Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93574
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Напрями координації нормативного регулювання відповідального (ESG) інвестування у світі: фрагментація чи уніфікація? |
Other Titles |
Directions of regulatory coordination of responsible (esg) investment in the world: fragmentation or unification? |
Authors |
Vorontsova, Anna Serhiivna
Агафонова, Є.О. Bilan, Svitlana Anatoliivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0001-9814-5459 |
Keywords |
відповідальне інвестування responsible investment ESG сталий розвиток sustainable development нормативне регулювання regulatory regulation координація дій coordination of actions звітність зі сталого розвитку reporting on sustainable development фрагментація уніфікація fragmentation unification |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93574 |
Publisher | Економіка та Право |
License | In Copyright |
Citation | Воронцова А.С., Агафонова Є.О., Білан С.А. Напрями координації нормативного регулювання відповідального (ESG) інвестування у світі: фрагментація чи уніфікація? Економіка та право. 2023. № 3. С. 91—100. https:// doi.org/10.15407/econlaw.2023.03.091 |
Abstract |
На сьогоднішній день процеси координації нормативного регулювання відповідального або ESG інвестування характеризуються поєднанням фрагментації та зусиль до уніфікації. З одного боку, існує помітний ступінь фрагментації нормативно-правового ландшафту для відповідального інвестування. На рівні різних регіонові та країн активно розробляються та вдосконалюються власні нормативні рамки, стандарти та вказівки щодо розкриття ESG інформації та звітності зі сталого розвитку. Зокрема, особливого прогресу досягли ЄС, Великобританія, США та Канада, окремі країни Азійсько-Тихоокеанського регіону (Австралія, Китай, Гонконг, Нова Зеландія, Сінгапур тощо). Наприклад, ЄС зробив значний крок із запровадженням так званої тріади регуляторних інструментів: Таксономії зі сталого розвитку, директиви про корпоративну звітність зі сталого розвитку (CSRD) та регламенту про розкриття інформації про стале фінансування (SFDR), спрямованих на стандартизацію звітності ESG та класифікації інвестицій у сталий розвиток у країнах-членах. Ця фрагментація створює труднощі для інвесторів і компаній, які працюють у різних юрисдикціях, оскільки вони повинні орієнтуватися та відповідати різноманітним вимогам. З іншого боку, посилюються зусилля щодо уніфікації та гармонізації ESG правил щодо розкриття інформації та регулювання. Визнаючи глобальний характер ESG викликів, міжнародні організації працюють над встановленням спільних принципів і стандартів. Такі ініціативи, як Глобальна ініціатива зі звітності (GRI), Рада з міжнародних стандартів сталого розвитку (ISSB), Цільова група з питань розкриття фінансової інформації, пов’язаної зі змінами клімату (TCFD), набули популярності в усьому світі, сприяючи прозорості та узгодженості звітності ESG. Хоча тенденція до уніфікації є багатообіцяючою, досягнення повної регулятивної координації відповідального інвестування залишається складним. Різні політичні пріоритети, культурні та економічні відмінності між країнами перешкоджають створенню загальновизнаної нормативної бази. Однак зростаюче визнання важливості ESG і колективні зусилля зацікавлених сторін у всьому світі свідчать про поступове наближення до більш узгоджених ESG правил. To date, processes of regulatory coordination of responsible or ESG investing are characterized by a combination of fragmentation and unification efforts. On the one hand, there is a noticeable degree of fragmentation of the regulatory landscape for responsible investing. At the level of different regions and countries, their own regulatory frameworks, standards and guidelines for disclosure of ESG information and sustainability reporting are being actively developed and improved. In particular, the EU, Great Britain, the USA and Canada, some countries of the Asia-Pacific region (Australia, China, Hong Kong, New Zealand, Singapore, etc.) have made special progress. For example, the EU has taken a significant step with the introduction of the so-called triad of regulatory instruments: the Sustainability Taxonomy, the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) and the Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), aimed at standardizing ESG reporting and classifying investments in sustainable development in member countries. This fragmentation creates difficulties for investors and companies operating in different jurisdictions as they must navigate and comply with different requirements. On the other hand, efforts to unify and harmonize ESG disclosure and regulatory rules are increasing. Recognizing the global nature of ESG challenges, international organizations are working to establish common principles and standards. Initiatives such as the Global Reporting Initiative (GRI), the International Sustainability Standards Board (ISSB), the Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) have gained prominence worldwide, promoting transparency and consistency ESG reporting. While the trend toward unification is promising, achieving full regulatory coordination of responsible investing remains challenging. Different political priorities, cultural and economic differences between countries prevent the creation of a universally recognized regulatory framework. However, the growing recognition of the importance of ESG and the collective efforts of stakeholders around the world indicate a gradual convergence towards more coherent ESG regulations. To date, processes of regulatory coordination of responsible or ESG investing are characterized by a combination of fragmentation and unification efforts. On the one hand, there is a noticeable degree of fragmentation of the regulatory landscape for responsible investing. At the level of different regions and countries, their own regulatory frameworks, standards and guidelines for disclosure of ESG information and sustainability reporting are being actively developed and improved. In particular, the EU, Great Britain, the USA and Canada, some countries of the Asia-Pacific region (Australia, China, Hong Kong, New Zealand, Singapore, etc.) have made special progress. For example, the EU has taken a significant step with the introduction of the so-called triad of regulatory instruments: the Sustainability Taxonomy, the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) and the Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), aimed at standardizing ESG reporting and classifying investments in sustainable development in member countries. This fragmentation creates difficulties for investors and companies operating in different jurisdictions as they must navigate and comply with different requirements. On the other hand, efforts to unify and harmonize ESG disclosure and regulatory rules are increasing. Recognizing the global nature of ESG challenges, international organizations are working to establish common principles and standards. Initiatives such as the Global Reporting Initiative (GRI), the International Sustainability Standards Board (ISSB), the Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) have gained prominence worldwide, promoting transparency and consistency ESG reporting. While the trend toward unification is promising, achieving full regulatory coordination of responsible investing remains challenging. Different political priorities, cultural and economic differences between countries prevent the creation of a universally recognized regulatory framework. However, the growing recognition of the importance of ESG and the collective efforts of stakeholders around the world indicate a gradual convergence towards more coherent ESG regulations. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
892
Belgium
1
Czechia
1
Germany
3917
Norway
1
Singapore
1958
Ukraine
151
United States
893
Unknown Country
7831
Downloads
Czechia
1
France
894
Germany
151
Singapore
1
Ukraine
1
United States
3916
Unknown Country
7831
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vorontsova_Directions_of_regulatory.pdf | 362.67 kB | Adobe PDF | 12795 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.