8106-7367 |
Keywords |
метод проєктів project method відеометод video method пізнавально-творча самостійність студентів cognitive and creative independence of students особливі умови навчання special conditions of study англійська мова English |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93499 |
Publisher | Льотна академія Національного авіаційного університету |
License | In Copyright |
Citation | Міхно С. В., Симоненко Н. О., Плохута Т. М. Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови // Науковий вісник Льотної академії. Серія : Педагогічні науки. 2023. Вип 13. С. 101−108. DOI: 10.33251/2522-1477-2023-13-101-108 |
Abstract |
У статті обґрунтувано методику та представлено практичний досвід використання методу лексико-граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови, уточнено термін «метод лексико-граматичних відео проєктів», окреслено основні вимоги до його успішної реалізації. Автори визначають специфіку використання методу лексико-граматичних відео проєктів щодо активізації самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання, воєнного стану зокрема. Наголошується на ефективності методу щодо удосконалення освітнього процесу в умовах цифровізації. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення інформації стосовно досліджуваної проблеми, педагогічне спостереження, аналіз та
представлення практичного досвіду використання методу лексико граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання. The article substantiates the methodology and presents the practical experience of using the method of lexical and grammatical video projects as a means of activating the cognitive and creative independence of students in English language classes. The term «method of lexical-grammatical video projects» is clarified, and the main requirements for its successful implementation are outlined. The authors determine the specifics of using the method of lexical and grammatical video projects for the activation of students’ independence in English language classes in special conditions of study, in particular, the state of war. Research methods: analysis, synthesis, generalization of information related to the researched problem, pedagogical observation, analysis and presentation of practical experience. The method of students’ lexical and grammatical video projects involves students creating their own completed creative educational products using multimedia tools in English classes. The method of lexical-grammatical video projects is defined as a set of certain actions, ideas, a certain range of lexical units and grammar structures on the topic, the purpose of which is to create a video clip. The main requirements for its effective use in order to activate the cognitive and creative independence of students in foreign language classes: a list of a clearly defined number of lexical units and grammar structures from which the student chooses a certain number to use; minimized technical work on video editing; a carefully thought-out concept before the start of shooting; mandatory presentation of videos; giving students freedom of choice while working at the projects. This method ensures: individualization of education, development of cognitive and creative independence of students, visualization of educational material, motivation to studying, deeper immersion in the object of cognition, consolidation of learned lexical units and grammar structures, development of artistic skills, creativity, cognitive and creative independence, digital literacy, opportunities for self-expression, increased academic progress. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belgium
1
Singapore
1
Ukraine
22
United States
77
Downloads
France
1
Ukraine
14
United States
101
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
MIkhno_method.pdf | 377.13 kB | Adobe PDF | 116 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.