Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93730
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Immersive University Model: A Tool to Increase Higher Education Competitiveness |
Authors |
Artiukhov, Artem Yevhenovych
Volk, Yurii Yuriiovych Dluhopolskyi, Ol. Mieszajkina, E. My´sliwiecka, A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1112-6891 http://orcid.org/0000-0002-0262-762X |
Keywords |
immersive university bibliometric analysis instruments testing model імерсивний університет бібліометричний аналіз інструменти тестування модель |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93730 |
Publisher | MDPI |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Artyukhov, A.; Volk, I.; Dluhopolskyi, O.; Mieszajkina, E.; My´sliwiecka, A. Immersive University Model: A Tool to Increase Higher Education Competitiveness. Sustainability 2023, 15, 7771. https:// doi.org/10.3390/su15107771. |
Abstract |
The current paper substantiates the effectiveness of immersive learning applications for youth. Emphasis is placed on the fact that the “immersion” of students can be carried out not only through virtual and augmented reality but also in any constructed environment that provides any “immersion” in active and interactive teaching methods. A bibliometric analysis was conducted for the “immersive learning” search query to identify keywords and phrases’ main clusters and their relationships. Based on the bibliometric analysis, the concept of forming an immersive learning model based on a sequential transition between the “dimensions” was formed. The model is developed considering the degree of involvement in the learning scenarios. A multidimensional classification model for immersive learning tools is proposed. A university case of building an immersive learning environment as part of the “electronic university” information system is presented. A technological solution is proposed for evaluating the effectiveness of testing immersive learning tools. У цій статті обґрунтовується ефективність імерсивних навчальних програм для молоді. Акцентовано увагу на тому, що «занурення» студентів може здійснюватися не лише через віртуальну та доповнену реальність, а й у будь-яке сконструйоване середовище, яке забезпечує будь-яке «занурення» в активні та інтерактивні методи навчання. Для пошукового запиту «навчання з зануренням» було проведено бібліометричний аналіз, щоб визначити основні кластери ключових слів і фраз та їхні зв’язки. На основі бібліометричного аналізу сформовано концепцію формування імерсивної моделі навчання на основі послідовного переходу між «вимірами». Модель розроблена з урахуванням ступеня залучення до сценаріїв навчання. Запропоновано багатовимірну модель класифікації інструментів зануреного навчання. Представлено університетський кейс побудови імерсивного навчального середовища як частини інформаційної системи «електронний університет». Запропоновано технологічне рішення для оцінки ефективності тестування засобів імерсивного навчання. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
China
1
Japan
71
Singapore
145
Ukraine
2
United States
51
Unknown Country
1
Downloads
Belgium
1
Singapore
1
United States
143
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Artiukhov_bibliometric_analysis.pdf | 7.21 MB | Adobe PDF | 146 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.