Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93757
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Digital Marketing and Sustainable Economic Development Trends in Developed and Underdeveloped Countries: A Bibliometric Analysis
Authors Acheampong, S.
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
Keywords digital marketing
sustainable development
underdeveloped countries
socioeconomic development
bibliometric analysis
цифровий маркетинг
сталий розвиток
слаборозвинені країни
соціально-економічний розвиток
бібліометричний аналіз
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93757
Publisher E3S Web of Conferences
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Acheampong S., Lyulyov O., Pimonenko T. Digital Marketing and Sustainable Economic Development Trends in Developed and Underdeveloped Countries: A Bibliometric Analysis. E3S Web of Conferences. 2023. 456, #02002
Abstract The level of socioeconomic development depends on the mode of production, and the world economies have undergone revolutions from agricultural, industrial, and then digital, giving rise to developed, developing and underdeveloped economies. The purpose of this research is to use bibliometric analysis to study the trends of digital marketing and sustainable development in developed and underdeveloped countries. The authors resorted to the Scopus database to extract 119,981 documents for developed economies and filtered them to 29,071 for Scopus analysis. Then, 9854 documents were also extracted for underdeveloped economies and refined to 2850 to perform comparative analysis. The filtered documents were exported to VOSviewer for visualization mapping, including coauthorship and co-occurrence analysis using English. The results revealed that the total number of documents produced in developed economies from 1950 to 2023 was 29065, compared to 2816 produced in underdeveloped economies, representing just 8.9% of the total world output. The study revealed a general upward growth trend in both developed and underdeveloped economies. The results further revealed that developed economies strengthened their research collaborations, the United States was the most influential for developed economies, and China was the most influential in research done in developing conomies. The research findings indicate that digital marketing has been the most influential among the cowords and the main driver of the global economy between developed and underdeveloped.
Рівень соціально-економічного розвитку залежить від способу виробництва, і світова економіка зазнала революції від аграрної, промислової, а потім цифрової, породивши розвинені, що розвиваються та слаборозвинені економіки. Метою цього дослідження є використання бібліометричного аналізу для вивчення тенденцій цифрового маркетингу та сталого розвитку в розвинених і слаборозвинених країнах. Автори вдалися до бази даних Scopus, щоб отримати 119 981 документ для розвинутих економік і відфільтрували їх до 29 071 для аналізу Scopus. Потім було також вилучено 9854 документи для слаборозвинутих економік і вдосконалено до 2850 для проведення порівняльного аналізу. Відфільтровані документи було експортовано до VOSviewer для відображення візуалізації, включаючи аналіз співавторства та спільного виникнення за допомогою англійської мови. Результати показали, що загальна кількість документів, створених у розвинутих економіках з 1950 по 2023 рік, становила 29065, порівняно з 2816 документами, створеними в слаборозвинених економіках, що становить лише 8,9% від загального світового виробництва. Дослідження виявило загальну тенденцію до зростання як у розвинутих, так і в слаборозвинутих економіках. Результати також показали, що розвинуті економіки зміцнили свою дослідницьку співпрацю, Сполучені Штати були найвпливовішими серед розвинутих економік, а Китай був найвпливовішим у дослідженнях, проведених у країнах, що розвиваються. Результати дослідження показують, що цифровий маркетинг був найвпливовішим серед них співслова та основний рушій глобальної економіки між розвиненими та слаборозвиненими.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Japan Japan
1
Singapore Singapore
137
Ukraine Ukraine
35
United States United States
627
Unknown Country Unknown Country
803

Downloads

China China
1
United States United States
452

Files

File Size Format Downloads
Acheampong_bibliometric_analysis.pdf 1.09 MB Adobe PDF 453

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.