Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93743
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Understanding the essence of immersive marketing for educational services and knowledge transfer |
Authors |
Artiukhova, Nadiia Oleksandrivna
Artiukhov, Artem Yevhenovych Rehak, R. Lieonov, Serhii Viacheslavovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1112-6891 http://orcid.org/0000-0003-1112-6891 http://orcid.org/0000-0001-5639-3008 |
Keywords |
immersive marketing models education education quality immersive marketing Gen Z interactive environment імерсивні маркетингові моделі освіта якість освіти імерсивний маркетинг покоління Z інтерактивне середовище |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93743 |
Publisher | E3S Web of Conferences |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Artyukhova N., Artyukhov A., Rehak R., Lyeonov S. Understanding the essence of immersive marketing for educational services and knowledge transfer. E3S Web of Conferences. 2023. 456, 04002. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202345604002. |
Abstract |
The article deals with the creation of educational immersive marketing models. The concept of immersive marketing involves multi-vector interaction of internal and external stakeholders at the stage of creating a "wrapper" of an educational program. Immersive marketing is implemented from inside the university with the help of influencers (students who are involved in the joint preparation of educational scenarios in a virtual or real interactive environment), as well as from the outside due to the participation of external stakeholders in the formation of the image of the educational program. The paper analyzes various marketing mix models, marketing “tips” for Gen Z, Gen Z, and Gen Alpha, as well as the possibilities of creating an interactive educational environment in the era of total digitalization. Elements that provide immersive knowledge transfer in attracting potential customers of educational services are selected from marketing mix models, marketing “tips” and characteristics of the educational environment. The “Mix – Tips – Transformation” (MTT) approach was proposed, which was transformed into the concept of immersive marketing “Emotions – Feelings – Senses – Environment” (EFSE). The concept of immersive marketing EFSE allows you to cover all vectors of interaction between the stakeholders of the educational program and offer a multi-level model of immersive marketing. The effectiveness of the EFSE model and its elements (including the multidimensional immersive marketing model) can later be confirmed or refuted by the results of surveys and performance testing along the “unit testing – quality control – quality assurance” chain. У статті йдеться про створення освітніх імерсивних маркетингових моделей. Концепція імерсивного маркетингу передбачає багатовекторну взаємодію внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів на етапі створення «обгортки» освітньої програми. Імерсивний маркетинг реалізується зсередини університету за допомогою інфлюенсерів (студентів, які залучаються до спільної підготовки навчальних сценаріїв у віртуальному чи реальному інтерактивному середовищі), а також ззовні за рахунок участі зовнішніх стейкхолдерів у формуванні іміджу освітньої програми. У статті аналізуються різні моделі маркетинг-міксів, маркетингові «поради» для Gen Z, Gen Z і Gen Alpha, а також можливості створення інтерактивного освітнього середовища в епоху тотальної цифровізації. Елементи, які забезпечують імерсивний трансфер знань у залученні потенційних клієнтів освітніх послуг, вибираються з моделей маркетинг-міксу, маркетингових «підказок» та характеристик освітнього середовища. Був запропонований підхід «Мікс – Поради – Трансформація» (MTT), який трансформувався в концепцію імерсивного маркетингу «Емоції – Почуття – Почуття – Навколишнє середовище» (EFSE). Концепція імерсивного маркетингу EFSE дозволяє охопити всі вектори взаємодії стейкхолдерів освітньої програми та запропонувати багаторівневу модель імерсивного маркетингу. Ефективність моделі EFSE та її елементів (включаючи модель багатовимірного занурювального маркетингу) пізніше може бути підтверджена або спростована результатами опитувань і тестування продуктивності вздовж ланцюга «модульне тестування – контроль якості – забезпечення якості». |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
China
1
Japan
1
Singapore
110
Ukraine
15
United States
109
Unknown Country
8
Downloads
China
1
Singapore
1
United States
246
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Artiukhova_immersive_marketing.pdf | 652.17 kB | Adobe PDF | 248 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.