Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93665
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної
Authors Zaitseva, Stanislava Stanislavivna  
Rudenko, Nataliia Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6994-884X
http://orcid.org/0000-0003-1929-2077
Keywords мобільні гаджети
mobile gadgets
мобільні застосунки
mobile applications
онлайн-навчання
online learning
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93665
Publisher Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України»
License Copyright not evaluated
Citation Зайцева С. С., Руденко Н. В. Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної // Вісник науки та освіти. Серії : Філологія, Культура і мистецтво, Педагогіка, Історія та археологія, Соціологія. 2023. № 5(11). С. 503-517. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-5(11)-503-517
Abstract Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.
The article is devoted to the language training of foreign citizens with the help of mobile gadgets and their applications as a pedagogical tool for interaction with the student audience in Ukrainian as a foreign language classes. It has been found that the modern world of ICT requires challenges teachers and students to master digital skills in order to ensure interaction during the learning process, which can be in offline and online formats for various social, global, and political reasons. By mobile learning, the authors mean the use of not only mobile phones/smartphones but also mobile gadgets in general, such as tablets. The use of such gadgets during offline classes on the BYOD principle, i.e., when students use their smartphones or tablets to, for example, get acquainted with the library website, which accelerates the adaptation of freshmen in terms of finding manuals. Grammar exercises such as "write plural nouns" or "choose the correct answer" are equally effective, based on the same principle. In the article, the authors give recommendations to teachers on the use of various applications and platforms that can be combined with traditional teaching methods, as well as those designed for foreign citizens who want to master the Ukrainian language on their own, including dictionaries and translation programs (Google Translate, Deepl.com/translator), news and magazine apps (BBC News Ukraine, Google News), language learning apps (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), social reading platforms (PodorozhiUA, Ukrainian in 27 Lessons), podcasts for learning Ukrainian for foreigners (Ukrainian Lessons Podcast), text editing apps (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org). These apps and platforms are designed to build and develop different types of skills. The authors conclude that mobile gadgets, their applications, and the very method of interaction with foreign students should be introduced into the educational process alongside live speaking, reading, and handwriting, which is provided under the supervision of a teacher. Such gadgets should not completely change the process of mastering Ukrainian as a foreign language, but serve to clarify and diversify traditional classroom work, both in the video conference mode and during classroom sessions, and are a means of promoting Ukrainian culture. Prospects for further research and development in the development of listening skills based on YouTube channels for learning Ukrainian as a foreign language are outlined.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Ukraine Ukraine
1
United States United States
32
Unknown Country Unknown Country
77

Downloads

China China
1
United States United States
26

Files

File Size Format Downloads
Zaitseva_online_learning.pdf 575.75 kB Adobe PDF 27

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.