Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93730
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Immersive University Model: A Tool to Increase Higher Education Competitiveness
Authors Artiukhov, Artem Yevhenovych  
Volk, Yurii Yuriiovych  
Dluhopolskyi, Ol.
Mieszajkina, E.
My´sliwiecka, A.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1112-6891
http://orcid.org/0000-0002-0262-762X
Keywords immersive university
bibliometric analysis
instruments
testing
model
імерсивний університет
бібліометричний аналіз
інструменти
тестування
модель
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93730
Publisher MDPI
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Artyukhov, A.; Volk, I.; Dluhopolskyi, O.; Mieszajkina, E.; My´sliwiecka, A. Immersive University Model: A Tool to Increase Higher Education Competitiveness. Sustainability 2023, 15, 7771. https:// doi.org/10.3390/su15107771.
Abstract The current paper substantiates the effectiveness of immersive learning applications for youth. Emphasis is placed on the fact that the “immersion” of students can be carried out not only through virtual and augmented reality but also in any constructed environment that provides any “immersion” in active and interactive teaching methods. A bibliometric analysis was conducted for the “immersive learning” search query to identify keywords and phrases’ main clusters and their relationships. Based on the bibliometric analysis, the concept of forming an immersive learning model based on a sequential transition between the “dimensions” was formed. The model is developed considering the degree of involvement in the learning scenarios. A multidimensional classification model for immersive learning tools is proposed. A university case of building an immersive learning environment as part of the “electronic university” information system is presented. A technological solution is proposed for evaluating the effectiveness of testing immersive learning tools.
У цій статті обґрунтовується ефективність імерсивних навчальних програм для молоді. Акцентовано увагу на тому, що «занурення» студентів може здійснюватися не лише через віртуальну та доповнену реальність, а й у будь-яке сконструйоване середовище, яке забезпечує будь-яке «занурення» в активні та інтерактивні методи навчання. Для пошукового запиту «навчання з зануренням» було проведено бібліометричний аналіз, щоб визначити основні кластери ключових слів і фраз та їхні зв’язки. На основі бібліометричного аналізу сформовано концепцію формування імерсивної моделі навчання на основі послідовного переходу між «вимірами». Модель розроблена з урахуванням ступеня залучення до сценаріїв навчання. Запропоновано багатовимірну модель класифікації інструментів зануреного навчання. Представлено університетський кейс побудови імерсивного навчального середовища як частини інформаційної системи «електронний університет». Запропоновано технологічне рішення для оцінки ефективності тестування засобів імерсивного навчання.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Belgium Belgium
1
China China
1
Japan Japan
71
Singapore Singapore
145
Ukraine Ukraine
2
United States United States
51
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belgium Belgium
1
Singapore Singapore
1
United States United States
143
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Artiukhov_bibliometric_analysis.pdf 7.21 MB Adobe PDF 146

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.