Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93744
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Products brand marketing strategy based on environmental friendliness agricultural innovation: China-Ukraine’s case
Authors Prokopenko, K.
Liang, R.
Bliumska-Danko, K.
Artiukhov, Artem Yevhenovych  
Dluhopolskyi, О.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1112-6891
Keywords brand
marketing
strategy
environmental friendliness
agricultural innovation
case
бренд
маркетинг
стратегія
екологічність
сільськогосподарські інновації
справа
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93744
Publisher
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Prokopenko K., Liang R., Bliumska-Danko K., Artyukhov A., Dluhopolskyi O. Products brand marketing strategy based on environmental friendliness agricultural innovation: China-Ukraine’s case. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 2023. 1126 (1). #012019
Abstract This research focuses on the influence of modern agricultural innovation on brand strategy, analysing the trends and characteristics of modern agricultural innovation in Ukraine and China, describe differences between countries. The situation in agriculture show – the same background of enterprises can have different results with profit or loss. Therefore, important to establish a commitment of customers to build an agricultural products brand marketing strategy and, as result, increase the profitability of the enterprise. Analyses the development trend of modern agricultural innovation, the characteristics of modern agricultural innovation, and the status of agricultural product brand marketing using literary analysis and case analysis methods, explains the impact of modern agricultural innovation on agricultural product brand marketing, and proposes agricultural product brand marketing strategies for building a good reputation for the brand. A model of the dependence of the purchase intention of consumers of agricultural products on the environmental friendliness of the brand is proposed, which is based on the analysis of the direct effect of public awareness of the environmental friendliness of the brand on the intention of consumers to purchase the products of an agricultural enterprise and the mediating effect of trust in the brand on the intention of the consumer to purchase the products of an agricultural enterprise.
Це дослідження зосереджено на впливі сучасних аграрних інновацій на стратегію бренду, аналізі тенденцій та характеристик сучасних аграрних інновацій в Україні та Китаї, описі відмінностей між країнами. Ситуація в сільському господарстві показує – однаковий фон підприємств може мати різні результати з прибутком чи збитком. Тому важливо встановити прихильність споживачів до побудови маркетингової стратегії бренду сільськогосподарської продукції і, як наслідок, підвищення прибутковості підприємства. Аналізує тенденцію розвитку сучасних інновацій у сільському господарстві, характеристики сучасних інновацій у сільському господарстві та статус маркетингу бренду сільськогосподарської продукції за допомогою аналізу літератури та аналізу кейсів, пояснює вплив сучасних інновацій у сільському господарстві на маркетинг бренду сільськогосподарської продукції та пропонує бренд сільськогосподарської продукції маркетингові стратегії для створення гарної репутації бренду. Запропоновано модель залежності купівельних намірів споживачів сільськогосподарської продукції від екологічності бренду, яка базується на аналізі прямого впливу поінформованості населення про екологічність бренду на намір споживачів купувати придбання продукції сільськогосподарського підприємства та опосередковуючий вплив довіри до бренду на намір споживача придбати продукцію сільськогосподарського підприємства.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Indonesia Indonesia
1
Singapore Singapore
25
Ukraine Ukraine
9
United States United States
160
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Indonesia Indonesia
1
United States United States
124

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko_environmental_friendliness.pdf 328.97 kB Adobe PDF 125

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.