Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93727
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title SPACE-RL Innovation Transfer Model “Science – Business”
Authors Artiukhov, Artem Yevhenovych  
Bilan, Svitlana Anatoliivna  
Volk, Yurii Yuriiovych  
Lieonov, Serhii Viacheslavovych  
Serafimova, D.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1112-6891
http://orcid.org/0000-0001-9814-5459
http://orcid.org/0000-0002-0262-762X
http://orcid.org/0000-0001-5639-3008
Keywords transfer model
innovation
entrepreneurial university
commercializing
SPACE-RL model
трансферна модель
інноваційність
підприємницький університет
комерціалізація
модель SPACE-RL
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93727
Publisher The Bucharest Academy of Economic Studies
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Artyukhov A., Bilan S., Volk Yu., Lyeonov S., Serafimova D. SPACE-RL Innovation Transfer Model “Science – Business” // European Journal of Interdisciplinary Studies. 2023. Vol. 15. Is. (1). Р. 1-15.
Abstract The article deals with creating the innovation transfer model “science - production – business”. It is based on quantitative indicators for assessing the external environment and market analysis, the landscape for implementing the development and introduction of innovation and evaluating the internal environment and the level of readiness for implementation. The authors provide ways of commercializing the scientific research results and describe the role of an entrepreneurial university in achieving the main tasks of innovation and technology transfer. A combined SPACE-RL model for assessing the prospects for new scientific ”products” concerning external and internal influencing factors is proposed. The SPACE matrix, from a subjective assessment tool based on qualitative indicators determined by experts, has turned into a SPACE-RL model, in which it is possible to compare the entrepreneurial university's capabilities in terms of the strategy of bringing the invention to the market and the readiness of the invention to become innovation The SPACE-RL model maximally objectifies the innovation transfer process, reducing the influence of qualitative factors on decision-making.
У статті йдеться про створення інновації модель трансферу «наука – виробництво – бізнес». Він заснований на кількісних показниках індикатори для оцінки зовнішнього середовища та аналізу ринку, ст ландшафт для реалізації розробки та впровадження інновацій та оцінка внутрішнього середовища та рівня готовності до впровадження. Автори пропонують шляхи комерціалізації наукового результати дослідження та описують роль підприємницького університету в досягнення основних завдань інноваційної діяльності та трансферу технологій. Комбінована Модель SPACE-RL для оцінки перспектив нових наукових «продуктів» щодо зовнішніх і внутрішніх факторів впливу запропоновано. КОСМІС матриця, з суб’єктивного інструменту оцінки на основі якісних показників визначено експертами, перетворився на модель SPACE-RL, в якій вона є можна порівняти можливості підприємницького університету з точки зору стратегія виведення винаходу на ринок і готовність винаходу стати інновацією. Модель SPACE-RL максимально об'єктивує інновацію процес перенесення, зменшення впливу якісних факторів на прийняття рішень.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Japan Japan
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
440
Ukraine Ukraine
439
United States United States
173
Unknown Country Unknown Country
1070

Downloads

India India
1
Singapore Singapore
1072
United States United States
1070
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Artiukhov_transfer_model.pdf 656.56 kB Adobe PDF 2144

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.