Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93684
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Consumer behavior and COVID-19: Comparing purchase incentives and ecological awareness changes
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Ziabina, Yevheniia Anatoliivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
http://orcid.org/0000-0003-0832-7932
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
Keywords маркетингова стратегія
marketing strategy
модель поведінки
behavior model
сегмент здорової продукції
healthy product segment
маркетинговий вплив
marketing influence
промоція здоров'я
health promotion
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93684
Publisher EDP Sciences
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Letunovska N. Ye., Ziabina Ye. А., Lyulyov O. V., Pimonenko T. V. Consumer behavior and COVID-19: Comparing purchase incentives and ecological awareness changes // Digitalization and Sustainability for Development Management: Economic, Social, and Environmental Aspects : 3rd International Interdisciplinary Scientific Conference. 2023. Vol. 456. 01005. https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2023/93/e3sconf_dsdm2023_01005/e3sconf_dsdm2023_01005.html.
Abstract Автори дійшли висновку, що жодна теорія не може однозначно пояснити, які фактори впливають на поведінку споживачів здорових продуктів сегмента. Проаналізовано наукові дослідження та первинні експериментальні дані, зроблено узагальнення щодо того, що найбільше впливає на рішення споживачів про покупку товару. Розроблено методологію вибору моделей поведінки споживачів у сегменті здорових продуктів на основі поєднання критеріальних ознак адресності, емоційності та екологічної свідомості, що дало змогу формалізувати типи моделей поведінки споживачів та обґрунтувати переважаючі критерії прийняття рішень. для кожного з них. Для різних моделей на покупку продукту впливатимуть його фактори. Продукти здорового сегменту - це не ті продукти, які переважна більшість купує після зважування та обмірковування рішення. Сформовано основу для розробки оптимального набору засобів маркетингової комунікації.
The authors concluded that no single theory could unambiguously explain what factors influence the behavior of consumers of healthy segment products. Scientific studies and experimental primary data were analyzed, and generalizations were made regarding what most influences consumers' decisions to purchase a product. A methodology for selecting consumer behavior models in the segment of healthy products was developed based on a combination of criterion features of addressability, emotionality and ecological awareness, which made it possible to formalize the types of consumer behavior models and substantiate the prevailing decision-making criteria for each of them. For different models, the purchase of the product will be influenced by its factors. The products of the healthy segment are not the kind of products that the vast majority buy after weighing and considering the decision. The basis for developing an optimal set of marketing communication tools has been formed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Ireland Ireland
9
Singapore Singapore
684
Ukraine Ukraine
131
United States United States
4199
Unknown Country Unknown Country
5156

Downloads

China China
1
Ukraine Ukraine
12
United States United States
3244
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_behavior_model.pdf 537.35 kB Adobe PDF 3258

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.